חברת התעופה אל-על בוחנת אפשרות לגיוס הון באמצעות הנפקת ניירות ערך. כך הודיעה (יום ה', 21.3.24) החברה. על-פי ההודעה ככל ותבוצע ההנפקה, היא תהא בדרך של הצעה אחידה אשר עשויה לכלול מכרז מקדים למשקיעים מסווגים. בעלת השליטה באל-על, חברת כנפי נשרים תעופה, שבשליטת קני ואלי רוזנברג, הודיעה לאל-על כי היא או מי מטעמה מתכוונים להשתתף בהנפקה, ככל ותצא לפועל.
בחברת אל-על אמרו הערב כי ההנפקה כפופה לתנאי השוק ולהחלטה סופית של דירקטוריון החברה בדבר תנאיה, היקפה והמבנה הצפוי שלה, וכן לקבלת אישור
הבורסה לניירות ערך בתל אביב.
במקביל להודעה על הכוונה לבצע הנפקה הודיעה אל-על כי חתמה היום (יום ה', 21.3.24) על הסכם עם חברת בואינג לרכישת שלושה מטוסים חדשים מדגם בואינג 787-9. על-פי ההסכם, שלושת המטוסים צפויים להימסר לאל-על בשנים 2029 ו-2023. כמו-כן, ניתנו לאל-על בהסכם אופציות לרכישה של עד שישה מטוסי 787-9 נוספים, בהתאם למנגנון מימוש הקבוע בהצעה. מועדי המסירה הצפויים של מטוסי האופציות הם משנת 2030 ואילך והם תלויים במועדי מימוש האופציות על-ידי החברה ובזמינות מטוסים בחברת בואינג.
שלושת המטוסים יצטרפו לצי מטוסי 787 של החברה אשר כולל היום 16 מטוסי 787 (שניים עשר מטוסי 787-9 וארבעה מטוסי 787-8). עם קבלתם של מטוסי 787 נוספים במהלך השנים 2026-2024, וקבלתם של שלושת המטוסים, עתיד צי מטוסי 787 של החברה לעמוד על 22 מטוסים ועד 28 מטוסים במקרה בו תממש החברה את האופציות במלואן.
עלות הרכישה המוערכת של שלושת המטוסים שרכשה אל-על, נכון למועדי המסירה העתידיים שלהם, לרבות מנועים חליפיים, צפויה להיות בטווח שבין 650 מיליון דולר ל-730 מיליון דולר. המחיר תלוי, בין היתר, בסוג המנועים, התאמות מחיר שיחולו במועדי המסירה העתידיים וזיכויים שיוענקו לחברה. עלות הרכישה לא כוללת את העלויות הצפויות לחברה בגין אחזקה שוטפת של מנועים וחלפים אחרים.
ההצעה כפופה לחתימה על הסכם סופי בין החברה לבין חברת בואינג עד למועד הקבוע בהצעה. עם החתימה על ההצעה ועם החתימה על ההסכם הסופי, משלמת החברה לחברת בואינג מקדמות בסכום לא מהותי. מקדמות נוספות ישולמו על-ידי החברה עד מועד מסירה של כל מטוס, כאשר יתרת תשלום בגין כל מטוס תתבצע במועד קבלת כל מטוס, הכל בהתאם לתנאי ההצעה. לקראת הגעתו של כל מטוס, החברה תבחן את חלופות המימון עבורו.