רווחי רשת השיווק טיב טעם צנחו בשנת 2023 בשיעור של 38.4% ועמדו על 37.7 מיליון שקלים. כך עולה מן הדוחות התקופתיים שפרסמה (יום ג', 26.3.24) הרשת. הרווח של טיב טעם ברבעון הרביעי לבדו צנח ב-59.5% ועמד על 7 מיליון שקל בלבד. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 2,087,100 שקל לבעלי המניות.
הכנסות טיב טעם בשנת 2023 עלו ב-4.8% ועמדו על 1.67 מיליארד שקל. הגידול במכירות מיוחס בעיקר לגידול בפדיון של חנויות זהות, לתרומתן של חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנים 2022-2023 (לאחר שלבי הרצה), מהלכים בהם נקטה החברה של 'תפיסת המחיר' ומועדון לקוחות חינם, אשר המשיך ותרם לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש לחנויות הרשת שנחשף לראשונה לערכים המבדלים של הרשת הלא כשרה, וכן לעליית מחירים בעקבות התייקרות כללית של מוצרי מזון במשק, בקיזוז השפעת צבירת נקודות למימוש עתידי (3%) של תוכנית הנאמנות שהוחל בהפעלתה בשלהי חודש אוגוסט 2023 בסך של 9.9 מיליון שקלים.
מטיב טעם נמסר כי החברה שמה לה כמטרה עליונה להגדיל את מכירות הקבוצה בתחום הפעילות וכפועל יוצא לשפר את תוצאותיה העסקיות. "אחד האמצעים לכך, תוכנית הנאמנות כאמור, אשר להערכת החברה, יש בה כדי לתרום לגידול במספר חברי המועדון ולהביא קהל לקוחות נוסף וחדש וכפועל יוצא מכך, לשיפור התוצאות העסקיות של מגזר הקמעונאות", ציינו.
הפדיון השנתי הממוצע למ"ר בסניפי הרשת עלה ב-5.1% ועמד על 41.1 אלף שקל. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עלה בשיעור של 3.3% ועמד על 41.4 אלף שקל. הרווח התפעולי השנתי של הרשת ירד ב-2023 בשיעור של 21.3% ועמד על 81.9 מיליון שקלים. את הירידה ברווח התפעולי הסבירו בטיב טעם בהתייקרות במחירי התשומות ובאי עידכון המחירונים בהתאמה לעליית חומרי הגלם והמוצרים.
הכנסות הרשת ברבעון הרביעי עלו בשיעור קל של 2.7% ועמדו על 433.7 מיליון שקל. הפדיון הממוצע למ"ר בסניפי הרשת עלה ב-7.4% ועמד על 11.1 אלף שקל. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עלה ב-5.2% ועמד על 11 אלף שקל. הרווח התפעולי של טיב טעם ברבעון הרביעי של 2023 ירד ב-39.4% ביחס לרווח התפעולי ברבעון הרביעי אשתקד ועמד על 17.5 מיליון שקל.