|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מענקים למפונים הזכאים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

הביטוח הלאומי יעביר תשלומים לזכאים המפונים בטרם חג הפסח

המדובר במענקים הבאים: מענק חלף דמי אבטלה - על-פי הנתונים יש כ-2,500 מפונים הנמצאים באבטלה מתמשכת; מענק מיוחד למפונים בגיל 67 ומעלה; מענק שיבה יומי - על-פי הנתונים ישנם כ-4,000 הצהרות של זכאים ומענק שיבה חד-פעמי
15/04/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

הביטוח הלאומי הודיע (יום ב', 15.4.24) כי יעביר תשלומים לכל זכאי המענקים לפני חג הפסח. "בחודשים האחרונים יצאו מספר כותרות בנוגע למענקים שונים לאוכלוסיות שנפגעות כלכלית כתוצאה מהלחימה המתמשכת. תיקוני החקיקה קודמו בזמנים שונים בהתאם להחלטות הממשלה ולאחר ההצבעה בוועדות הכנסת ובמליאה החלו הפיתוחים המחשוביים לכל מענק, והתנאים השונים שנקבעו לכל מענק ומענק בהתאם לכל אוכלוסייה, גודל המשפחה, תנאי הזכאות וכיוב'", נמסר בהודעת הביטוח הלאומי.

מענק חלף דמי אבטלה:

החוק עבר סופית לפני פחות מחודש ימים (17.3, לא כולל פרסום ברשומות וכיוב') זכאים לו תושבי ישראל שפונו מביתם בצפון והדרום וכתובת המגורים שלהם ברשות האוכלוסין וההגירה רשומה באחד מיישובים אלה ועונה על התנאים הבאים שקבעה החלטת הממשלה:

  • תנאי ראשון, קבלת דמי אבטלה לפחות באחד מחודשי אוקטובר, נובמבר, דצמבר 2023 ונוצלו כל ימי האבטלה המגיעים על-פי החוק.

  • תנאי שני, קבלת דמי אבטלה לפחות באחד מחודשי אוקטובר - דצמבר 2023, ושנת האבטלה הסתיימה או תסתיים עד ה-31.8.24.

  • התנאי השלישי הוא מי שהגיש בקשה לדמי אבטלה מה-1/1/24 ואילך וניצל את מכסת ימי הזכאות לאבטלה במקרים של מובטלים חוזרים (אדם שהיה מובטל ב-4 השנים האחרונות).

  • ס כום המענק ישולם לפי מספר הימים בחודש בו הזכאי לא עבד ויחושב בהתאם לדמי האבטלה ששולמו לו קודם לכן.

  • תקופת הזכאות היא עבור חודשים ינואר ועד אוגוסט 2024 בהתאם ליישוב המגורים, יישובים שהממשלה קיבלה החלטה שהם יכולים לחזור לביתם (כמו שדרות) ישולם המענק עד ה-31.3/24.

  • על-פי נתוני הביטוח הלאומי יש כ-2,500 מפונים הנמצאים באבטלה מתמשכת, שנשלחו להם מסרונים לצורך דיווח סטטוס תעסוקתי ויותר מ-90% מהזכאים עדכנו את מצבם. מי שלא חזר אל הביטוח הלאומי, עובדי הביטוח הלאומי יזמו שיחות טלפוניות כדי לוודא זכאות וימשיכו לעשות כן לטובת מיצוי זכויות.

  • הסכומים עבור כל זכאי ותנאי הזכאות שלו והסכום המותאם לו בהתאם לשכר שלו יועבר באופן אוטומטי לחשבון הבנק השבוע, לפני חג הפסח.

מענק מיוחד למפונים בגיל 67 ומעלה

  • החוק עבר סופית לפני פחות מחודש ימים (17.3, לא כולל פרסום ברשומות וכיוב') זכאים לו מפונים, בגילי 67 ומעלה ושכתובת המגורים שלהם נמצא באחד מיישובים המפונים המזכים במענק. הזכאות תינתן למי שקיבל מענק מיוחד לגילי 67 ומעלה באחד מהחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023 ואינו עובד.

  • התנאי השני, אם עבד כשכיר - 3 חודשים רצופים לפחות החל מינואר 2024 ופוטר או הוצא לחל"ת ל-30 יום לפחות.

  • התנאי השלישי - קבלת דמי אבטלה בחודש אוקטובר 2023 ואילך ותשלום האבטלה הופסק כיוון שהגיע לגיל 67.

  • תקופת הזכאות היא מחודש ינואר - אוגוסט 2024 בהתאם ליישוב מגורים. יישובים שהממשלה קיבלה החלטה שהם יכולים לחזור לביתם, כמו שדרות - ישולם המענק עד ה-31.3.24.

  • סכום המענק יהיה 75% מהשכר הממוצע מהעבודה ב-3 מתוך 6 החודשים האחרונים שקדמו להפסקת העבודה - לפי השכר הגבוה מביניהם, אך לא יעלה על 134 ש"ח ליום, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה. לפי נתוני הביטוח הלאומי יש כ-200 זכאים בלבד והביטוח הלאומי הקים מערכות מחשוב מותאמות גם למענק זה, ששונה מכל מענק או קצבה אחרת והתשלום יועבר אוטומטית אל חשבונות הבנק של הזכאים עוד השבוע, בטרם חג הפסח.

מענק שיבה יומי

  • המענק מיועד למי שחזר לביתו במהלך התקופה שבין 1.1.24 ועד ה-29.2.24. זכאים לו יישובים שהממשלה החליטה שיכולים לחזור באופן הדרגתי ולא שהו במקום לינה על חשבון המדינה במהלך תקופה זו.

  • הזכאות למענק היא יומית, עבור כל יום שבו עונים על תנאי הזכאות כאשר מבוגר זכאי ל-200 ש"ח ליום וילד (עד גיל 18) - 100 ש"ח ליום.

  • לפי נתוני הביטוח הלאומי ישנם כ-4,000 הצהרות של זכאים שדיווחו על שיבה לביתם בתאריכים אלה. כאמור, למרות שהחוק עבר לפני ימים ספורים בלבד, מערכות המחשוב המייצרות מערכות הצהרה + תשלום לכל משפחה בהתאם להרכבה ולתאריך השיבה שלה יעבירו את התשלום אוטומטית אל לחשבון הבנק של הזכאים השבוע, בטרם חג הפסח.

מענק שיבה חד-פעמי

  • המענק החד-פעמי מיועד עבור מי שהפסיק את שהייתו במקום לינה במימון המדינה במהלך התקופה שמ-1.3.24 ועד ה-1.6.24.

  • הזכאים למענק הם תושבי ישראל שפונו מביתם והסכום נקבע בהתאם לתאריך הפסקת השהייה במקום הלינה במימון המדינה ומספר הילדים שעבורם משולמת קצבת ילדים.

  • מי שלא שהה במלון - יהיה זכאי למענק אם היה זכאי למענק חזרה יומי או מענק אכלוס וסכום המענק יעמוד על 15,360 ש"ח למבוגר ו-7,680 ש"ח לילד.

  • מי שהפסיק שהייה במלון - סכום המענק ייקבע לפי התאריך שבו הפסיק את שהייתו במלון, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה:
- עד ה-17.3 - 15,360 למבוגר ו-7,680 ש"ח לילד עד גיל 18
- מה-18.3.24 ועד 1.4.24 - 7,680 ש"ח למבוגר ו-3,840 ש"ח לילד עד גיל 18
- מה-2.4.24 עד ה-1.5.24 - 3,840 ש"ח למבוגר ו-1,920 ש"ח לילד עד גיל 18
- מה-2/5/24 ועד ה-1/6/24 - 1,920 ש"ח למבוגר ו-960 ש"ח לילד עד גיל 18.

יואב בן צור, שר העבודה: אני גאה ושמח שהביטוח הלאומי הצליח לעמוד ביעד שהצבנו והוא תשלום לכל הזכאים ביישובים המפונים בטרם חג הפסח. אנחנו יודעים שהמורכבות והקושי הוא בלתי רגיל, אך כל דבר שאנו יכולים לסייע - אנחנו נהיה שם. זוהי שליחות ציבורית וכך נמשיך לעשות.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
מירב ארד
+מתחזק החשד נגד אחותו של איסמאעיל הנייה
21:42 15/04/24  |  עידן יוסף
מעצר אחותו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה: התחזק החשד שצבאח הנייה הייתה במגע עם סוכן זר ופרסמה דברי הסתה ושבח לטרור. סניגורה טוען - היא אינה יודעת לכתוב והטלפון שלה משמש אנשים נוספים במשפחה.
+הבית הלבן: אירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל
21:34 15/04/24  |  עידן יוסף
הבית הלבן: אירן לא סיפקה כל אזהרה מוקדמת על המתקפה, ואירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל. דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי אמר כי הנשיא ביידן הבהיר בפומבי ובשיחות סגורות כי הוא לא רוצה שהמלחמה בעזה תסלים ותהפוך לעימות אזורי. ״הוא בהחלט גם לא מחפש מלחמה עם אירן ואני בטוח שראש הממשלה נתניהו מודע לדאגות של הנשיא״, דבריו.
+מנהיג הרוב הרפובליקני יוזם החלטות נגד אירן ובעד ישראל
21:26 15/04/24  |  עידן יוסף
מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ארה״ב, חבר הקונגרס סטיב סקאליס, התקשר הערב לראש הממשלה נתניהו והביע תמיכה בכל החלטה שתקבל ישראל לאור התקיפה האירנית. הוא הביא לידיעת ראש הממשלה את יוזמתו לקדם בקונגרס בימים הקרובים שורה של החלטות נגד אירן ובעד ישראל.

נתניהו הודה לו על תמיכתו החמה, והבהיר כי ישראל תעשה את כל הדרוש על מנת להגן על עצמה.
+הגרי: מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר
21:10 15/04/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל הגרי מסר תדריך מבסיס נבטים. במענה לשאלה על אפשרות למתקפה ישראלית נגד אירן השיב: בעקבות היקף הפגיעות הקטן של האירנים - ״מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר״.

עוד אמר: "אם היינו יכולים להודיע על שינוי בנוגע למסגרות לפני חצות היינו עושים את זה. ייתכן שיהיו שינויים גם בימים הקרובים".
+גלנט קיים דיון בעניין הפעולות הנדרשות מול תושבי רפיח
21:08 15/04/24  |  עידן יוסף
‏שר הביטחון גלנט קיים הערב דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות, לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח: ״יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה״.

‏יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אחרי סבב ראיונות לתקשורת הזרה: "הבהרתי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - אנחנו צריכים להגן על מדינת ישראל, אנחנו צריכים לחסל את הטרור ואנחנו צריכים להחזיר את החטופים הביתה. כל המטרות האלה מתנקזות לכדי מקום אחד מרכזי. רפיח - עכשיו".

בכאן חדשות פורסם כי הצבא תכנן לשלוח השבוע את הכרוזים לתושבים ברפיח להתפנות. ברגע האחרון נתניהו החליט לדחות את המהלך. שרי קבינט המלחמה עודכנו בהחלטה. הסיבה להחלטה: כדי לזכות לגיבוי אמריקני מלא סביב המתקפה האירני. כידוע ארה״ב מתנגדת נחרצות לפעולה הישראלית המתוכננת ברפיח.
[צילום: תקשורת שר הביטחון]
+פחות מ-20 חטופים והפסקת אש לחודש וחצי: זו הצעת חמאס למו"מ
20:50 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון הטרור הציג הצעה מפורטת ובה העלה את דרישתו, כמענה לתנאי הישראלי לשחרור לפחות 60 חטופים  ▪  חמאס דרש כבר בשלב הראשון: נסיגה של כוחות צה"ל כמעט מכל האזורים וחזרת האוכלוסייה באופן חופשי בכל הרצועה
כיכר החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ישראל התחייבה לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה באירן
20:33 15/04/24  |  עידן יוסף
בישראל התחייבו לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה התקפית שמתוכננת באירן, בנימוק שהידיעה על כך תסייע לכוחות האמריקניים באזור להתגונן מבעוד מועד. ההתחייבות ניתנה לאחר הזעם האמריקני על כך שלדבריהם קיבלו ברגע האחרון עדכון על תקיפת הבכיר האירני בסוריה. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדיווח (כאן חדשות).
+נתניהו דחה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים
20:28 15/04/24  |  עידן יוסף
ברקע האפשרות לתגובה הישראלית, ראש הממשלה דחה ביממה האחרונה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים. נתניהו אמר לשרי הליכוד: "אנחנו נגיב לאירן, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה ולא מהבטן. הם צריכים להיות במתח כמו שגרמו לנו להיות במתח".

בישראל נערכים לביקור אפשרי של מזכיר המדינה בלינקן. גורמים ישראלים אומרים כי בשיחות עם האמריקנים עלה חשש כי ישראל תגיב מיד ולא מתואם עם ארה״ב (כאן חדשות).
+הרמטכ״ל על מבצע מגן ברזל: "טילים לשטח מדינת ישראל ייענו בתגובה"
20:22 15/04/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר (ב׳) בבסיס נבטים עם מפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר.הוא בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שהשתתפו בסיכול המתקפה האירנית נגד ישראל במסגרת מבצע ששמו נחשף כעת - ״מגן ברזל״.

"אירן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. ההיערכות שלנו הביאה את אירן לפגוש גם עליונות אווירית. ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו--- טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקני, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - אירן פוגשת פה יכולת בינלאומית חזקה מאוד-מאוד".

"כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב״מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה", דברי הלוי.
+עימות בין פלשתינים לרועים יהודיים בשומרון הסתיים במותם של שני פלשתינים
20:14 15/04/24  |  עידן יוסף
שני פלשתינים נהרגו מירי ליד העיירה עקרבא ממזרח לשכם בשומרון. האירוע החל כשחשוד פלשתיני תקף רועה צאן יהודי באזור. לאחר מכן החלה התקהלות של פלשתינים נוספים במקום והפרת סדר, התפתחו זריקות אבנים בין הצדדים. לפי גורמי ביטחון, שני הפלשתינים נהרגו ככל הנראה מירי מתיישבים. יתר פרטי האירוע מתוחקרים כעת ע״י צה״ל.

מדובר צה"ל נמסר: התקבל דיווח על חשוד פלשתיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית שבחטיבת הבקעה והעמקים. במקום התפתח עימות אלים בין פלשתינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ופעלו על-מנת לפזר את העימות. במהלך האירוע נהרגו שני פלשתינים, מתחקיר ראשוני עולה כי לא על-ידי כוח צה״ל. צה״ל ומשטרת ישראל מתחקרים את האירוע.
+ארה"ב מגנה את רצח הנער ואת פעולות התגמול
19:38 15/04/24  |  עידן יוסף
משרד החוץ האמריקני: "מגנים את הרצח של בנימין אחימאיר בן ה-14 ושולחים תנחומים למשפחתו. אנחנו גם מודאגים מאוד מהאלימות נגד פלשתינים ורכושם שהחלה לאחר היעלמותו של אחימאיר והובילה לרצח של שני תושבים פלשתינים. אנחנו מגנים את מעשי הרצח האלה. האלימות חייבת להיפסק. אזרחים אינם מטרות לגיטימיות. אנו קוראים לרשויות (בישראל) לנקוט צעדים כדי להגן על כל הקהילות מפני פגיעה ואנחנו קוראים לישראל ולרשות הפלשתינית לעשות הכל כדי למנוע הסלמה".
+לראשונה זה 5 שנים: נתניהו וליברמן ייפגשו
19:29 15/04/24  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מאשר כי פגישתו מחר עם נתניהו לצורך עדכון בטחוני תהיה הראשונה זה חמש שנים. הפעם האחרוה שבה נפגשו השניים הייתה כאשר ליברמן הודיע בתום סבב הבחירות הראשון שלא ייכנס לממשלה.
+צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון
19:20 15/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו ערב מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מרכבא ומג'דל ז'ון שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, חיל-התותחנים ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים ג'בל בלט ואל חמרה.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב חניתה, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי.
+ירי נ״ט בוצע לעבר אזור מתת
17:32 15/04/24  |  עידן יוסף
אש בצפון: ירי נ״ט בוצע לעבר אזור מתת בגבול הצפון, אין נפגעים. כחמישה-שישה שיגורים לעבר חניתה פגעו בשטחים לא מאוכלסים.
+CNN: כניסת צה"ל לרפיח מתעכבת בגלל אירן
17:30 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקורות ישראלים אמרו לרשת האמריקנית כי חיל-האוויר היה אמור להתחיל בהטלת כרוזים לפינוי אוכלוסייה מרפיח, אך התוכנית נעצרה  ▪  אתמול הכחיש הליכוד דיווח על דחיית פעולת צה״ל ברפיח, והיום מתפרסם בגל"ץ שבישראל שוקלים להקדים את הפעולה ברפיח מהמועד המקורי שתוכנן
פלשתינים שנעצרו על ידי צה"ל ושוחררו חזרה לרצועת עזה בבית החולים אל-נג'אר ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+גורמים מערביים ואמריקנים: "ייתכן שישראל תגיב באירן היום"
16:40 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעולם מעריכים שהתגובה צפויה להיות מהירה אך קיימת התלבטות האם לחכות לתמיכה בינ"ל  ▪  קבינט המלחמה דן בתגובות אפשריות, ביניהן תקיפה ישירה באירן, תקיפה של שלוחיה בעולם או מתקפת סייבר  ▪  המטרה הישראלית - להכאיב לאירן בלי לגרום למלחמה כוללת  ▪  גורמים בינלאומיים קוראים לישראל למתינות  ▪  אירן מאיימת בתגובה קשה אם ישראל תתקוף
מטוס קרב ישראלי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מפקד פיקוד העורף: אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים
15:52 15/04/24  |  מירב ארד
מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא: ״אנחנו במלחמה ארוכה ורב זירתית, לאורך כל המלחמה אנו נלחמים עושים הערכות מצב כשמטרות המלחמה וביטחון תושבי מדינת ישראל לנגד עינינו. בליל שבת התמודדנו עם התקפה מאירן ושלוחות הטרור שלה.

"פיקוד העורף פועל באופן מיטבי עם ראשי הרשויות, המועצות המקומיות והאזוריות הכל כדי לאפשר שגרת מלחמה בטוחה ומאפשרת. אתמול במהלך שעות הערב והלילה ביצענו הערכת מצב לגבי ההגבלות. רק לקראת חצות התגבשה ההבנה וההחלטה להסרת ההגבלות מתוך רצון לאפשר הקלה במדיניות ההתגוננות לצד שמירה על הביטחון. פתיחת המשק וחזרה של ההורים לעבודה החלטנו בחצות להסיר את המגבלות על החינוך וההתקהלויות.
אני מודע לקושי של ראשי הרשויות המועצות האזוריות והמקומיות להתארגן במהלך שעות הלילה, לכן החזרה הייתה הדרגתית.

האלוף מילוא הוסיף: "אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב.לסיום, חשוב לי לציין את ההקפדה המופתית שלכם, תושבי מדינת ישראל על ההנחיות המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים״.
+חטיבת הנח"ל חיסלה 15 מחבלים באזור מסדרון נצרים
15:30 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נמשכת הפשיטה הממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת  ▪  באחת הפעולות, לוחמי סיירת נח"ל זיהו מחבל במבנה חשוד, ובתוך דקות חיסלו אותו באמצעות טיל מדויק
כוחות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+"אייר אינדיאה" ביטלה את טיסותיה לישראל לשלושה שבועות הקרובים
14:56 15/04/24  |  מירב ארד
חברת התעופה "אייר אינדיאה" ביטלה את כל טיסותיה לישראל לשלושה שבועות הקרובים.
+מו"מ כמעט חסר תקווה
14:47 15/04/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית  ▪  מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
הנייה. חי טוב [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן
14:32 15/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
[צילום: דור פזואלו/פלאש 90]
+רפואה שלמה
14:12 15/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה  ▪  הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש  ▪  התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו והימלטות ממשפטו של ראש הממשלה
לילה קשה [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+לא הכל טוב
14:00 15/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי  ▪  לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ישראל נפגע מחמישה טילים, ומטוס הרקולס אחד ניזוק; בסיס רמון נפגע מארבעה טילים
איום משמעותי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+חצי שנה היא רק אמצע
13:35 15/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות  ▪  אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה  ▪  עוד לא סיימנו  ▪  ומה רוצה ניקרגואה מאיתנו
עם ישראל חי [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+לפיד: "כל מה שנשאר ממר ביטחון זה אובדן ההרתעה הישראלית"
12:53 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הליכוד השיב ותקף: לפיד שחתם על הסכם כניעה מביש עם חיבאללה הוא לא האיש להטיף  ▪  לפיד השיב: ההרתעה הישראלית בלבנון קרסה כשנתניהו איפשר לחיזבאללה להקים אוהלים בתוך שטחה
לפיד. קרב האשמות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+תנועה ערה של מטוסי קרב בשמי הגליל המערבי
12:53 15/04/24  |  עידן יוסף
תושבים בצפון מדווחים על תנועה ערה של מטוסי קרב בשמי הגליל, שנמשכה כשעתיים וחצי. במהלכה נמסר על כמה הדי פיצוצים שנשמעו.
+צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון
12:33 15/04/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן עמדת שיגור, תשתיות טרור ומבנים צבאיים במרחבים צדיקין, אל מטמורה, לבונה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במרחבים עייתא א-שעב ולבונה שבדרום לבנון.
+מרתה גילהורן - כל האמת
12:29 15/04/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
מרתה גילהורן [צילום: אי.אל.צ'פלין/AP]
+חוסר המנהיגות נותר בעינו
12:01 15/04/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה  ▪  למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום שאחרי המלחמה
רפיח [צילום: פטימה שביר/AP]
+הפיצוץ שממנו נפגעו הלוחמים התרחש בתוך שטח לבנון
11:50 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
4 לוחמים שהיו בפעילות מבצעית נפצעו בפיצוץ  ▪  מצבם קשה, בינוני וקל  ▪  במרכז הרפואי לגליל הוכנס אחד הפצועים לניתוח מציל חיים  ▪  חיזבאללה קיבל אחריות
[צילום: דובר צה"ל]
+דיווח ברשת ABC: מטוס תובלה נפגע מטילים שפגעו בבסיס נבטים
11:50 15/04/24  |  מירב ארד
דיווח ברשת ABC: חמישה טילים בליסטיים פגעו בבסיס נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה מסוג הרקולס C-130, ומסלול לא בשימוש ומתקני אחסון ריקים"
+מחשבות בעקבות בלימת המתקפה מאירן
11:42 15/04/24  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר  ▪  אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
יורטו בהצלחה [צילום: תומר נויברג/AP]
+הסכמה בניו-יורק טיימס: לא לתגובה ישראלית כעת
11:30 15/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרשנים הבכירים טום פרידמן מהשמאל וברט סטיבנס מהימין מדגישים שיש להעניש בחומרה את אירן, אך מזהירים שתגובה ישראלית מהירה עלולה לגרור את המזרח התיכון כולו למלחמה
יירוט בירושלים במתקפה האירנית [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+הדיונים לתגובה ישראלית נגד אירן: קבינט המלחמה יתכנס בשעה 14:00
11:24 15/04/24  |  מירב ארד
הדיונים לתגובה ישראלית נגד אירן: קבינט המלחמה יתכנס בשעה 14:00 לדיון נוסף.

+הלילה השני של ששת הימים: האישיות
11:15 15/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
עלי חוסייני ח'אמנאי [צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/AP]
+נדרש "חוק יסוד - הביטחון הלאומי"
10:58 15/04/24  |  ארז שושני   |   לרשימה המלאה
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
תקיפה מפתיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביבי אחראי רק על ההצלחות
10:33 15/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
מסתבר שכל מה שרע זה בגלל הטייסים, השמאלנים, משפחת ברק, אוסלו ואלטלנה  ▪  ביבי המלך במו ידיו ובעזרת מוחו המבריק ומנהיגותו שאין שניה לה בעולם כולו הוביל את ההגנה נגד הטילים האירנים
נתניהו. מלך [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+נשיא צרפת ישוחח עם נתניהו: "נעשה כל שביכולתנו להימנע מהסלמה"
10:30 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמר כי ינסה לשכנע את ישראל שהיא לא צריכה להגיב על המתקפה  ▪  ציין כי צרפת יירטה את החימושים שנורו מאירן לבקשת ירדן"  ▪  שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יגיע לביקור בישראל
[צילום: קובי גדעון /לע"מ]
+עצב על ים כינרת
10:11 15/04/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
כינרת את אהובתי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+סמוטריץ': ההחלטה לסגור את מערכת החינוך הייתה טעות
09:52 15/04/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בראיון לגל"צ: "ההחלטה לסגור את מערכת החינוך הייתה טעות, זה הוביל לפאניקה ולא היה לכך שום הצדקה - היד הייתה קלה מידי על ההדק".
+לפיד על שרי הממשלה: להפסיק לאיים על אירן בכלי התקשורת
09:48 15/04/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "נכון שלבקש משרי הממשלה הזו לנהוג באחריות לאומית זו משימה בלתי אפשרית, אבל הם מוכרחים להפסיק לקשקש ולאיים על אירן בכלי התקשורת. המדיניות הבטחונית של מדינת ישראל היא לא קרקס ולא תרגיל ביחסי ציבור. הממשלה הכושלת הזאת חייבת ללכת הביתה, ובינתיים כדאי ששריה ידברו הרבה פחות."
+שמורת הטבע עין גדי ואתר מצדה ותל ערד ייפתחו למבקרים
08:58 15/04/24  |  מירב ארד
רט"ג הודיעה (יום ב') כי שמורת הטבע עין גדי והגנים הלאומיים מצדה ותל ערד ייפתחו למבקרים.
+חזרה לשגרה בנתב"ג: מעל 40 אלף נוסעים יעברו בשדה התעופה
08:50 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בסך-הכל יעברו בנתב"ג 22,800 נוסעים בטיסות יוצאות ו-21,600 בטיסות נכנסות, כל אלה ב-267 טיסות בינלאומיות בסך-הכל
העומס חוזר לנמל התעופה אחרי השבתה בגלל מתקפת הטילים [צילום: לייב אברמס/פלאש 90]
+משהו באסטרטגיית המערב כלפי אירן שגוי באופן עמוק
08:50 15/04/24  |  איל השקס   |   לרשימה המלאה
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן  ▪  ספויילר: לא כל כל מוצלחת  ▪  מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מתקפת הטילים והכטב"מים על ישראל?
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
+הרשויות המקומיות זועמות: הודעת פקע"ר מנותקת וזורקת אחריות
07:24 15/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פיקוד העורף הודיע אתמול בלילה כי מחצות הלילה תתאפשר פעילות חינוכית בכל הארץ ללא הגבלה, למעט בקו העימות ובעוטף עזה שם תתאפשר פעילות כפוף להגבלות  ▪  לא בכל רשות מקומית התחדשו פעילויות בתי הספר והגנים של פסח  ▪  ראש עיריית גבעתיים: פיקוד העורף הודיע באחת בלילה ש״חוזרים ללימודים מלאים״, איזה יופי, והרשויות המקומיות? כרגיל, תסתדרו לבד
תנועות הנוער יוכלו לקיים טיולים [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הביטוח הלאומי יעביר תשלומים לזכאים המפונים בטרם חג הפסח
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במשך למעלה מחצי שנה הפכתי והפכתי בשאלה, מה היה קורה אם היה מתרחש הנס ומערכות המודיעין הישראליות שכשלו באופן מוחלט בטבח שבת שמחת תורה היו מתריעות בזמן על מתקפת הטרור של החמאס. האם יכול היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להורות על התקפת מנע, על מבצע רחב היקף למיגור החמאס?
כמו שכישלון לא צריך להוביל למסקנה השגויה שהכל רע, הצלחה לא צריכה להוביל למסקנה שהכל טוב. המגננה הישראלית מול המתקפה האירנית, ששילבה בין טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים, נבלמה ברובה בזכות מודיעין איכותי, פעילות מוצלחת של חיל-האוויר ושיתוף הפעולה הרב-לאומי, שלצד ארה"ב ובריטניה כלל מספר מדינות ערביות. אולם, למרות ההצלחה המודיעינית, האופרטיבית והמדינית, אסור להסתנוור וצריך לדון ברצינות בליקויים שנחשפו במתקפה.
15/04/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה עוד לא סיימנו ומה רוצה ניקרגואה מאיתנו
15/04/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס (יום ב', 15.4.24) לתקיפה האירנית בישיבת סיעת יש עתיד. "כל מה שנשאר מ'מר ביטחון' זה עיי חורבות מבארי עד קריית שמונה, אלימות של טרוריסטים יהודים שיצאו משליטה, ואובדן גמור של ההרתעה הישראלית", אמר. "אם לא נזיז את הממשלה הזו בזמן, היא תביא עלינו חורבן. היא כבר מביאה. הגיע הזמן לבחירות, עכשיו".
15/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
"אהבתם של המינגווי וגילהורן" (העיתונאית המפורסמת שסיקרה מלחמות רבות עבור עיתוני אמריקה) בכיכובה של ניקול קידמן הענקית - הוא סרט מרתק. דמותה של גילהורן כפי שהוצגה על-ידי ניקול קידמן הגדולה, גרמה לי להתרגשות רבה ונגעה עמוק עמוק ברגשותי. ובסיומו של הסרט, עניין אותי מאוד לדעת את דעותיה של העיתונאית הדגולה לגבי ישראל - כיצד היא ראתה את המדינה, שהעולם כל כך מרבה לשנוא ולעוות את דמותה? כיצד עיתונאית אמיצה ודגולה כמוה הציגה את ישראל, שכל כך הרבה נוטים ליפול למלכודות התעמולה הפלשתינית ולראות בה מן מפלצת? הנה הדברים שמצאתי עליה בגוגל ואקטואליים מאוד לזמן הזה ממש:
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il