ראש עיריית חיפה
יונה יהב אומר כי הוא מעוניין להפעיל בשבת את הכרמלית - הרכבל התת-קרקעי לכרמל. יהב נשמע אומר את הדברים בשיחה (21.5.24) שבה נכחה חברת מועצת העיר ויו"ר הכרמלית יעל שנער, שתוכנה פורסם ברדיו חיפה.
ליהב אומנם יש רק נציג דתי אחד בקואליציה מטעם הציונות הדתית שעשוי להתנגד, אולם מאז שהפעלת הכרמלית עברה ב-2017 מניהול עירוני לניהול
משרד התחבורה כחלק ממערך התחבורה הציבורית הארצי, חל עליה החוק המגביל
תחבורה ציבורית בשבת.
הכרמלית לא פעלה בשבת מאז שנפתחה בשנת 1959, והביקוש לשירותיה אינו גבוה גם בימי חול. מאחר שגם אין כדאיות כלכלית בהפעלת הכרמלית בשבת, לא צפוי דירקטוריון הכרמלית לאשר זאת, כך שהסוגיה כלל לא צפויה להגיע לפתחה של שרת התחבורה
מירי רגב. בכך יתברר שהבטחת הבחירות של יהב בבחירות הייתה כתובה על הקרח.
News1 מזכיר כי בדצמבר 2019 הסירה מועצת העיר מסגר היום הצעה בנושא, לאחר שהיועצת המשפטית של משרד התחבורה הבהירה ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, כי הנושא אינו מצוי כלל בסמכות העירייה. במכתב ששלחה נאמר: "הובא לידיעתנו כי במועצת העיר עתיד להתקיים דיון שעניינו תנאי הפעלת הכרמלית. כפי שבוודאי ידוע לך, הכרמלית על תשתיותיה והתקניה מהווה חלק ממארג התחבורה הציבורי בחיפה, ובהתאמה פעילותה מעוגנת ברשיון הפעלה שניתן לה על-ידי המפקח על התעבורה במשרד התחבורה. רשיון ההפעלה קובע את תקופת ההפעלה, מפרט הקווים, תדירותם ושעות הפעילות בימי השבוע".
היועמ"ש הדגישה כי כל שינוי בתנאי הרישיון אינו בסמכות העירייה: "הסכם הפעלת הכרמלית בין ממשלת ישראל לבין חברת הכרמלית ובין עיריית חיפה גודר את אחריות הצדדים להפעלה תוך הכפפתה לרשיון ההפעלה. לפיכך, ככל שבכוונת מועצת העיר חיפה להעלות על סדר יומה שינוי בתנאי ההפעלה שקבועים ברישיון ההפעלה, נבקש להדגיש כי הסוגיה אינה עומדת כלל לפתחה של העירייה, אינה בגדר סמכויותיה ואיננה באחריותה".
יעל שנער מסרה בתגובה לרדיו חיפה: "הירוקים תמיד תמכו ויתמכו בהפעלת הכרמלית בשבת, מדובר בשיחת חולין. ככל שיהיה משהו קונקרטי ומגובש נציג אותו בשקיפות לציבור".