"העונש אשר נגזר על המשיב מקל עימו יתר על המידה באופן קיצוני ביחס לחומרת מעשיו ולעבירות בהן הורשע, וסוטה במידה ניכרת לקולה ממדיניות הענישה הנהוגה בידינו". כך אומר שופט בית המשפט העליון,
יוסף אלרון, על עונש שהטיל הנשיא בפועל של בית המשפט המחוזי בבאר שבע,
בני שגיא, על מי שהודה בעבירות תעבורה חמורות.
שגיא - בתפקידו כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב - גזר 32 חודשי מאסר על רמי מוגרבי שהודה בסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, הפקרה אחרי פגיעה ("פגע וברח") ונהיגה ללא ביטוח. העונש המירבי על העבירה הראשונה הוא 20 שנות מאסר, ועל השנייה - 14 שנות מאסר. אלרון קיבל (7.8.24) את ערעור המדינה על קולת העונש וגזר על מוגרבי 54 חודשי מאסר - החמרה של העונש ב-70% - בציינו שערכאת הערעור אינה ממצה את הדין (כך שהעונש אמור היה להיות חמור עוד יותר).
לפני חודשיים החמיר העליון ב-50% עונש שגזר שגיא בתיק אחר.
מוגרבי רכב על אופנוע ביוני 2022, חצה צומת באור אדום, ברח משוטרים בנהיגה פרועה, פצע בצורה אנושה בהולך רגל (שהפך לנכה -69% ומתקיים מקצבת נכות) ונמלט מן המקום. שגיא קבע מתחם ענישה של 56-30 חודשי מאסר וגזר את העונש סמוך לרף התחתון, בהתחשב בגילו הצעיר של מוגרבי ובהודאתו.
בקבלו את ערעור המדינה, אומר אלרון: "התנהגותו פורעת החוק של המשיב – הסלימה מרגע אחד למשנהו, אירוע שתחילתו בנסיעה על קטנוע ללא ביטוח, הסתיים בפגיעה קשה וכמעט אנושה בעובר אורח תמים. ככל שהקצין המשיב בהפרות החוק – דרך נהיגה במהירות גבוהה ביותר, עובר בחציית שלושה צמתים באור אדום וכלה בהימלטות משוטרים עד הפגיעה ב-י' – כך גבר הזלזול שהפגין כלפי שלטון החוק ונציגיו וכלפי הערך הנשגב של חיי אדם.
"לאורך נסיעתו הפרועה של המשיב, נקרו בדרכו 'נקודות יציאה' מרובות, תרתי משמע, ואולם המשיב התמיד בנהיגתו הפראית תוך סיכון משתמשי הדרך. גם לאחר ששוטרים אשר רדפו אחריו בניידות משטרה כרזו לו לחדול, תחת האפשרות לעצור בצד הדרך ולציית למורא הדין, המשיב מאן לציית ונמלט בנסיעה מהירה תוך שהשוטרים בעקבותיו".
אלרון מזכיר, כי בית המשפט העליון כבר פסק שמדיניות הענישה הראויה על סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה היא ארבע שנות מאסר. הוא מציין עוד, כי המחוקק ביטא את חומרת ההפקרה לאחר פגיעה כאשר בשנת 2011 החמיר את העונש עליה מתשע ל-14 שנות מאסר. אלרון מתאר בהרחבה את סבלו הקשה של הפצוע ומוסיף: "הסבל היומיומי שהוא חווה – מכווץ את הלב. הנזקים הקשים שנגרמו ל-י', מלמדים אף הם כי העונש שנגזר על המשיב אינו הולם את חומרת מעשיו ואת הנזק שהסב לנפגע העבירה", וגם בשל כך יש להחמיר בעונשו של מוגרבי.
עוד אומר אלרון, כי נסיבותיו האישיות של מוגרבי אינן מצדיקות הקלה בעונשו אלא להפך: לחובתו 11 הרשעות תעבורה בתוך שנים ספורות, הוא ביצע תאונה זו כאשר היה בתקופת פסילה וכאשר הוא בחלופת מעצר, ובכך "שב והפר את החוק בצורה בוטה תוך שהוא מפגין זלזול העמוק לשלטון החוק". השופטים
עופר גרוסקופף וגילה כנפי-שטייניץ הסכימו עם אלרון. את המדינה ייצג עו"ד מוחמד סרחאנה, ואת מוגרבי - עו"ד
וליד כבוב.