שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,
מירי רגב, פועלת לבטל את התוכנית של קו מסילת הרכבת עפולה-ג'נין. השטח עליו אמורה היה להיות תוואי הרכבת נרכש על-ידי ממשלת טורקיה, וההחלטה התקבלה בתגובה למדיניות שמוביל
ארדואן והטרור בג'נין. התוכנית גובשה לפני כעשור וחצי, והייתה אמורה לעלות להחלטה סופית בוועדות התכנון לאישור סופי ותקציבי.
בהודעתה, ציינה רגב כי השטח נרכש כחלק מחזונו של ארדואן לחבר את הרשות הפלשתינית לטורקיה דרך הים התיכון, כאשר תוואי הרכבת היה אמור להיות עפולה-ג׳נין-חיפה ומשם לים, לטורקיה ולעולם.
לדבריה, "התגברות ההסתה והאלימות באיו"ש, בייחוד בג'נין והקו האנטישמי אותו מוביל ארדואן, הובילו אותי למסקנה המתבקשת לעצור מיד את הרכבת המיועדת. עם ביטול המסילה אנו מעבירים מסר ברור - לא נסבול טרור ו
אנטישמיות".
ייתכן כי הרקע לביטול אינו רק מדיני. באתר חדשות העמק "עמק ניוז" פורסם כי ההחלטה התקבלה לאחר שדני עטר, ראש מועצה אזורית הגלבוע, פעל בשיתוף פעולה עם השרה במטרה לבטל את הקו ואת בניית מסוף המטענים בצמוד לכפר מוקייבלה שבשטח שיפוטה של המועצה. עטר הביע את התנגדותו לפרויקט עוד לפני שמונה לתפקיד ראש המועצה. במועצה ציינו כי הקו חייב הפקעת למעלה מ-2,000 דונם של אדמות פרטיות מתושבי מוקייבלה - לטובת הקמתו. בהודעה רשמית של המועצה נכתב: אנו מברכים את שרת התחבורה מירי רגב על קבלת ההחלטה לביטול התוכנית לבניית הקו".
תוואי הרכבת הוצג בזמנו כחזונו של שר התחבורה דאז ישראל כ"ץ. הוא סיפר בזמנו כי מסילת הרכבת מתוכננת יחד עם גורמים בינלאומיים, כאשר המטרה הסופית היא לחבר את ג'נין לרכבת העמק שתעבור בחיפה, בעפולה, בבית שאן ותמשיך עד גשר שייח-חוסיין בגבול ירדן. במקביל, הודיע כ"ץ על כוונה לחבר את ג'נין לרכבת בירושלים. הקו אמור היה לקום על בסיס תשתית המסילות שהקימו הטורקים. הוא נועד לשמש את ישראל ואת הרשות הפלשתינית להובלת נוסעים ומטענים, לרבות אולי מטענים לנמל חיפה.
"המטרה הסופית", אמר כ"ץ, "היא שינוע של נוסעים וסחורות לכל היעדים בשביל השלום". לדבריו, במיזם גילו התעניינות חברות אמריקניות, סיניות ואיטלקיות.