משרד הפרסום גיתם BBDO תובע מרשת שופרסל 5.4 מיליון שקל, בשל הפסקת ההתקשרות ביניהם בעקבות העברת השליטה ברשת לידי האחים שלומי אמיר ויוסי אמיר. התביעה הוגשה (6.10.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב והיא חושפת נתונים על תקציב הפרסום של הרשת אשתקד והשנה.
גיתם הוא אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ ונמצא בשליטת משה תאומים ומודי כידון, בעוד רשת הפרסום הבינלאומית BBDO מחזיקה ב-49% ממניותיו. בין לקוחות גיתם: בנק הפועלים, אל-על, מגדל, פוקס, הוט, אסם, מיקרוסופט, מכבי שירותי בריאות, תנובה, אינטל ושיכון ובינוי. גיתם היה הפרסומאי של שופרסל במשך ארבעה עשורים, עם תקציב שנאמד ב-70-60 מיליון שקל בשנה.
האחים אמיר - בעליה של רשת המרכולים פרשמרקט - השלימו בפברואר השנה את רכישת גרעין השליטה (25%) בשופרסל, וחודשיים לאחר מכן מונו למנכ"לים משותפים. ב-29.5.24 הודיעה שופרסל לגיתם על הפסקת ההתקשרות ביניהם, הודעה שהיא העילה לתביעה הנוכחית. גיתם טוענת, כי חילופי הבעלים היו הסיבה היחידה להודעה, לאור שביעות הרצון המלאה של שופרסל משירותיה.
לטענת גיתם, שופרסל הודיעה שההתקשרות תסתיים כבר בסוף חודש מאי - דהיינו לאחר יומיים בלבד, בעוד ההסכם ביניהם מחייב הודעה מוקדמת של ארבעה חודשים. עוד טוען המשרד, כי שופרסל לא שילמה לו בעד שירותים שהעניק בפועל עד לסיום ההתקשרות, וכי הוא זכאי לפיצוי בשל אי-עמידת הרשת ביעדי רכישת המדיה שסוכמו לשנים 2024-2023. בהקשר זה מגלה התביעה, כי תקציב הפרסום של שופרסל בקבוצת קשת (זכיינית ערוץ 12) היה 33 מיליון שקל לשנה, ובקבוצת רשת (זכיינית ערוץ 13) - 14.5 מיליון שקל לשנה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד חגית לוגסי, כפיר אלבז ויאיר תורגמן, וטרם הוגש כתב הגנה.
על-פי התביעה, שופרסל טענה בתגובה, כי אין הסכם מחייב בינה לבין גיתם, שכן מוסדותיה לא אישרו כנדרש את ההסכם עליו חתמו אשתקד, ולכן לא הייתה מחויבת בהודעה מוקדמת של ארבעה חודשים. לגבי מימוש המדיה טענה שופרסל, כי בשל מלחמת חרבות ברזל הוסכם שאין היא חייבת לעמוד ביעדי 2023, וכי לא ניתן לבצע חישוב יחסי של 2024 (בשל הפסקת ההתקשרות) שכן ענף הפרסום מאופיין בעונתיות.