שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,
מירי רגב, הודיעה (6.11.24) על דחיית יישום השלב השני של רפורמת "צדק תחבורתי" אותה יזמה. מוקדם יותר השנה הצהירה רגב כי שלב ב' ייצא לדרך ביוני 2024. בהמשך מסר המשרד כי הדבר יקרה בסוף שנה זו, והיום מודיעה רגב על דחייה נוספת - לא נמסר תאריך מדויק אלא מועד כללי - הרבעון הראשון של שנת 2025.
רגב מסרה כי הגיעה לסיכום בנושא עם משרד האוצר. זאת לאחר שכבר ב-2023, עוד בטרם פרצה המלחמה, הסכימה לוותר על נתח נכבד מהרפורמה וחזרה בה מהכוונה לתת 50% הנחה בפריפריה גם על נסיעה בודדת ועל חופשי-יומי, מה שהפך את הרפורמה ללא רלוונטית עבור רבים. בנוסף, הקשתה רגב על תושבי הפריפריה ובאמצעות צו הערימה קשיים ביורוקרטיים שמונעים זכאות להנחה מתושבים רבים בפריפריה.
כעת מתברר כי במסגרת הדיונים שקיימה רגב עם משרד האוצר, שבהם הסכימה להעלאת תעריפי התחבורה הציבורית בשני שקלים, הסכימה שרת התחבורה לוויתור נוסף, ולפיו נשים מגיל פרישה לא יקבלו פטור מתשלום עבור נסיעה בתחבורה הציבורית, קודם הגעתן לגיל 67, וזאת בדומה לגברים. המשמעות היא שאזרחיות ותיקות שהגיעו לגיל פרישה, 65-62 (לפי תאריך לידתן), יקבלו רק 50% הנחה על הנסיעה. בהערכה גסה, מדובר על כ-200 אלף נשים.
זוהי הפעם השנייה שבה פוגעת רגב באזרחים הוותיקים. כבר בפברואר 2021, במהלך כהונתה הראשונה במשרד התחבורה, החליטה לשלול הנחת אזרח ותיק בתחבורה הציבורית מגברים בני 65 ו-66 ומנשים שעברו את גיל 60 וטרם הגיעו לגיל פרישה.
By Idan Yosef