אלהרר טענה כי הצעד של לוין יחמיר את מצוקת השופטים הקיימת ויוביל לעיכובים מתמשכים בניהול ההליכים המשפטיים, דבר שעלול לגרום ל"עינויי דין". לדבריה, ישנם כיום כ-7.8 שופטים לכל 100,000 תושבים בישראל, בעוד ממוצע ה-
OECD עומד על 22.2 שופטים.
לוין השיב שהקיצוצים נובעים מהמצב הכלכלי והביטחוני שנוצר בשל מלחמת חרבות ברזל, וציין כי "למרות החשיבות שבתקני השיפוט, ישנם צרכים דחופים יותר במערכת הרווחה". לדבריו, יש מחסור של כ-70 תקנים בשירותי המבחן לנוער ולמבוגרים, תקנים שיכולים לשפר את ההתמודדות עם בעיות חברתיות קשות ולעזור לשחרור ממעצר בנסיבות מתאימות. "בעלות של תקן שופט אחד, ניתן לממן את כל תקני שירותי המבחן הנדרשים", הדגיש לוין.
לדבריו של לוין, "העלות של כל תקן שופט - כולל עוזרים ושאר עלויות - היא יותר מ-50,000 שקלים בחודש, בעוד עלות של תקן לשירותי מבחן נמוכה בהרבה ויכולה לשפר בצורה דרמטית את הטיפול במתבגרים ובמבוגרים במצוקה". לוין ציין כי במחסור בתקני שירותי המבחן נדרשים 70 תקנים חדשים - 40 לתחום המבוגרים ו-30 לתחום הנוער.
לדבריו, המחסור בשירותי המבחן משפיע ישירות על היכולת להתמודד עם בעיות חמורות במערכת המשפט, כגון תסקירים מעכבים בתיקי מעצר וקידום אפשרויות ענישה חלופיות שאינן כליאה. "יש אנשים שנשארים במעצר כי אין תסקירים. אנשים משתחררים בטרם עת בשל חוסר במקומות כליאה", הסביר, "וזו פגיעה אמיתית בשירות לציבור".
קידום החוק למניעת אלימות במשפחה
לוין העלה גם את הצורך בהקצאת תקנים לצורך יישום חוק האיזוק האלקטרוני שנועד לצמצם את האלימות במשפחה. "למרות עלייה דרמטית באירועי אלימות במשפחה", טען לוין, "אין שום תקנים שמאפשרים לממש את החוק ולהפעיל את האיזוק האלקטרוני. מדובר בצורך בעלות נמוכה יחסית, אך הוא נדחה פעם אחר פעם".
תקני שופטי התעבורה ובתי המשפט הקהילתיים
שר המשפטים הוסיף כי הוא רואה צורך דחוף בתגבור תקנים גם בבתי המשפט הקהילתיים ובמערכת שיפוט התעבורה, שתומכים במאבק בתאונות דרכים. לדבריו, "יושב-ראש הרשות לבטיחות בדרכים דורש שופטי תעבורה נוספים, וההקצאות הנוכחיות כלל אינן כוללות מענה לצורך זה. מערכת משפט מסודרת היא מערכת שבה לצד השופטים יש תקני עזר נוספים התומכים בהם במתן שירות יעיל לציבור".
לוין הצהיר כי בניגוד לטענות, בתקופתו נוספו עשרות תקנים למערכת המשפט, ולטענתו אף יותר מכל תקופה קודמת. "מינינו 162 שופטים חדשים - מספר חסר תקדים שלא היה כמוהו מעולם", הדגיש, "ובכך פתרנו בעיות שנמשכו שנים. המטרה היא לא להוסיף עוד ועוד תקנים מבלי חשבון, אלא לראות את המכלול ולהבין את צרכי כלל המערכת".
לדבריו, הנהלת בתי המשפט לא פועלת מתוך הבנה מלאה של צרכי המערכת והעדיפות הציבורית. "מערכת המשפט הפכה למוסד שרואה את עצמו במנותק מהמצב הכלכלי הלאומי, דורשת תוספות בתקנים בשעה שמשרדי ממשלה נאלצים לקצץ, ושירותי מבחן ושירותי רווחה חשובים נשארים בחסר".
בדיון עלו חילוקי דעות סביב שאלת מינוי השופטים. אלהרר תהתה מדוע לוין מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, המופקדת על מינוי שופטים חדשים למערכת המשפט, ובפרט תקנים פנויים במחוז ירושלים. לוין הסביר כי הנהלת בתי המשפט לוחצת להוסיף תקנים באופן בלתי פרופורציונלי, וכי יש מחסור במשאבים לתפקידים נוספים בתחום הרווחה.
לוין הדגיש כי העדיפות העליונה היא שמירת אמון הציבור במערכת המשפט תוך מתן מענה לצרכים הדחופים ביותר של החברה. "המצב הכלכלי הנוכחי מחייב אותנו להפעיל שיקול דעת ולהציב את התועלת החברתית מעל כל שיקול אחר", אמר.