אחד המרכיבים המרכזיים שהכריעו את המכרז היה רמת השירות ואיכותו, בהתאם למדיניות החדשה של מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית,
עידן מועלם. עם כניסתו לתפקיד, הכריז מועלם כי "מי שייתן שירות טוב ירוויח, מי שלא - יפסיד". ניקוד גבוה במיוחד ניתן למדדי איכות השירות, ולא למחיר הגבוה ביותר שהוצע. כמו-כן, ניתן דגש מיוחד לשיפור השירות בקווי המרחב, הכולל בין השאר הפעלת קווים חדשים, שינוי מסלול קווים לצורך מתן מענה טוב יותר למוקדי שירות מרכזיים, ותגבור קווים עתירי נוסעים.
השינוי המרכזי במכרז זה הוא בכך שהכספים שתשלם הזוכה יישארו ברשות התחבורה הציבורית וישמשו לשיפור השירות, במקום לעבור לאגף התקציבים במשרד האוצר כפי שהיה נהוג בעבר. צעד זה מבטיח שהתמריצים יופנו ישירות לשיפור השירות לנוסעים.
בימים הקרובים תחל
סופרבוס בהקמת צוותי יישום שיעסקו בתכנון מסלולים, כוח אדם, טכנולוגיה, מידע לציבור ותחזוקה לקראת הכניסה לאשכול ההפעלה. בעוד תשעה חודשים, עם תחילת החורף, יימסרו לחחברה קווים 85, 143, 145, 146, 163, 173 של אגד וקווים 29 ו-73 של דן. כמו-כן, ייפתחו קווים חדשים - קו 13 - מבאר יעקב לאזור התעשיה בחולון דרך ראשון לציון וקו 199 - מבת ים לחולון (אזור התעשיה הדרומי ומרכז העיר).
בשלב השלישי, בעוד 21 חודשים, תורחב ההפעלה וסופרבוס תקבל לידיה את יתרת הקווים הכלולים במכרז. קיימות גם אפשרות להקדמת הפעלה בהתאם להמלצת צוות היישום ואפשרות לדחייה במקרה של אילוצים תפעוליים.
"סופרבוס" תפעיל את הקווים באמצעות כ-430 אוטובוסים חשמליים חדשים, שיאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. לראשונה בארץ, אחד מקווי האשכול יופעל באמצעות אוטובוסים פרבריים, שישולבו לראשונה בצי האוטובוסים בארץ. האוטובוסים הפרבריים נוחים יותר לנסיעות ארוכות, בהשוואה לאוטובוסים עירוניים, ונגישים לאנשים עם מוגבלות, בדומה לאוטובוסים העירוניים.
לעומת זאת, דן, שפעילותה באזור זה נמשכה עשרות שנים, תיאלץ להיערך ליציאה - מהלך לא פשוט לחברה ולעובדיה.
צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "אנו גאים על הזכייה במכרז, המצטרפת לפעילות שלנו בהפעלת המטרונית בחיפה ושירותי התחבורה הציבורית באשכול העמקים ובירושלים. יש לנו הערכה והכרה עמוקה לחברות אגד ודן על פעילותן ארוכת השנים באשכול. מחויבותנו היא להעניק תחבורה ציבורית מתקדמת, נגישה וידידותית לסביבה. נמשיך להשקיע ולפתח פתרונות חדשניים, כדי להבטיח שירות איכותי, נוח ויעיל לכלל נוסעינו".
השינוי מעלה שאלות רבות על עתיד המכרזים הבאים בתחבורה הציבורית, אך דבר אחד ברור: התחרות בענף התחבורה הציבורית מתחממת - והנוסעים רק ירוויחו מכך.