ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק מהפכנית להפחתה הדרגתית במס על רכישת רכב פרטי ומסחרי, כך שהחוק יוביל להורדה של עשרות אלפי שקלים במחיר על כלי הרכב החדשים והמשומשים.
על-פי הצעת החוק, במקביל להפחתה, מחיר המיסוי על הדלק יעלה בהדרגה - בסכום של עד 15 אגורות בלבד לליטר וזאת על-מנת לפצות על אובדן המקורות, כתוצאה מהורדת שיעור מס הקנייה.
ח"כ רצאבי הציע שההפחתה בנטל המס על רכישת רכב תהיה באופן הדרגתי ב-13 שלבים כך שעד לשנת 2011 שיעורו לרכב פרטי ירד מ-95% כיום ל-30% בלבד ולרכב מסחרי מ-75% ל-30% גם כן.
בסוף התהליך המס על רכב פרטי ומסחרי יהיה זהה. במקביל, כאמור, יועלה המס על הדלק תוך השוואה של המס על סולר ובנזין. הבלו על הסולר ובנזין יעמוד על 2.3 ש"ח לליטר. התוצאה: על הכבישים יעלו כלי רכב בטוחים בהרבה המצויידים באביזרי בטיחות לרבות כריות אוויר, ABS וקורות צד.
ח"כ רצאבי מסביר: "המדינה מקבלת מדי שנה כ-15 מיליארד שקל ממיסוי כלי רכב אבל רק מקצתו חוזר לשיפור הבטיחות בכבישים. מדובר כאן בדיני נפשות: מכונית ישנה יותר היא מכונית בטוחה פחות. הורדת מסי הקנייה תהפוך את המכוניות הבטוחות - חדשות ומשומשות כאחד - לנגישות יותר עבור כל נהג".
"בעקיפין הצעתי גם לחסוך למשק מיליארדי שקלים בשנה, כתוצאה מהורדת מספר הנפגעים בתאונות. כך גם ייפלטו מהשוק המכוניות הישנות והמסוכנות. ההצעה גם תגרום להטלת מס על השימוש ברכב ולא על הרכב עצמו".
הצעת החוק, מוסיף ח"כ רצבאי, מיטיבה במיוחד עם המעמד הבינוני, שרוכש כלי רכב משפחתיים, אך בשל המחיר הגבוה נאלץ להסתפק במכוניות מיושנות ולא בטוחות. "המעמד הגבוה גם כך רוכש מכוניות חדשות ובטוחות. הורדת מסי הקנייה תמומן על-ידי ייקור שולי של מחיר הדלק, שיתרום אף הוא להורדת הזיהום בכבישים".
ח"כ רצאבי ציין, כי ידוע לו שגם באוצר תומכים בהצעת החוק.