חברת הזרע ג'נטיקס, העוסקת במכלול פעילויות בתחום הזרעים, פירסמה אתמול (ב', 9.8.04) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה בפרט ולמחצית שנת 2004 בכלל.
מנתוניה עולה כי חל גידול של כ-55% ברווח הנקי של החברה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה חל גידול של כ-190%, כן חל גידול של כ-10.1% במכירות החברה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובמחצית הראשונה בסך הכל חל גידול של 16.6%.
על-פי דיווחי החברה, מכירותיה ברבעון השני של 2004 הסתכמו בכ-78.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-10.1% בהשוואה ל-71.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היקף המכירות לייצוא מכלל המכירות מגיע לכ-91% לעומת 86.9% ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל במחצית הראשונה של השנה מכירות החברה גדלו בכ-16.6% והסתכמו בכ-141.7 מיליון ש"ח.
החברה מסבירה כי הגידול בסך המכירות חל בעיקר כתוצאה מגידול כמותי במכירות, העלאה במחירי חלק מהמוצרים, וכן מהשפעה חיובית של פיחות השקל. בחתך מוצרים גדלו בעיקר מכירות זרעי עגבנייה, מלון ובצל.
הרווח הגולמי של החברה גדל ברבעון השני של 2004 בכ-15.7% והסתכם בכ-46.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-40 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-59% לעומת כ-56.2% ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל בחציון הראשון של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ-78.9 מיליון ש"ח, גידול של כ-22% בהשוואה לחציון הראשון של שנת 2003.
הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול במכירות. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע הן מהעלאת מחירי חלק מהמוצרים והן מגידול במכירות ביחס להוצאות הקבועות.
ההוצאות התפעוליות ברבעון הראשון השנה הסתכמו בכ-33.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-31.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, גידול של כ-6%. במחצית הראשונה של השנה נרשם גידול של כ-9.1% בהוצאות התפעוליות שהסתכמו בכ-61.7 מיליון ש"ח.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-13.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-50% לעומת רווח תפעולי בסך 8.83 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל בחציון הראשון של השנה גדל הרווח התפעולי בכ-111.5%.
הרווח הנקי ברבעון השני 2004 הסתכם בכ-10.8 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח של כ-7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-14.4 מיליון ש"ח, לעומת 4.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווחיות נובע בעיקר מהגידול במכירות ומהשיפור ברווח הגולמי.
מנכ"ל הזרע ג'נטיקס, רמי דר, אמר אתמול כי "תוצאות הרבעון השני של 2004 מעידות על שיפור משמעותי בכל ההיבטים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וממשיכות את השיפור שהציגה החברה בתוצאותיה גם בשנה שעברה ואף לעומת הרבעון הקודם. המשך מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של החברה נובע מגידול במכירות, בין היתר כתוצאה מקליטתם בהצלחה של מוצרים חדשים של החברה בשווקים השונים, כגון זרעי עגבניות עמידות למחלת "צהבון האמיר", אבטיח "מיניסידלס" - אבטיח בגודל אישי ללא גרעינים וכותנת מכלוא.
בנוסף, הצליחה החברה להשיג מחירים גבוהים יותר על חלק ממוצריה והמשיכה לשפר את שיעורי הרווח הודות לסדרת מהלכים שביצעה, שמטרתם הוזלת עלות המכר, תוך ניצול טוב יותר של המלאי והרחבת מערכי השיווק והמכירה".
דר הוסיף וציין כי "יש לזכור, שמכירות הזרעים בעולם מושפעות ממחזוריות של עונות חקלאיות ואף מאופיינות בתנודתיות בין הרבעונים השונים. תורמים לכך גם הרכב סל המוצרים ושווקי היעד של החברה, ועל כן אין תוצאות החציון הראשון של השנה, שהיו מצוינות, מצביעות בהכרח על התוצאות שניתן לצפות להן במחצית השניה של שנת 2004". דר הוסיף, כי הוא מאמין שברמה שנתית, תמשיך שנת 2004 את מגמת השיפור שהחלה בשנת 2002.
סמנכ"ל הכספים, מנשה ענבר, הוסיף כי בחתך חצי שנתי השיגה החברה תזרים מפעילות שוטפת בסך של כ-21.6 מיליון ש"ח לעומת 9.4 מיליון ש"ח, וברבעון סך של כ-23.1 מיליון ש"ח בהשוואה ל-8.1 מיליון ש"ח. התזרים החיובי הגבוה במהלך השנים האחרונות, מספק לחברה איתנות פיננסית ומקורות לפיתוח עסקי עתידי.