ועדת המכרזים הבין-משרדית לנושא הקמה ותפעול של נתיב מהיר בין נתב"ג לת"א קיבלה במסגרת שלב המיון המוקדם 4 הצעות לפרויקט הקמת נתיב מהיר בכניסה לת"א, שבמסגרתו תוסדר כניסת כלי רכב למטרופולין ת"א באמצעות הקמה והפעלה של נתיב אגרה, חניון מסוג "חנה וסע" ובו אלפי מקומות חנייה, תחנת רכבת וקווי תחבורה ציבורית.
יו"ר ועדת המכרזים, סגן החשב הכללי באוצר, צבי חלמיש, אמר כי פרויקט זה הינו ראשון מסוגו בישראל וכי במקביל לקידומו נבחנת האפשרות להקמת נתיבים מהירים נוספים בכניסות למטרופולין ת"א ולירושלים. חלמיש הוסיף, כי מיזמים אלה צפויים להביא להגברת השימוש בתחבורה ציבורית ולהפחתת עומסי התנועה במרכזי הערים, ובכך לאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי התחבורה בישראל.
ההצעות הוגשו ע"י הקבוצות הבאות (חברים וקבלני משנה):
קבוצה א' - תהל מהנדסים, קווים, איתוראן, TELVENT
קבוצה ב' - טר ארמה, מלרג, קונקס, Q-FREE
קבוצה ג' - שפיר, דן, SIEMENS, RAYTHEON
קבוצה ד' - אפריקה ישראל, אגד, שיכון ובינוי, AECON
החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, הדגיש כי העובדה שחברות מובילות מישראל ומחו"ל בחרו להגיש הצעות במסגרת הליך זה - מעידה על השיפור הניכר במצב המשק.
לדבריו, "גורמים עסקיים מהשורה הראשונה בארה"ב ובאירופה מעוניינים כיום להשקיע בישראל, מתוך הכרה בכך שהמדיניות הכלכלית אותה מיישם משרד האוצר תמשיך לשאת את פירותיה ולהביא להגברת הצמיחה הכלכלית במשק".
זליכה הוסיף, כי פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שפורסמו בחודשים האחרונים וביניהם: כביש הרוחב 431, פרויקט הקמת והפעלת בית הסוהר באמצעות המגזר הפרטי ופרויקט הגז הטבעי.