בכיר בסמסונג העולמית העריך כי בקרוב תעקוף סמסונג את מוטורולה ותכבוש את המקום השני בין יצרני הסלולר בעולם. סגן הנשיא הבכיר, איל יונג צ'אנג, אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי חלקה של סמסונג בשוק העולמי הגיע במחצית הראשונה של 2004 ל-14.5%.
"המיקום שלנו בשוק, אפילו בשוק ה-GSM האירופי משתפר ומשתפר", אמר צ'אנג. "אני מקווה כי בסיכומו של דבר נתח השוק הגלובאלי של סמסונג יביא אותה בהקדם למקום השני. איני בטוח מתי בדיוק זה יקרה, אבל זה יקרה בקרוב".
אנליסטים של תעשיית הסלולר אומרים, כי סמסונג מצמצמת את הפער הן מול מוטורולה והן מול נוקיה. חלקה של נוקיה ברבעון השני היה 27.7%, ירידה מ-29.3% ברבעון הראשון. לדברי צ'אנג, חלקה של סמסונג גדל באירופה ובצפון אמריקה גדל במהירות נוסף לכך שסמסונג חזקה מאוד בשוק ה-CDMA.
שיטת ה-CDMA נפוצה מאוד בצפון אמריקה, ביפן, בדרום קוריאה ובסין. בשאר העולם שולטת שיטת ה-GSM, הנמצאת בשימושם של 70% ממשתמשי הסלולר בעולם.
צ'אנג אמר עוד, כי סמסונג משכנעת לקוחות לראות את הטלפונים שלה כאביזרי יוקרה לפלח השוק הגבוה, והיא מותירה את תחום הטלפונים הזולים למתחרים שלה.
"הטלפונים הסלולריים של סמסונג מסמלים סוג של אבזרי יוקרה, והתדמית זו משליכה גם על מוצרים אחרים של סמסונג כמו - טלוויזיה, DVD, מקררים ומזגנים. הטלפונים הסלולריים הם ספינת הדגל של מוצרי סמסונג. זו הסיבה מדוע אנו מדגישים את הטלפונים הללו ומחברים אותם לשיווק מוצרי ספורט ותוכניות שיווק נוספות".
היום השווקים של אירופה ושל צפון אמריקה הם הגדולים ביותר, אולם לדברי צ'אנג, סמסונג רואה את הגידול המרשים ביותר שיבוא מסין, הודו ואולי גם רוסיה.
"אנו צריכים להתאים את האסטרטגיה שלנו למצב השוק בהודו, מכיוון שרמת ההכנסות שם אינה גבוהה כמו בארה"ב ובאירופה, ותושביה אינם יכולים לרכוש מוצרי יוקרה. החסות שאנו נותנים לאולימיפאדות, מאז אולימיפאדת החורף בנגאנו שביפן היא חלק מן המאמץ שלנו להגביר את המודעות למותג סמסונג בעולם כולו".