בשורה גדולה הן לישראלים והן לפלשתינים: מעבר קרני נפתח לתנועה מהירה יותר למשאיות הנושאות מכולות. הסיבה להקלה: מכונת שיקוף ענקית, שהתקנתה הסתיימה בימים אלה ומופעלת מיום ה' (26.8.04).
מעבר קרני הופעל במשך תקופה ארוכה באופן מוגבל ביותר. בעקבות אירוע חדירת המחבלים והפיגוע שהתרחש בנמל אשדוד בחודש מרס 2004, נעצרה כמעט לחלוטין העברת מטענים לרצועת עזה וממנה.
העברת הסחורות לוותה בקשיים גדולים. משאיות עמדו בטור שהשתרך קילומטרים ארוכים. חלק מהן נאלצו להמתין במשך שבועות עד שהותר מעברן. סחורות הועברו רק דרך תאי הסינון (הסחורות הועמסו על משטחים, הועברו לתאים מיוחדים. מהם נדחפו דרך דלתות לשטח הפלשתיני, ורק אז הורשו הפלשתינים למשוך את הסחורות).
דבר זה יקר את העלויות וגרם לנזקים עצומים, שכן חלק מהסחורות הטריות התקלקלו וחלק אחר נגנב על-ידי בידואים במהלך ההמתנה הארוכה.
ההמתנה הממושכת גרמה גם לשינוי באורחות החיים באזור: זונות הגיעו למקום כדי לענג את הנהגים.
בישראל התלבטו כיצד לפתור בעיה זו. רשות שדות התעופה השקיעה משאבים ניכרים כדי להסדיר מעבר מהיר יותר של המכולות. לשם כך הוקצה משטח מיוחד שהוקף בקירות מגן בגובה של חמישה מטר. מכונת שיקוף ענקית נרכשה מסין, תמורת כמה מיליוני דולרים.
נדגיש, כי במשך כל התקופה, עובדי מסוף המטענים בראשו עומד יוני דותן (מנהל המסוף), עשו מאמץ לפתור את הבעיות הקשות שהיו אותה עת, לרבות הזרמת מטענים על-בסיס הומניטרי.
מכונת השיקוף מופעלת לאחר שהושלמו כל עבודות התשתית וההתאמה והסתיימה תקופת הניסוי. כעת חזר מסוף המטענים לפעילות המתקרבת לתקופה שקדמה למרס 2004. ביום ה', לדוגמא, עברו תוך כמה שעות כ-40 משאיות נושאות מכולות.