|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ההסתדרות הכריזה: שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן

הפגישה הלילית בין נציגי האוצר, ההסתדרות והשלטון המקומי הסתיימה ללא תוצאות; איגוד לשכות המסחר פנה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן צו מניעה האוסר על ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית
20/09/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אלונה קורן  |  

בכר ונתניהו: עניין רגיש

אלדר: אקמול לחולה סופני

לין: דמגוגיה ושימוש שרירותי בכוח

פורז: למנוע את הסחבת

אילן כהן, הוזעק בלילה

ברלב: עזב בזעם - וחזר

אלונה קורן
כיצד יתנהל היום המשק? מהם מקומות העבודה שיושבתו?

אלונה קורן
אל-על מקדימה את לוח הזמנים של הטיסות שמתוכננות לשעות הבוקר

אלונה קורן
שטרית: השבתה נוספת של הנמלים עלולה לגרום לפגיעה חמורה במשק כולו

אלונה קורן, רנית נחום-הלוי
המועצות הדתיות פתחו בשביתה; בנימינה: עכבו קבורת ניצול שואה

אלונה קורן
ראש עיריית רמת השרון לראש הממשלה: יש לפטר את פורז

מטה המאבק המורחב של ההסתדרות התכנס בערב (יום ב', 20.9.04). לאחר דיון דרמטי הכריז יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, על שביתה כללית בכל המשק, החל מהבוקר ב-08:30. העילה להשבתה: הלנת שכר עובדי הרשויות המקומיות.

פרץ אמר כי העובדים נאלצים להשבית את המשק "בגלל המדיניות של שר האוצר, בנימין נתניהו וראש הממשלה, אריאל שרון". ברוח יום הכיפורים הקרב אמר פרץ: "אין כפרה על אי-תשלום משכורות". לדבריו, נתניהו הפך את ישראל ל"מדינה של אלמנות מושפלות וילדים רעבים".

הגופים השובתים הם: הבנקים, בנק ישראל, הבורסה, משרדי הממשלה, בתי החולים, האחיות, התחבורה, נמלי האוויר והים, הרשויות המקומיות, המוסדות להשכלה גבוהה, מקורות, בתי הזיקוק, בזק, עובדי המדינה, רשות שדות התעופה, רכבת ישראל, ועוד. המועצות הדתיות ימשיכו לשבות. שירותי הכבאות יפעלו במתכונת שבת. למידע מפורט יותר ראה קישור מצורף.

פגישה אל תוך הלילה

אתמול בערב ב-21:00, החלה ישיבת מו"מ במרכז השלטון המקומי, "בניסיון של הרגע האחרון למנוע את ההשבתה המתוכננת". המשא-ומתן - בהשתתפות ראשי האוצר, ראשי משרד הפנים, ראשי הסתדרות המעו"ף וראשי השלטון המקומי - נמשך עד השעה 3:00 בלילה והופסק לאחר שהצדדים פרשו להתייעצויות.

בפגישה נתגלעו חילוקי דיעות בין מנ"כלי האוצר והפנים לנציגי השלטון המקומי, כאשר כל אחד מן הצדדים ניסה להפיל על השני את האחריות להלנת השכר ברשויות.

הצדדים אינם מביעים אופטימיות בנוגע לתוצאות הפגישה. מזכ"ל הסתדרות המעו"ף, ליאון מורזובסקי, אמר שאין כל סיכוי שהישיבה תצליח למנוע את השביתה הבוקר. לעמדה זו הצטרף הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי.

מנכ"לי האוצר והפנים אמרו כי גם מבחינה טכנית - לא ניתן לשלם עד הבוקר את המשכורות שהולנו. תגובות ההסתדרות: "שטויות".

מנכ"ל משרד הפנים, רו"ח גדעון בר-לב, עזב בזעם את הישיבה - מאחר שנפגע מקריאת ביניים של ח"כ אילנה כהן מסיעת "עם אחד". לאחר מכן שב בר-לב לישיבה.

במהלך הלילה הצטרף לפגישה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן - על מנת לנסות ולמנוע את השביתה ברגע האחרון.

האוצר: נדרש טיפול שורש

מנכל משרד האוצר, יוסי בכר, אמר בראיון לרשת ב' כי השביתה מיותרת ולא תשיג שום מטרה. "בסופו של דבר יצטרכו הצדדים להידבר", הוא אמר. לדברי בכר, יש דרכים אחרות לטפל במשבר.

הוא הסביר כי הוא ואנשיו אינם אחראים על השלטון המקומי מכיוון שלא הם מעסיקים את העובדים ברשויות המקומיות. לדבריו, משרד האוצר ומשרד הפנים התערבו במצב רק משום שמדובר בעניין רגיש.

הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, אמר כי יש לעשות טיפול שורש לבעיית הרשויות. לא ניתן לפתור את המשבר ללא תוכניות הבראה והתייעלות. "אם נמשיך להזרים כספים לרשויות ללא תוכניות התייעלות - תימשך ההתנהלות הקלוקלת של הרשויות", הוא אמר.

בקשה דחופה להוצאת צו מניעה נגד שביתת ההסתדרות

איגוד לשכות המסחר פנה היום לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה דחופה למתן צו מניעה האוסר על ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית.

האיגוד מציין בפנייתו לביה"ד, כי שביתה כללית מחמת הפיגור בתשלום השכר ברשויות המקומיות פוגעת בעיקרון המידתיות ומהווה צעד מופרז ומרחיק לכת של שימוש שרירותי בכוח השביתה.

בבקשה צויין, כי ההסתדרות יכולה למקד את מאבקה ישירות מול הרשויות המקומיות במקום שבו לדעתה אכן צומחת עוולה כלפי העובדים. ואולם, אין כל סיבה לתקוף את כל מוסדות המדינה על מחדלים ברשויות המקומיות.

עוד נאמר בפניית האיגוד, כי האחריות על מה שקורה היום ברשויות המקומיות נופלת באופן ישיר - הן מהבחינה הסטטוטרית והן מהבחינה הניהולית - על הרשויות עצמן.

פרות חולבות

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר כי יש לחדול מהגישה לפיה משרדי האוצר והפנים הם פרות חולבות, שכל אחד יכול לאחוז בעטיניהם ולחלוב כמה שהוא רוצה. "להסתדרות נורא נוח להציג תמונה מסולפת, כאילו שלרשויות המקומיות אין שום אחריות כלפי עובדיהם והכל מתנקז למשרדי הממשלה, שאנוסים לחלק פרסים על בזבוז ואי יעילות", הוא אמר.

לין יוצא נגד ההסתערות הקולקטיבית של ההסתדרות על משרדי האוצר והפנים, כמי שמהווים כתובת לבעיות העובדים. "ההסתערות הזו היא דמגוגיה וסטייה מן העיקר. לרשויות המקומיות יש אחריות ישירה למה שקורה בתחומי שיפוטם - גם כלפי העובדים אותם הן מעסיקות. עובדי הרשויות צריכים להפנות את דרישותיהם כלפי אותן רשויות שאינן משלמות שכר".

"כל רשות מקומית צריכה לדעת לפעול במסגרת הכנסותיה - במקום לבזבז כספים בלי חשבון ולצפות שיהיה לה תמיד מושיע בדמות עגל הזהב שיושב באוצר. הגיע הזמן שתהיה אחריות ברשויות המקומיות. מי שלא יודע להחזיר תשלומים - שלא ייטול הלוואות".

הוחלט: 250 מיליון ש"ח יועברו לשכר ברשויות

ראש הממשלה, שר האוצר ושר הפנים סיכמו (יום א', 19.9.04) כי הממשלה תקצה סכום כסף לתשלום משכורת אחת לכל העובדים ברשויות שאינם מקבלים שכר.

כמו כן סוכם על העברת 250 מיליון שקלים לתשלום שכר לאלפי עובדי הרשויות המקומיות ששכרם הולן. העברת הסכום הנ"ל מותנית בהסכמתן של הרשויות לחתום על תוכניות הבראה.

מדובר במחצית הסכום הנדרש לתשלום השכר ברשויות. בשלב הבא תוזרם לרשויות יתרת הסכום. זאת, בתנאי שגם ההסתדרות תחתום על תוכנית ההבראה.

ההסתדרות דחתה על הסף את הסיכום אליו הגיעו ראש הממשלה, שר האוצר ושר הפנים. טענת ההסתדרות היא כי לא מדובר בהצעה חדשה וכי היא אינה מסתפקת בהסדר שהושג.

עוד חיזיון תעתועים

גם יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, דחה את הסיכום הנ"ל. אלדר אמר הבוקר ש"תוכנית הקסמים של שר האוצר לפתרון משבר השכר ברשויות המקומיות, היא לא יותר מעוד חיזיון תעתועים להסתרת הכישלון המהדהד של משרד האוצר בנושא הרשויות המקומיות בישראל".

לדברי אלדר, הוספת 250 מיליון שקלים לתוכניות ההבראה היא לא יותר מ"זריקת כסף רע בעקבות כסף רע".

"העברת תקציבים נוספים לתוכניות ההבראה לא תפתור דבר, משום שהבעיה לא נעוצה בתכניות ההבראה - אלא במדיניות הבסיסית של משרד האוצר, ובעובדה שהמשרד קיצץ ביד גסה 2 מיליארד ש"ח מתקציבי הרשויות המקומיות והביא בכך לקריסתן.

"רק החזרת מיליארד וחצי ש"ח לתקציבי הרשויות תפתור את המשבר", אמר אלדר. "כל השאר הוא קשקוש, אחיזת עיניים, ונתינת אקמול לחולה סופני".

מלכודת הדבש של האוצר

אלדר ממליץ לשר האוצר לקרוא את הדוחות הקשים שחיברו בנק ישראל, כלכלני כנס קיסריה ומשרד ראש הממשלה, שמצביעים על משרד האוצר כאשם העיקרי בקריסת הרשויות וכזה שבמדיניותו הביא לתופעה המבישה של אי תשלום שכר לעובדים, והגדלת הפערים בין חזקים וחלשים ובין יישובי המרכז ליישובי הפריפריה.

במרכז השלטון המקומי הביעו הבוקר פליאה על כך ש"שר הפנים נפל שוב לתוך מלכודת הדבש של שר האוצר". במרכז סברו שאחרי שסבל פורז מתרגילים דומים בעבר, הוא ישכיל להתעקש על פתרון של אמת למשבר הרשויות המקומיות.

"השר פורז יודע שרק תוספת של מיליארד וחצי ש"ח לתקציב משרדו תשים קץ למשבר החמור. מפליא שהוא משתף שוב פעולה עם תרגילי יחסי הציבור של משרד האוצר", אומרים בשלטון המקומי.

"ההסתדרות בורחת מהדיונים"

שר הפנים, אברהם פורז, אמר כי יש לראות בחומרה רבה, את העובדה שההסתדרות הפסיקה הדיונים המתקיימים למציאת פתרון לבעיית השכר ברשויות המקומיות.

"ההסתדרות היא המכשול העיקרי לבעיית השכר ברשויות המקומיות. ההסתדרות בורחת מהדיונים ועושה הכל כדי להשבית את המשק.

"דרישת ההסתדרות לתשלום הלנת שכר, תביא לצורך בהעלאת הארנונה בסכומים גבוהים לתושבים - ולכך לא אוכל להסכים", אמר השר פורז.

"התושבים אינם אשמים במצב הרשויות המקומיות ולכן אינם צריכים לשלם את המחיר. על ההסתדרות לאפשר העברת השכר באופן מיידי ולמנוע את הסחבת", אמר פורז.

פורז שב וקרא להסתדרות לחזור למשא-ומתן ולמצוא פתרונות - כדי שהעובדים אכן יקבלו את המשכורות המגיעות להן.

מדיניות דורסנית

חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי קורא לפורז לערוך חשבון נפש ולשקול מחדש את מדיניותו הדורסנית. "אין ספק שיש צורך בשידוד מערכות מקיף ברשויות המקומיות - אבל לא ייתכן למנוע מעובדים שכר על עבודה שביצעו.

"על אחת כמה וכמה - אין לשלול בחקיקה פיצוי על הלנת שכר לגבי שכר שלא שולם במשך חודשים רבים. גם התבטאויות אחרות של השר פורז מעידות על התנתקותו מהמציאות החברתית והכלכלית בארץ.

"בהזדמנות זו יש להזכיר לפורז את כניעתו בנושא איחוד וייעול של רשויות מקומיות שכנות, עובדה שאף היא תרמה למשבר הנוכחי והעצימה אותו.

"בנוסף, בימים שעובדי הרשויות המקומיות סובלים מהלנת שכר ממושכת, לא ייתכן ששר הפנים וראשי הרשויות ימשיכו לקבל את שכרם באופן סדיר. האם עלה בדעתם לתרום אותו לעובדיהם הנצרכים!?

"ולסיום, שאלה לתקשורת: האם גם שר פנים ממפלגה אחרת היה זוכה לטיפול תקשורתי כל כך עדין בנסיבות אלה!?", שואלים הפרופסורים.

תאריך:  20/09/2004   |   עודכן:  21/09/2004
אלונה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
DHL, חברת משלוחי האקספרס הבינלאומיים ושירותים לוגיסטיים, תחל להפעיל בקרוב טיסה יומית לישראל. מטוס החברה יפעל בקו ת"א-ברגמו (איטליה)-בריסל חמישה ימים בשבוע ובכך יחבר את הלקוחות הישראלים לרשת התעופה העולמית של DHL.
20/09/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
השר המושמע ביותר ברדיו ובטלוויזיה הוא שר התעשיה המסחר והתקשורת, אהוד אולמרט. שר האוצר, בנימין נתניהו, מוביל שוב את דרוג האזכורים בכותרות העיתונות היומית. זאת עולה מניתוח של חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים". להלן מדד השרים לחודש אוגוסט 2004:
20/09/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
איש העסקים יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10, מעוניין למכור את אחזקותיו בערוץ ולהפסיק את הזרמת הכספים לתפעולו השוטף של הערוץ.
20/09/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
חברת ישראייר פנתה לאחרונה לשר התחבורה, מאיר שטרית, בבקשה לקבלת אישור להפעלת קו טיסות סדיר לניו יורק, כפי שמאפשר הסכם התעופה הבילטרלי בין ישראל לארה"ב. צעד זה משתלב עם ההיערכות להרחבה גדולה של פעילות ישראייר עם סיום הפרטת אל-על בדצמבר והשינוי שיחול בשוק התעופה הישראלי בעקבותיו.
20/09/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
ועדת הטלוויזיה של רשות השידור, בראשות יעקב שחם, ביטלה אמש (יום א', 19.9.04) את שיטת הבחירה הקודמת של השיר שמייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון. כידוע, השיר המייצג נבחר בשנים האחרונות באמצעות ועדה שהיתה מורכבת מאומנים, אנשי מקצוע של רשות השידור וחברי מליאה של רשות השידור.
20/09/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il