קבוצת וירג'ין הבריטית, בבעלות המיליארדר, ריצ'רד ברנסון, החלה באופן רשמי לספק את שירותי המוסיקה המקוונים בארה"ב (ב', 27.9.04), אשר יתחרו ב-iTunes של אפל, ב"מגה-חנות דיגיטלית.
השירותים הדיגיטלים של וירג'ין ברשת האינטרנט יציעו הורדת שירים תמורת 99 סנט לשיר, מלמעלה ממיליון טראקים ובנוסף גישה בלתי מוגבלת ל-100,000 אלבומים תמורת מנוי חודשי במחיר של 7.99 דולר.
מומחים מעריכים כי שוק המוסיקה יצמח בעד כ-1.7 מיליארד דולר עד 2009 בארה"ב, מ-270 מיליון כעת. כך דווח ב-JupiterResearch בניו יורק.
כיום בשוק, מלבד iTunes ומכשיר iPod של אפל, נמצאת סוני, אשר החלה לספק את שירותי המוסיקה המקוונים שלה בחודש מאי. באוגוסט, RealNetworks החלו למכור מוסיקה במחיר של 49 סנט לשיר. חנויות קמעונאיות כמו וול-מארט גם הן מציעות שירותים דומים.
בחודש האחרון חשפה מיקרוסופט חנות מקוונת אמריקנית המציעה שירותי מוסיקה ויאהו סיכמה רכישה של Musicmatch. אפל מכרה כבר למעלה מ-125 מיליון שירים במחיר של 99 סנט לכל שיר באמצעות שירותי iTunes בארה"ב, צרפת, בריטניה ובגרמניה. בבעלותה 70% מהמניות בשוק המוסיקה הדיגיטלית - החוקי, כך מסרה החברה.
סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה, כי בשל כניסתה המאוחרת, יחסית, לשוק, הבטיחה וירג'ין שירותים נוספים בהם מוסיקה חיה מקוונת וקישורים לאלבומים, ביוגרפיות של זמרים ועוד.