נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, דיווחה על ירידה של 20% ברווח לרבעון השלישי. יחד עם זאת, התוצאות כספיות של החברה עולות על התחזיות המוקדמות ששררו בשוק.
הרווח הנקי של נוקיה ירד ב-20% ל-660 מיליון יורו (825 מיליון דולר) לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסותיה ממכירות עלו ב-0.9% ל-6.9 מיליארד יורו (8.6 מיליארד דולר), בטווח העליון של תחזיות החברה ל-6.8-6.9 מיליארד יורו.
הרווח למניה היה ל-0.14 יורו, מעל לתחזיות האנליסטים ל-0.12 יורו, ומעל לתחזיות החברה בטווח של 0.13-0.11 יורו למניה. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת רשמה החברה רווח של 17 סנט למניה על בסיס הכנסות של 6.87 מיליארד דולר.
נוקיה הזהירה, כי הרווח שלה ברבעון הנוכחי ימשיך לרדת, שכן בכוונתה להוריד מחירים כדי להמשיך ולהתחרות על נתח שוק שאיבדה לחברות כמו סמסונג אלקטרוניקס ומוטורולה.
הכנסותיה ברבעון צפויות להיות בטווח של 8.4-8.6 מיליארד יורו - ירידה של 2.3%-4.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה חזוי להיות 0.16-0.18 יורו למניה, לעומת 0.25 יורו למניה ברבעון הרביעי של 2003. תחזית הרווח של נוקיה גבוהה למעשה ממה שציפו האנליסטים - 0.16 יורו למניה.
מנכ"ל החברה, יורמה אולילה, הבטיח לנקוט בפעולות נמרצות כדי לחזק את עסקי נוקיה ולהמשיך לפתח מכשירים חדשים תוך התמקדות בהתאמה ללקוח והרחבת טווח המחירים של מכשיריה. אולילה אמר, כי הוא צופה את המשך מגמת הצמיחה בשוק העולמי לטלפונים הסלולריים.
במהלך הרבעון השלישי המשיך שוק מכשירי הסלולר העולמי לצמוח ונמכרו בו 158 מיליון יחידות, להערכת נוקיה. נוקיה עצמה מכרה כ-51 מיליון יחידות. עתה צופה החברה, כי המכירות הגלובליות הכוללות בשנת 2004 יהיו 630 מיליון. במהלך הרבעון השיקה נוקיה חמישה דגמי טלפונים חדשים.
נתח השוק של נוקיה צמח לעומת הרבעון השני ועומד עתה על 33%. ברבעון השני עמד נתח השוק של נוקיה על 29.7%. נתח השוק של החברה גדל במערב אירופה, אך בארה"ב ובדרום אמריקה הפסידה החברה נתח שוק לטובת חברות כמו סוני-אריקסון ומוטורולה.