ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 20.10.04) את הצעת משרד התחבורה להחליף את רשיונות הנהיגה והרכב בתוך שלוש וחצי שנים והתאמתם לתקינה האירופית. עלות התאמת מערכות המידע כ-7 מיליון ש"ח לשנים 2005-2008.
ממשרד התחבורה נמסר, כי ביצוע התאמת מערכות המידע תמשך שנתיים עד סוף 2006 ומיד אחרי ביצוע העבודה תידרש תקופת מעבר נוספת מ- 1.1.07- 30.6.08. עם זאת, דרשה הוועדה כי משרד התחבורה יערך לקיצור התקופה
ח"כ אליעזר כהן דרש כי השינויים שקובעות התקנות יובאו לידי הציבור. לפיכך, דרש יו"ר הוועדה, ח"כ שלום שמחון כי משרד התחבורה יעביר תוך שבועיים מסמך המפרט את דרכי היישום של התקנות ודרכי הפרסום לציבור, על פי פילוח של המגזרים השונים בשפות עברית, ערבית ורוסית וכן למגזרים מקצועיים.
כך עולה, כי בתוך שנתיים יוכלו נהגי ישראל להחליף את הרשיונות לרשיונות החדשים. עם זאת תנתן לנהגים תקופת מעבר נוספת של שנה וחצי, במהלכה יוכלו להשתמש ברשיונות הישנים. בתום תקופת המעבר, כלומר תוך שלוש וחצי שנים מפרסום התקנות, יחוייבו כל הנהגים לשאת רשיונות חדשים.
הוועדה אישרה שורת תקנות על פיהן יותאמו רשיונות הנהיגה, רשיונות הרכב וכן המידות והעומסים המותרים להובלה על סרני כלי רכב לנוהלים הקיימים באירופה. התקנות קובעות כי רשיונות הנהיגה יחולקו לארבע קבוצות בהתאם לשיטה האירופית:
- רשיון A לאופנועים;
- רשיון B לרכב עד 3,500 ק"ג ועד 8 נוסעים - במקום הנהוג כיום בישראל - עד 4,000 ק"ג;
- רשיון C לרכב מסחרי- כלי הרכב המסחריים יחולקו לרכבים השוקלים עד 12 טון ולרכבים כבדים יותר, במקום לרכבים עד 15 טון ומעל 15 טון כפי שקיים כיום;
-רשיון D להסעת נוסעים - הרשיון ינתן לרכב עד 5 טון ועד 16 מושבים תוך חלוקה בין פרטי לציבורי, וזאת במקום הקיים היום - מונית, אוטובוס פרטי זעיר ואוטובוס ציבורי זעיר, כולם עד 4 טון.
בתחום רשיונות הרכב קובעות התקנות, כי הרכבים יסווגו לארבע קבוצות ראשיות: הסעת נוסעים, רכב מסחרי, גרורים ואופנועים. המשקלים והעומסים המותרים להובלה יופחתו במטרה למזער פגיעה בתשתית ולהפחית את סיכוני הבטיחות בכבישים. בנוסף, טוענים במשרד התחבורה כי הורדת רף המשקלים המורשים תביא להוזלת מחיר המשאיות.
עוזי יצחקי, סמנכ"ל במשרד התחבורה אמר, כי לאימוץ התקינה האירופית בישראל יש מספר יתרונות: תקל על ציבור הנהגים ועל גורמי האכיפה לקבוע איזה רשיון נהיגה דרוש לכל רכב; תרחיב את מספר המדיניות אירופאיות המכירות ברשיון הישראלי [כיום מכירות רק 11 מדינות ברשיון הישראלי]; תשפר את הבטיחות ואת תחזוקת תשתית הכבישים באמצעות הקלת העומסים המותרים ותאפשר ייבוא כלי רכב ללא צורך בשינויים והתאמות.