חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, הגיעה לסיכום חיובי עם חברת CHIC (קנדיאן היווייז), הקנדית, לפיו תיכנס החברה הקנדית כשותפה בהתמודדות על מכרז הרכבת הקלה בירושלים במסגרת קבוצת פסים.
לדברי פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר פסים, הצטרפותה של CHIC מוסיפה ערך אסטרטגי חשוב למעמדה ויכולתה של הקבוצה. לדבריו, יש בכך גם משמעות ברמה הלאומית, שכן לדבריו "בעידן זה של עזיבת משקיעים בינלאומיים ופרישתם מפרויקטים בישראל, מהווה הצטרפותה של CHIC הוכחה לפוטנציאל הרב הטמון בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים והפגנת אמון במשק הישראלי לטווח הארוך."
בעקבות הצטרפותה של CHIC יהיה הרכב הקונסורציום כדלהלן:
אפריקה ישראל - %30, עוד %30 מהמניות יוחזקו בידי CHIC, חברת פויכטונגר - %20 וחברת תפעול הרכבות הגרמנית אוסטרה - %20. יצרנית הרכבות סימנס הגרמנית הינה הספק הבלעדי של הקבוצה.
חברת CHIC, שבראשה עומד ג'ון בק, שותפה גם בחברת "דרך ארץ", הסוללת את כביש חוצה ישראל (כביש מספר 6), יחד עם אפריקה ישראל ושיכון ובינוי. החברה מתמחה בהקמת פרויקטים בשיטת BOT בתחומי התשתיות והתחבורה ברחבי העולם. עם הפרויקטים שהקימה לאחרונה נמנים: פרויקט הרכבת הקלה של ואנקובר, מנהרה עבור הרכבת התחתית בטורונטו, ורכבת קלה בהוואי. כמו כן, בונה צ'יק בימים אלה סכר בהודו ואת השגרירות הקנדית בניירובי שבקניה.
לדברי ג'ון בק, יו"ר CHIC, "הניסיון החיובי שלנו בכביש חוצה ישראל והצלחתו של הפרויקט עד כה, עודדו אותנו להצטרף לקבוצת פסים. CHIC מתכוונת להיות מעורבת בפרויקטים נוספים בישראל יחד עם שותפתה אפריקה ישראל. בק הוסיף עוד, כי ישמח לפתח יחסי עבודה עם הרשויות הישראליות ועם עיריית ירושלים, וכי הוא משוכנע כי "אלה יהיו טובים כמו היחסים שנבנו עם חברת כביש חוצה ישראל".
לנוכח הצטרפותה של צ'יק הגישה פסים בקשה לוועדת המכרזים למתן ארכה בת 3 חודשים לצורך גיבוש ההצעה הסופית של הקבוצה למכרז. בפניה לוועדת המכרזים מציינת הקבוצה, כי רק באחרונה פורסמו מסמכים ונתונים חדשים אודות המכרז, אשר היו אמורים להתפרסם בתחילת חודש דצמבר, דבר שגרם לדברי הקבוצה לעיכוב ניכר בהכנות למכרז.
מטעם דוברה של החברה בישראל נמסר, כי באחרונה פרשו ממכרז זה שתי קבוצות שבראשן עמדו חברות קנדיות, מנימוקים של "בעיות מדיניות" הקשורות בהתמודדות. בעקבות זאת נותרו למעשה רק שתי קבוצות במרוץ על המכרז.