המוסיקאי דוד דבש פנה לבנק איגוד, בדרישה להפסיק את שידור הקמפיין הפרסומי המשולב לבנק ולחברת הביטוח 'אישי ישיר' ("9 מיליון"), בטענה כי הוא בעל הזכויות על הדמות "דוד הכי טוב", אותה מגלם השחקן משה איבגי.
דוד דבש הינו מוסיקאי דתי, הטוען כי הוא מוכר מזה כ-20 שנה כ'דוד הכי טוב', בשל אישיותו ותפיסת עולמו הרוחנית, לפיה הכל "הכי טוב". במשך 18 השנים האחרונות הוא הוציא קלטות ודיסקים רבים, כששני הפופולריים שבהם הינם: "הכי טוב והכי משתלם לעשות רצונך השם", ו"היה הכי טוב, עכשיו הכי טוב ויהיה רק הכי טוב", הנושא את שם "יצירת הדגל" שלו המופיעה בדיסק - השיר "הכי טוב".
מזה שנים נוהג 'דוד הכי טוב' להופיע בפני קבוצות שונות באוכלוסיה עם שיריו ועם סיפורים מחייו, שבהם המוטיב המרכזי היא תפיסתו שהכל "הכי טוב". בין קהל היעד שלו מצויים למשל חיילי מילואים, בפניהם הוא נוהג להופיע בהתנדבות.
מו"מ לפשרה בין הצדדים
נזכיר, כי בחודש אפריל השנה הגיש דבש, באמצעות עורכי הדין פרופ' מיכאל וגלעד קורינאלדי, בקשה לצו מניעה נגד הקמפיין של 'אישי ישיר' ותביעה לפיצויים בסך... 9 מיליון ש"ח. בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד המשך שידור הקמפיין, שבוטל לבסוף בהסכמת הצדדים, במקביל לניהול מו"מ לפשרה, שטרם צלח [ראו קישור].
למרות שהשופט יוסי שפירא הבהיר לחברת הביטוח, כי אם יתברר שאכן היתה הפרה של זכויותיו של דוד דבש, בין בדיני עשיית עושר או קניין רוחני, יישא הצד המפר בתוצאות של המשך שידור הפרסומת או הרחבת הקמפיין, זו לא היססה לצאת במבצע חדש משותף עם בנק איגוד, לפיו לקוחות חדשים שיצטרפו לבנק ייהנו מחודשיים מתנה בביטוח המקיף.
באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, מיהר דוד דבש לפנות למנכ"ל הבנק, דב קוטלר, ליו"ר הדירקטוריון זאב אבלס ולבעל השליטה המרכזי בבנק, שלמה אליהו, בדרישה לעצור את המשך הקמפיין. בפנייתו כתב, כי "הקמפיין האמור עושה שימוש מסחרי מובהק בשמו, בכינויו, בדמותו וביצירתו המוסיקאליות של מרשי, הכל לשם עשיית רווח תוך פגיעה בוטה בזכויותיו הקנייניות ובניגוד גמור לזכויותיו על-פי חוק, תוך פגיעה חמורה בשמו, בכינויו ובדמותו".
השימוש נעשה תוך ידיעה ורשלנות של בוני הקמפיין
עו"ד קורינאלדי ציין, כי "השתתפותכם בקמפיין זה מהווה הפרה בוטה של זכויות מרשי, תוך גזילת קניינו הרוחני בריש גלי, ומעניקה למרשי את כל הסעדים המוקנים לו על-פי דין".
עוד נטען, כי "מבדיקה מקיפה ויסודית שנערכה לצורך אימות העובדות, עולה תמונה קשה, לפיה השימוש בשמו, כינויו, דמותו וביצירתו המוסיקאלית של דוד דבש, נעשה תוך ידיעה ורשלנות של בוני הקמפיין וללא כל קבלת רשות מהמקור, לא בכתב ולא בעל פה, וכמובן מבלי לשלם לו את ערך השימוש המקובל בזכויות לפרסום, ידיעה שאגב, אינה מוכחשת כלל".
קורינאלדי מוסיף, כי אם לא ייפסק שידורו של הקמפיין, בכוונתו להגיש בקשה לצו מניעה בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בבנק איגוד סירבו להגיב לידיעה.