|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

נמשכות המלחמות הפנימיות בלשכת עורכי הדין:

בלשכה נבהלו מהסקר לפיו מחצית <br>מעוה"ד מאמינים ששופט עלול לקחת שוחד

ראש הלשכה מיהר לשגר מכתב התנצלות אישי לכל השופטים, בו הוא רומז כי ועד המחוז "הזמין" את הסקר כדי למשוך תשומת לב למגזין המחודש; עו"ד בומבך, בתגובה: הסקר הוזמן ומומן ע"י המגזין, בושה וחרפה שראש הלשכה מתנהל בצורה שערורייתית ורק מחפש לזרוע פלגנות; רק 36% מעוה"ד סבורים שמזוז צדק כשסגר את תיק האי היווני; הישג ללפיד: איש לא הגדיר את תפקודו כשר המשפטים כ"מאוד לא טוב"
18/11/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: נועם שרביט  |  

מאמין בשופטים. עו"ד בומבך [צילום מתוך ערוץ 1]

   מיכאל דבורין
נדחתה התובענה נגד בחירת עו"ד הרטמן לנשיא הארגון הבינ"ל למשפטנים יהודים

מיכאל דבורין
"פרסום הסקר הקובע ששופטים נוטים לקבל שוחד - משחיר את מערכת המשפט"

   נועם שרביט
ראש לשכת עורכי הדין עורר את חמתם של חברי הכנסת

   נועם שרביט
"ראש לשכת עוה"ד מביא להכרה עקיפה בביה"ד הפלילי בהאג"

נועם שרביט
שלמה כהן מנהל מלחמה אישית ופוליטית נגד הארגון הבינ"ל של משפטנים יהודים

בלשכת עורכי הדין נבהלו נוכח ממצאי סקר שערך מכון דחף, בהנהלת ד"ר מינה צמח, לפיו 52% מעורכי הדין במחוז תל אביב והמרכז, "מאמינים שיכול לקרות ששופט בישראל של היום יקבל שוחד".

מדובר בסקר טלפוני שנערך בסוף חודש אוקטובר בקרב 305 עורכי דין, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית עורכי הדין במחוז. הסקר נערך במיוחד עבור המגזין "הפרקליטים" של ועד מחוז תל אביב, שיצא לאור בימים אלה במתכונת מחודשת.

נתונים מדאיגים באשר למשבר האמון בין השופטים ועורכי הדין

הסקר מעלה נתונים מדאיגים באשר למשבר האמון ההולך ומעמיק בין ציבור השופטים ובין ציבור עורכי הדין. רק 42% מהנשאלים סברו שלא ייתכן ששופט יטול שוחד. יתר 6 האחוזים לא השיבו.

נוכח העובדה שרק פעם אחת הועמד לדין שופט בישראל באשמת שוחד, והדבר היה בשנות ה-60', לאחר שהשופט אליעזר מלחי זוכה בתום משפט ארוך, מדובר בנתון מפתיע בהחלט [לממצאים נוספים של הסקר, ראו בהמשך].

ראש הלשכה מתנצל בפני השופטים על ה"משאל"

ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, שיגר היום מכתב לכל שופטי בתי המשפט בישראל, בו הוא - לא פחות ולא יותר - מתנצל על הפרסום במגזין "הפרקליטים". כהן מסרב לקרוא לנער בשמו, ומגדיר את הסקר כ"משאל" (המרכאות במקור, נ.ש.), ואת תוצאותיו, לפחות בכל הנוגע לאפשרות ששופט יקח שוחד, הוא מתייחס כאל "הסיפור האומלל והנלוז".

באמצעות דוברת הלשכה, עו"ד שמרית רגב, מיהר כהן אף לפרסם הודעת הבהרה, לפיה "הטענה היא אווילית וחסרת יסוד, ופרסומה הוא מעשה חסר-אחריות הגורם נזק רב".

מעבר ליריבותו של כהן עם יו"ר ועד מחוז תל אביב, עו"ד אילן בומבך, עשויה הפיסקה הבאה במכתבו להצביע על מניעיו: משוב השופטים. הקרע בין ציבור השופטים ובין הלשכה הוא עמוק וניסיונותיו של שר המשפטים לפשר בנושא נתקלו בסירוב מצידם של השופטים. הדבר האחרון שרוצה כעת כהן, שרואה את המשוב כ"בייבי" שלו, הוא לעורר את חמתם של השופטים.

ראש הלשכה מאשים את ועד מחוז ת"א

"בין הלשכה לבין חלק מהשופטים יש מחלוקת בעניין המשוב", כותב כהן במכתבו לשופטים. "אך אין כל ספקות בלשכה ובקרב עורכי הדין בכל הנוגע ליושרה המקצועית והאישית של השופטים. היפוכו של דבר, ציבור עורכי הדין בטוח ביושרתם של השופטים וגאה להיות חלק ממערכת המתאפיינת בכך".

ראוי לציין, כי דווקא ראש לשכת עורכי הדין, שמואשם כמעט מידי שבוע על-ידי האופוזיציה כי הוא מביע את עמדותיו האישיות בשמה של הלשכה, מבטל עתה, בהינף יד, סקר מקצועי, ומתנצל בשם כלל ציבור עורכי הדין, כביכול. "אני מבקש להביע בפניך התנצלות בשם הלשכה ובשמי על ההתנהלות המבישה חסרת האחריות והמזיקה של ועד מחוז תל אביב בפרסום ידיעה זו. כנראה שמישהו בוועד המחוז החליט שהבטאון - שתכליתו שקופה ופסולה ודי בעיון חטוף בו כדי להבינה - זקוק ל'ידיעות' שכאלה כדי למשוך תשומת לב לצורך אותה תכלית. ולטעמו, לשם כך, כל האמצעים כשרים. צר לנו על-כך".

עו"ד בומבך: הסקר הוזמן ומומן ע"י המגזין

יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אילן בומבך, אמר בתגובה ל-Nfc כי באיגרת שצורפה למגזין, המופנית לעורכי הדין והשופטים המקבלים אותו, הוא כתב: "אני כשלעצמי וכן חבריי בוועד המחוזי, מאמינים באמונה שלמה בטוהר מידותיהם של השופטים ובניקיון כפיהם... אני רוצה להאמין שהתשובות שניתנו בסקר אף אינן משקפות את הלך הרוח האמיתי ששורר בינינו".

בומבך מבהיר, כי "הסקר לא נעשה על-ידי ועד מחוז תל אביב, אלא הוא נעשה על דעתו ובמימונו של העיתון, והוא כולל שאלות רבות אחרות ובכללן גם את השאלה לגבי השוחד, שהממצאים לגביה אכן מפתיעים ומדאיגים. אני משוכנע שמדובר בסערה מלאכותית ששלמה כהן מעוניין לבוא וליצור וחבל על-כך".

בומבך תוקף חזיתית את כהן, וטוען שהלה מסרב להשלים עם תוצאות הבחירות האחרונות. "הלבנת פני השופטים במסיבות עיתונאים מתוקשרות נעשתה מטרה אצל כהן ואפילו לא אמצעי וחבל שכך. אופן ההתנהלות השערורייתי של ראש הלשכה גרם לכך, שהלשכה הופכת להיות גורם בלתי רלוונטי וגוף מסוכסך. כהן גרם לכך שהלשכה הפסידה כעת בעתירה לבג"צ וחוייבה בהוצאות של 40 אלף ש"ח, לאחר שניהלה מאבק מיותר ולא אחראי בארגון המשפטנים היהודיים, ותוך כדי שהוא יוצא נגד רבים משופטי ישראל [ראו קישור].

בומבך: "בושה וחרפה שראש הלשכה מתנהל כך"

"זוהי בושה וחרפה שראש לשכת עורכי הדין מתנהל כך, כאשר כל יום הוא רק מחפש למצוא סערות מלאכותיות ולהגדיל את המחלוקת בתוכנו. אני כשלעצמי, נפגשתי עם שופטים בבית המשפט העליון והסברתי להם כי יש לי ולאנשי ועד המחוז אמון מלא בהם וביושרם".

"דווקא בימים אלה", מוסיף עו"ד בומבך, "שבהם שלמה כהן, בדרך ההתנהלות השערורייתית שלו, גרם לכך שיש נתק מוחלט בין השופטים לעורכי הדין, מן הראוי שיתעשת ולא יחשוב שבכל מקום שהוא מזהה שאפשר לזרוע מחלוקת ופלגנות, הוא צריך להתייצב בראש המחנה".

ממצאים נוספים בסקר

משוב השופטים: באשר למשוב השופטים, 27% מעורכי הדין סבורים כי הוא משקף לגמרי את דעותיו על ציבור השופטים; 39% סבורים כי הוא משקף חלקית; 11% סבורים כי הוא כמעט שלא משקף או שאינו משקף כלל; ואילו 16% אינם מכירים את ממצאי המשוב.

45% סבורים, כי קיום המשוב מועיל לציבור עורכי הדין, בעוד 10% בלבד סברו כי הוא מזיק ואילו 42% סברו כי אינו מועיל ואינו מזיק להם. 72% סבורים, כי יש להמשיך בקיום המשוב, בעוד 25% סבורים כי יש לבטלו.

נתון מפתיע הוא, שלדעת 16% מעורכי הדין התנהגות השופטים כלפיהם השתפרה לאחר הכנסת המשוב. 60% סבורים כי התנהגות זו לא השתנתה ורק 3% סבורים כי חלה הרעה ביחס של השופטים אליהם.

מעמד עורכי הדין: קשה לומר שלא היתה כנות בסקר. עורכי הדין מודעים להידרדרות במעמדם. 81% סבורים, כי תדמית עורכי הדין הידרדרה בשנים האחרונות, בעוד 4% בלבד סבורים כי זו השתפרה. 13% סברו כי לא חל בתדמית כל שינוי. יש להניח שריבוי מוסדות הלימוד האקדמיים, הורדת תנאי הסף בקבלה ללימודי משפטים והעובדה שכמחצית מעורכי הדין לא עוסקים במקצוע, הם לפחות חלק מהסיבות לנתון זה.

תקופת ההתמחות: הסקר גם מביא בשורה רעה למתמחים. 40% מעורכי הדין סבורים, כי יש להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים, 34% מציעים להאריכה בחצי שנה ורק 24% סבורים שיש להותירה כמו שהיא - תקופה של שנה. מעניין מה היו התשובות לו הן היו משפיעות על המשיבים...

תוכנית ההינתקות: ראש הממשלה זוכה בסקר לחיזוק מצד עורכי הדין, אולי בעיקר משום שמדובר בתל אביב. 72% מהמשיבים תומכים בתוכנית לעקירת ישובי גוש קטיף ו-4 מיישובי צפון השומרון, בעוד 12% בלבד מתנגדים לה. באופן מפתיע, ל-16% לא היתה דעה או שסירבו להשיב.

היועץ מזוז: מי שלא יוצא טוב מהסקר הזה הוא היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. רק 36% מעורכי הדין סבורים, כי מזוז צדק כאשר החליט שלא להעמיד לדין את ראש הממשלה בפרשת האי היווני. 30% סבורים כי מזוז שגה בהחלטתו זו, ואילו 34% (!) סירבו להשיב או שלא היתה להם דעה.

נתונים מפתיעים עלו גם ביחס לשאלה נוספת בעניינו של מזוז: "האם לדעתך יצליח היועץ מזוז במאבקו בפשע המאורגן או לא", נשאלו עורכי הדין. 44% מהם לא השיבו או שלא היתה להם דעה, ומבין אלה שהשיבו, הרוב מצפים שמזוז ייכשל.

שר המשפטים: בניגוד ליועץ המשפטי, שותפו לבניין במשרד המשפטים, השר יוסף (טומי) לפיד, דווקא מוערך יותר בקרב עורכי הדין. 27% מעריכים את תפקודו של השר כ"טוב עד טוב מאוד", 38% נוספים הגדירו את תפקודו כ"די טוב", 26% הגדירו אותו כ"די לא טוב עד לא טוב", ואף לא אחוז אחד סבר שתפקודו של השר הוא "מאוד לא טוב".

תאריך:  18/11/2004   |   עודכן:  18/11/2004
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוסיה אישררה את אמנת קיוטו באופן רשמי לאחר שהנשיא, ולדימיר פוטין, העביר היום (ה') את המסמכים למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן באמצעות השגריר הרוסי באו"ם, אנדרי דניסוב. השניים נמצאים בימים אלה בניירובי שם מתקיימת פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא סודן. כעת תוכל האמנה לצאת לדרך עם קבלת האישור הסופי של האמנה אשר נועדה לרסן את ההתחממות הגלובלית.
18/11/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
תוכנית התנדבותית בשם: 'אמא-לאמא' החלה לפעול לאחרונה ברמת השרון. במסגרת התוכנית, אמהות מתנדבות מלוות ותומכות רגשית בנשים הרות ובאמהות צעירות לתינוקות עד גיל שנה - ללא כל תשלום.
18/11/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
ריבוע כחול מדווחת על המשך שיפור בתוצאות הכספיות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2004. ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות בכ-1.4 מיליארד ש"ח בהשוואה להכנסות של כ-1.34 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה ב-2003 - עליה של כ-3.4%. הגידול נובע בעיקרו מהגדלת שטחי מכירה ומעיתוי החגים, אשר ב- 2004 חלו בעיקר ברבעון השלישי של 2004.
18/11/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
בית משפט השלום בחיפה גזר השבוע קנסות גבוהים ביותר על קיבוץ אילון ועל מי שכיהן בעבר כמרכז המשק בקיבוץ, אשר הורשעו בעבירות איכות סביבה חמורות. הקיבוץ נקנס בסך של 150,000 ש"ח ואילו מרכז המשק בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום נקנס ב-20,000 ש"ח.
18/11/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
לאחר שריצה 28 חודשי מאסר בהם הוחזק במאסר בכלא "אשל" הישראלי, שוחרר היום (יוםה', 18.11.04) השייח' חסן יוסוף דאוד ח'ליל, מראשי החמאס בגדה וראש הזרוע המדינית של התנועה ברמאללה.
18/11/2004  |  ענבל אביב, גל ברגר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il