הישראלים מקנים חשיבות רבה למחיר המוצר וליחס האישי בעת תהליך הרכישה בחנות. כך עולה מסקר שערך מכון "גיאוקרטוגרפיה" עבור "RETAIL - המכללה לניהול קמעונאי", בנושא "הקשר שבין ביצועי הרשת להכשרת העובד".
הסקר נערך לקראת לקראת היום הפתוח של המכללה, שייערך ב-28.11.04. בסקר השתתפו 502 משיבים, גברים ונשים, מעל גיל 18.
מהסקר עולה עוד, כי גורמים כגון: מגוון מוצרים, סדר וניקיון, מיקום וגישה אל החנות וגישה מקצועית של העובדים צוינו בשיעורים נמוכים יחסית. רק 2% מהציבור בישראל מקנים למדיניות ההחזרות משקל משמעותי בעת הרכישה בחנות.
על-פי ממצאי הסקר, רמת המחירים משמעותית יותר בקרב אוכלוסייה דתית (52%), ממוצא מזרחי (46%), בעלי השכלה על תיכונית (48%), המשתכרים עד 7,000 ש"ח (47%).
שיעור הסבורים כי יחס אישי הינו הגורם המשמעותי ביותר, גבוה יחסית בקרב: בעלי השכלה נמוכה (26%) בהשוואה לבעלי השכלה על בינונית (14%) ואקדמאית (12%).
נתון נוסף שעלה מן הסקר הוא, העובדה כי העולים החדשים לא מקנים חשיבות רבה ליחס האישי (9%), לעומתם הותיקים ילידי הארץ דור שני, מקנים ליחס האישי חשיבות רבה (22%).
פרופ' מיכאל פרי, מנהלה האקדמי של המכללה לניהול קמעונאי אמר בתגובה לתוצאות הסקר: "יחס אישי הינו פונקציה של הכשרת העובד. במסגרת מסלול ההתמחות של ניהול קמעונאי, הנערך במכללה לניהול קמעונאי, אנו מעבירים למנהלי מטה, מנהלי סניפים, מנהלי חנויות וסגניהם את הידע והמיומנות האקטואלית והמעשית להכשרת צוות המוכרנים, תוך מתן מענה לבעיות העולות מתוך מערכת היחסים המורכבת שבין המוכר ללקוח".
ביום ראשון ה-28.11.04 תפתח "RETAIL - המכללה לניהול קמעונאי" את שנת הלימודים הראשונה ותקיים במסגרת זו יום פתוח למנהלי מטה, למנהלי סניפים ולבעלי חנויות, על תוכנית הלימודים במכללה והמרצים בה.
במהלך היום הפתוח ייערך דיון מקצועי בהנחייתו של פרופ' מיכאל פרי, המנהל האקדמי של ה"מכללה לניהול קמעונאי" הדן בקשר שבין הכשרה מקצועית לביצועי הרשת. בין הסוגיות שיעלו במהלך הדיון: מעמדו המקצועי של המנהל בשוק הקמעונאי וכיצד ניתן לשפר אותו, בעיית התקשורת בין מנהלי מטה ומנהלי חנויות, האם יש מקום לאקדימיזציה של הניהול הקמעונאי וכיצד ניתן ליישב את הסתירות בין סחר, שיווק ומימון ברשת הקמעונאית.
המכללה לניהול קמעונאי
המכללה לניהול קמעונאי הינו מרכז הכשרה וידע למקצועות הניהול הקמעונאי, שהוקם על-ידי המרכז לניהול מקצועות הניהול (המל"נ), מכללת רעננה ומכללת רחובות, בראשות עזרא נוה, וקבוצה של יזמים מתחומי העשייה וההוראה הקמעונאית.
לתפקיד המנהל האקדמי מונה פרופ' מיכאל פרי, מנכ"ל חברת מיצוב - תכנון אסטרטגי ויעוץ שיווקי וסגן נשיא אוניברסיטת חיפה לשעבר.
הקורסים וההכשרות שיילמדו במסגרת המכללה משלבים תאורייה ומחקר עדכניים בעולם ובשוק הישראלי, לצד כלים מעשיים המאפשרים יצירת בידול ויתרון תחרותי. מערכת ההכשרה מיועדת לדרג הניהולי בתחום הקמעונאות, והותאמה לצרכים הקיימים בענף. המערכת כוללת קורס מקיף, המיועד למנהלי חנויות וסניפים ותפקידי מטה ברשתות, ועוסק בכל הסוגיות הקריטיות שמנהלי סניפים וחנויות מתמודדים איתן, כמו: מכירה ושיווק, לוגיסטיקה, חזות, מסחור ועוד.