המועצה לצרכנות מתריעה מפני העמלות החדשות שגובה בנק לאומי מלקוחות לאומי קארד. העמלות החדשות מעלות חשד להטעיית צרכנים על-ידי הבנק, ומהוות הפרת הבטחותיו של הבנק, לפיהן לא ייגבו דמי חבר כל עוד הכרטיס פעיל.
במכתב ששלחה גלית אבישי למנכ"לית בנק לאומי, גליה מאור, ולמפקח על הבנקים, יצחק טל, היא מבהירה, כי במועצה מתקבלות תלונות צרכנים נגד בנק לאומי, ובדיקתן העלתה, כי אכן העמלות החדשות מנוגדות לכאורה להסכם שנכרת בין לקוחות לאומי קארד לבין בנק לאומי.
מדובר בעמלות החדשות שהוחל בגבייתן מתחילת פברואר. עמלת דמי טיפול בכרטיס אשראי בסכום של 5.38 ש"ח לחודש לחשבון, וכן עמלת חיוב נדחה, בסכום של 40 אגורות, בגין עסקות בהן בית העסק דוחה את החיוב מעבר למועד החיוב הקרוב או פורס את החיוב לתשלומים. אבישי דורשת מהמפקח על הבנקים להפעיל סמכויותיו ולהפסיק את גביית העמלות.
המועצה לצרכנות מציינת, כי בכל התלונות נמסר על-ידי הצרכנים, כי בעת המעבר ללאומי קארד הובטח להם חד-משמעית, כי השימוש בכרטיס הוא בחינם, בתנאי שיבצעו שש פעולות בממוצע חודשי לשנה. בפרסומי הבנק באינטרנט מופיע עד היום: "למחזיקי לאומי ויזה- פטור מדי חבר כל עוד הכרטיס פעיל בכפוף לביצוע שש פעולות בממוצע חודשי לשנה".
"למעשה מנסה בנק לאומי לחזור זו באופן חד-צדדי מהתחייבויותיו ללקוחות בעת כריתת ההסכם עימם", מציינת אבישי.