|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

פרסום ראשון: המצע

שחרור הגיבורים והאבירים; <br>המשך אינתיפאדה עממית

אבו מאזן פרסם היום לראשונה את מצע הבחירות איתו הוא צפוי לרוץ בבחירות; הוא מדבר על המשך ההתנגדות אך בצורה של אינתיפאדה עממית, על מציאת פתרון צודק לפליטים ועל התנגדות הרשות להסכמי ביניים; במצע אין קריאה נגד ההסתה או גינוי מפורש לטרור
25/12/2004  |     |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות
מאת: גל ברגר  |      העולם הערבי

יואב יצחק
המטרה המשותפת לישראל ולרשות: חסימת החמאס

יו"ר אש"ף, מחמוד עבאס (אבו מאזן), פרסם היום (שבת, 25.12.04) את המצע הרשמי איתו ירוץ בבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית ב-9 בינואר. המצע, "תוכנית העשייה הלאומית", מכיל 14 סעיפים: 6 מהם נוגעים במישרין בתהליך המדיני עם ישראל והיתר – נוגעים בעיקר בענייניה הפנימיים של הרשות (רפורמות בתחומים שונים, היחס לדור הצעיר בתנועה וכו'). אבו מאזן חתום אישית על המצע המתפרסם כאן לראשונה. הוא חותם במילים: "ההבטחה היא ההבטחה, השבועה היא השבועה", במיטב המסורת של קודמו – יאסר ערפאת.

אבו מאזן קובע במצע הבחירות שלו את הפסקת כל צורות "התוקפנות" הישראלית כתנאי לכל מו"מ עתידי ומציב את סוגיית שחרור האסירים הפלשתיניים בראש האג'נדה הלאומית. הוא שב ומדגיש את הצורך ברשות שלטונית אחת ונשק לגיטימי אחד. על המבוקשים נאמר: "נפעל לקלוט אותם במסגרות הרשות ואש"ף". המטרה, הוא כותב במצעו, היא מימוש הזכויות הלאומיות הקבועות של העם הפלשתיני, סיום הכיבוש בשטחי 67', הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ומציאת פתרון צודק לפליטים על בסיס החלטה 194 ופסגת ביירות מ-2002. הוא מבהיר: "אנו מדגישים את התנגדותנו לכל הסכם בשלבים או הסכם ביניים". עוד עולה מהמצע, כי הרשות תפעל לחיזוק האחדות הלאומית, כשאש"ף – ימשיך בהובלה.

במצע בולטים בהיעדרם שני היבטים חשובים: אבו מאזן אינו מדבר על הפסקת ההסתה ואינו מגנה בצורה מפורשת את הטרור הפלשתיני (אדרבה, הוא מעניק לאסירים, העצורים בין היתר בגין פעילות טרור נגד ישראלים, את התואר "גיבורים ואבירים"). נזכיר, כי הפסקת ההסתה וגינוי הטרור הנם שני תנאים בסיסיים מבחינתה של מדינת ישראל לחזרה לשולחן המו"מ. באשר ל"התנגדות הפלשתינית", הוא קורא להמשכה אך בתצורה של אינתיפאדה עממית, וזאת במטרה למצותה להגברת הפעלת הלחץ על ישראל (בעצם הוא יוצא למעשה פעם נוספת, אם כי לא במילים אלה, נגד 'עסכרה אל-אינתיפאדה', קרי, הפסקת ההיבטים הצבאיים של האינתיפאדה).

חוקר בכיר: מבחינת אבו מאזן - הגיעה שעת הקציר

יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר במכון JCPA בראשות ד"ר דורי גולד, ציין, כי "מצע הבחירות של אבו מאזן, מנסה להציג קו של המשכיות לדרך של ערפאת, הנסמכת על עקרונות היסוד הלאומיים הפלשתיניים, ובראשם הקמת המדינה הפלשתינית שבירתה ירושלים, עקרון שיבת הפליטים ושחרור כלל האסירים. קו דומה הציג אבו מאזן בנאומו בפרלמנט בתחילת 2003, עת הושבע לראש ממשלה, ובו הציג את שלושת הנושאים הנ"ל כתנאי מהותי לכינון שלום ודו-קיום עם ישראל".

עוד אומר דחוח-הלוי, כי "אבו מאזן, הנמצא בתקופה רגישה של בניית הלגיטימיות שלו כמנהיג לאומי, מנסה במצע שלו לחבר את כל הקצוות הפוליטיים תחת הנהגתו על-ידי בחירה בקונצנזוס הלאומי, בנכונות שלו לשתף את כל גורמי האופוזיציה ובכללם החמאס והג'יהאד כגורמים לגיטמיים בשלטון הפלשתיני, במחוייבות שלו לעקרון 'ההתנגדות' ובמחוייבותו לשחרור כל האסירים הפלשתינים. בניתוח נאומו נראה, כי בראיית אבו מאזן הגיעה 'שעת הקציר' לקטוף את ההישגים המדיניים של האינתיפאדה ולהצעיד את המאבק המדיני הפלשתיני בדפוס שונה, שבמוקדו - החתירה לזכות מחדש באהדת הקהילה הבינ"ל כדי להביאה ללחוץ על ישראל לעשות ויתורים בסוגיות המהות של הסדר הקבע".

אבו מאזן: שחרור ברגותי - תנאי לשלום

בצהריים פתח אבו מאזן את קמפיין הבחירות שלו וחזר בערך על אותם המסרים המובאים במצע שלו. "לא נתפשר על ירושלים", אמר בנאומו בפני כ-2,000 פלשתינים ברמאללה. הוא שב והדגיש, כי הבחירות למועצה המחוקקת ייערכו במחצית הראשונה של שנת 2005 (כפי הנראה במאי). בחמאס בירכו על קריאתו זו. סאמי אבו זוהרי, אחד מדוברי החמאס בעזה, אמר, כי "טרם נקבע מועד לבחירות והחמאס מקווה שהרשות תעמוד במילתה". אבו מאזן אמר עוד, כי העם הפלשתיני בחר בדרך השלום והמו"מ. "אם לא יהיה שלום כאן, לא יהיה שלום במזרח התיכון ובשאר העולם". הוא הוסיף, כי התנאי לשלום עם ישראל הוא שחרור כל 8,000 האסירים הפלשתינים מבתי הכלא בישראל, ובראשם - מרוואן ברגותי. "אם ישראל רוצה בשלום, עליה להסדיר את העניין הזה". כאמור, בבחירות ב-9 בינואר יתמודד אבו מאזן מול 6 מועמדים נוספים, וניצחונו בהן, על-פי כל ההערכות, מובטח.

להלן עיקרי המצע כפי שמתפרסם לראשונה ב-Nfc:

"1. דבקות בעקרונות הלאומיים

מאבקנו נמשך ויימשך עד למימוש הזכויות הלאומיות הקבועות, כפי שאושרו על-ידי המסגרות הארגוניות והמוסדות, [לשם] סיום הכיבוש בכל האדמות הפלשתיניות [שנכבשו] בשנת 1967, הקמת מדינת פלשתין העצמאית ובירתה ירושלים הקדושה והשגת פתרון צודק לסוגיית הפליטים הפלשתינים בהתאם להחלטה 194 ועל בסיס החלטות פסגת ביירות משנת 2002.

2. חיזוק האחדות הלאומית והפעלת מוסדות אש"ף

הידוק קשרי האחדות הלאומית [בתוך] עמנו, [בין] כוחותיו, פלגיו וזרמיו הוא הערובה הבטוחה להתמודדות עם האתגרים, ולפיכך נמשיך בנחישות ובעקביות לחתור להגיע למכנה משותף של תוכנית פעולה לאומית אשר תגייס את כל המשאבים בשירות מטרות מאבקנו. כרוכה בכך המשימה לפתח את התפקיד המוביל של אש"ף כנציג הלגיטימי היחיד של עמנו באשר הוא, וזאת במסגרת הפעילות המדינית ובהגנה על האינטרסים ועל זכויות בני עמנו הפליטים בגלות ובפזורה. נפעל ללא לאות כדי להביא להשתתפות כל הפלגים והזרמים בגיבוש החלטתנו הלאומית, במסגרת אש"ף והרשות הפלשתינית. נחתור להפעיל את מוסדות אש"ף ולפתח את פעילות הנציגויות הדיפלומטיות הפלשתיניות והגופים המייצגים את הפזורה הפלשתינית במדינות העולם.

3. הפסקת התוקפנות הישראליות על כל צורותיה

אנו מתחייבים לפעול להפסקת התוקפנות הישראלית המתמשכת על עמנו הפלשתיני ולהפסיק את כל פעולות ההתנקשות, הפלישות, הריסות הבתים, המעצרים, פעולות החישוף, הרס השטחים החקלאיים והרכוש, להסיר את המצור, הסגרים והמחסומים, לבטל את ההגבלים על תנועת האזרחים ומעברם במולדתם ובמעברי הגבול ולהביא להפסקת הפגיעה בתשתיות ובתשתית הכלכלית. נמשיך בתביעתנו הנחושה להביא להפסקת ההתנחלות ובניית ההתנחלויות ולפירוק גדר ההפרדה הגזענית בהתאם להחלטות ביהמ"ש בהאג. כל הפעולות התוקפניות הישראליות מעצימות את הסבל של עמנו וייסוריו, וחובה שהן תיפסקנה למען הקלה על חיי התושבים ועל-מנת שהדבר יהווה פתח רציני לכל מו"מ בעתיד.

4. דבקות בדרך השלום האסטרטגית

כאשר הנשיא הנצחי (ערפאת) הודיע במושב המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) ב-1988 על החלטת המועצה להכריז על עצמאות ולאשר את תוכנית השלום הפלשתינית, בהסתמכו על הפתרון ההיסטורי המתבסס על הקמת מדינת פלשתין לצד ישראל, כאשר עשה כן, הוא הכריז כי העם הפלשתיני והנהגתו בוחרים בשלום כדרך אסטרטגית. שלום אשר יבטיח את הזכויות הקבועות ויעלה בקנה אחד עם החלטות הלגיטימיות הבינלאומית. התחייבותנו המתמשכת לכבד את ההסכמים החתומים ולדבוק במפת הדרכים ובהחלטות הלגיטימיות הבינ"ל, ולראות במו"מ דרך להשגת פתרון קבע - עליה לזכות בהתחייבות רצינית מקבילה ומעשית מצד ממשלת ישראל, וזאת תחת פיקוח הקהילה הבינ"ל. אנו מדגישים כאן, כי הנכונות הפלשתינית לקבל לשליטתה כל אדמה פלשתינית ממנה ייצא הכיבוש מותנית בשמירה על האחדות הטריטוריאלית והמשפטית של שני חלקי המולדת הפלשתינית בגדה וברצועה, ובכך ש(הנסיגה) תהיה חלק בסיסי בתוכנית לסיום הכיבוש הישראלי בכל האדמות הפלשתיניות שנכבשו בשנת 67'. אנו מדגישים את התנגדותנו לכל הסכם בשלבים או הסכם ביניים.

6. המרצת משאבי העם הפלשתיני בהתנגדות לכיבוש

לעמנו מוקנית זכות להתנגד לכיבוש, זכות המעוגנת באמנות הבינלאומיות, והעם הפלשתיני לא יוותר על הזכות הזו ועל זכות להגנה עצמית נוכח ההתקפות הישראליות. משימתנו היא להמשיך, ובזמן המתאים, בצורותיה השונות של ההתנגדות, באופן התואם ועולה בקנה אחד עם המסורת שלנו ומורשתנו המהפכנית וכן עם החוק הבינ"ל. פעילות ההמונים הנרחבת של עמנו במסגרת ההתנגדות לגדר ההפרדה הגזענית ובפעילות נגד פעילות הכיבוש, הוכיחה את יעילותה ויכולתה העצומה לרכוש את תמיכת דעת הקהל העולמית... ולסכל את הניסיון לטפול את אשמת הטרור במאבקנו הלאומי הלגיטימי. החלטת בית המשפט הבינ"ל בהאג, השוללת את חוקיות בניית הגדר ומחייבת את הסרתו, מהווה ראייה חותכת ליעילות ולתועלת בהפעלת ההמונים. הפעלת ההמון כמשאב עצום במסגרת ההתנגדות למדיניות הכיבוש נגד עמנו, זכויותיו, אדמתו, המקומות הקדושים לאיסלם ולנצרות, הנה משימה מהותית הנדרשת כדי להביא להתלכדות לאומית רחבה ולהתגייסות עממית במאמצנו להשיג חירות, עצמאות ואת מימוש זכויותינו הלאומית הקבועות.

7. הגנה על ירושלים כבירת מדינתנו הפלשתינית

נעניק עדיפות ראשונה לחיזוק העמידה האיתנה של ציבור עמנו בירושלים... נתמקד במיזמי פיתוח בתחומי הכלכלה, החברה, החינוך, הבריאות והשיכון בעיר הקדושה ונגייס תמיכה לכך ממדינות, מוסדות, ועדות, קרנות ערביות ואיסלמיות ומדינות ידידות. נחישותנו לשתף את בני עמנו בירושלים בבחירות באה להדגיש את דבקותנו הנחרצת בערביות ירושלים כבירת מדינתנו פלשתין.

8. חירות לאסירים והעצורים - עדיפות לאומית ותנאי שאין לוותר עליו למימוש השלום הצודק

בראש האג'נדה הלאומית שלנו ניצב המאבק לשחרור כל אסירי החופש מבתי הכלא של הכיבוש הישראלי. שחרור הגיבורים והאבירים של עמנו הוא תנאי בסיסי בדרך להשגת שלום צודק. נמשיך בפעילותנו האינטנסיבית להבטחת תחילת שחרורם, כדרישת יסוד במסגרת הדרישות להבטיח את הנסיבות המתאימות לתחילת תהליך השלום.... נפעל למציאת פתרון מהיר לבעיית המבוקשים והלוחמים, להבטיח להם את זכותם לביטחון ולחיים בכבוד ונקלוט אותם במסגרת הרשות ואש"ף.

9. הקמת מדינת חוק

לצד הדרך הדמוקרטית הבאה לידי ביטוי בבחירות ואשר מבטיחה חירות בעשייה הפוליטית לכל הפלגים והמפלגות, לא יהיו אלא רשות שלטונית אחת ונשק לגיטימי אחד.

14. חסות לדורות הצעירים

עלינו כרשות, פלגים, מפלגות ומוסדות, לפתוח את השערים בפני הדור הצעיר כדי שייטול חלק בחיים הפוליטיים".

תאריך:  25/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
גל ברגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מועמדי מפלגת העבודה לקבינט המדיני-ביטחוני, יהיו יו"ר העבודה שמעון פרס, וחברי הכנסת בנימין בן-אליעזר ומתן וילנאי. כך נודע ל-Nfc. לפי זאת, חברי הכנסת אופיר (פז) פינס ויצחק הרצוג לא ישולבו בקבינט, על-אף שזכו במקומות הראשונים בבחירות הפנימיות שנערכו בעבודה על תפקידי השרים (יום ה', 23.12.04).
25/12/2004  |  יואב יצחק  |   חדשות
הזמר פרינס הוביל את שוק המוזיקה הפופולרית ב-2004 בהכנסות מהופעות - כך מדווחת (יום ו', 24.12.04) חברת פולסטאר, העוסקת בפרסומים הקשורים להופעות מוזיקליות. פרינס רשם הכנסות של 87.4 מיליון דולר במסע הקונצרטים שביצע ב-2004, שכלל 96 קונצרטים ב-69 ערים.
25/12/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
מרגל האטום, מרדכי ואנונו, נעצר בערב (ו', 24.12.04) על-ידי שוטרי מרחב מוריה במחסום בשכונת גילה בדרכו לתפילות בכנסיית המולד בבית לחם.
24/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
בהשקעה עתידית של יותר מחמישה מיליון שקל נחנך השבוע מרכז לתקשורת מתקדמת ACC Advanced Communication Center בבית-הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת תל-אביב. אינטל השקיעה בהקמת המרכז 2.7 מיליון שקל ואוניברסיטת תל-אביב אמורה להשקיע אף היא סכום דומה.
24/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
עובדי רשות הדואר החליטו לנקוט בעיצומים ולהשבית החל מיום ראשון (26.12.04) את חלוקת הדואר הנע ליישובי הפריפריה. זאת בעקבות דרישת נציגות עובדי רשות הדואר ממשרד התקשורת לבטל את ההסכם החד-צדדי, לדבריהם, שנחתם בין הנהלת המשרד לבין חברת אביב-שיגור.
24/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il