|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מאמץ מיוחד לאיתור ישראלים

לפחות 60,000 הרוגים; ארגון הבריאות העולמי: מספר הקורבנות יכפיל עצמו

במדינות השונות החלו לקבור גופות בקברי המונים; מיליונים נשארו ללא בית; ממשלת אינדונזיה מדווחת על לפחות 27,000 הרוגים; האו"ם מתגייס למבצע סיוע עולמי הגדול בהיסטוריה; עדויות: כפרים שלמים נמחקו כלא היו; ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי מספר ההרוגים עשוי להיות כפול עקב המגפות; חשש כי גופות של ישראלים יקברו יחד עם המקומיים
28/12/2004  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות



עומר שיקלר
33 פצועים ישראלים מאושפזים, 188 נעדרים; המריא מטוס הסיוע של צה"ל

   אלונה קורן
הערכות: אסון הצונאמי גרם לנזק של יותר מ-13 מיליארד דולר

צונאמי
הדר פרבר
"צונאמי" - הוא הכינוי הניתן לגלי ענק המתלווים לרעשי אדמה תת-ימיים; כינוי זה מקורו בשפה היפנית.
לרשימה המלאה

הדר פרבר וסוכנות איי.פי
נמצאה גופתו של מתן - תינוק יהודי מבלגיה שנסחף בשטפונות בתאילנד

נועם שרביט
משרד החוץ: יצרנו קשר עם כ-700 ישראלים

יפעת גדות
משלחות סיוע רפואי וחילוץ יוצאות מישראל למזרח

יפעת גדות
חשש לחייהם של ישראלים

יפעת גדות
המדינות מתגייסות לעזרה

יפעת גדות
חיפוש אחר אלפי נעדרים באסיה

יפעת גדות
הצונאמי - כמו מיליון פצצות אטום

לפחות 60,000 בני אדם נהרגו בכל דרום אסיה ועד סומליה שבחוף המזרחי של אפריקה, במה שמכונה עתה אחד האסונות הגדולים בהסטוריה. רובם נהרגו מהגלים העצומים שהתרסקו לאורך החופים, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה של 9 בסולם ריכטר היכתה באינדונזיה ביום ראשון ואחריה זעזועי משנה בכל האזור. עשרות אלפים עדיין נעדרים.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מספר ההרוגים באסון עשוי להיות כפול עקב מחלות ומגיפות. ממשלות מ-11 מדינות מנסות עדיין לברר מהו מספר ההרוגים מרעידת האדמה הקטלנית והצונאמי, מספר שעומד כעת על 60,000 לפחות והוא צפוי להעלות.

בעקבות אזהרות של גורמים רשמיים מצוותי הסיוע ממגיפת חולירה ומלריה, ד"ר דייויד נבארו, ראש מבצע הטיפול במשבר בארגון הבריאות העולמי מסר לכתבים בז'נבה כי "ללא ספק קיים סיכוי כי מספר ההרוגים ממחלות מדבקות יהיה זהה למספר ההרוגים מהצונאמי".

לדבריו, האיום העיקרי לחיי אדם כעת הוא מחלות מדבקות הנגרמות כתוצאה מחוסר מי שתייה נקיים וחוסר בהגייינה. "הפחד הראשוני הקשור לצונאמי ולרעידת האדמה עצמה יתגמד אל מול הסבל בטווח הארוך של הקהילות שיפגעו", הזהיר. בתי החולים ושירותי הבריאות כבר עתה כורעים תחת העומס והם לא יוכלו להתמודד עם האנשים שיחלו במחלות, הסביר.

"לכן, אנו מתמקדים, יחד עם הממשלות והארגונים החברתיים השונים בכל האזור, בהצלת חיים, מניעת מחלות ועידוד שיקום התשתיות החיוניות לבריאות הציבור ולרווחתו".

ארגוני הסיוע דואגים לאספקה לכל 11 המדינות באסיה ובאפריקה, והאו"ם דיווח כי הוא פונה בבקשה, הגדולה ביותר שנעשתה עד היום, לסיוע ומימון כתגובה לאסון הנורא.

המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר הן אינדונזיה, שאזור אקה היה הקרוב ביותר למרכז הרעש של רעידת האדמה, סרי לנקה ותאילנד. "ישנם אזורים שעדיין קשה להגיע אליהם, אך אנו נעים כעת לתוך אקה ורואים את הסימנים המוקדמים לטרגדיה האנושית האיומה בחלק זה של אינדונזיה, ואנו מודעים כעת לצרכים גם בסרי לנקה, האיים המלדיביים ובמדינות האחרות", אמר. אספקות חיוניות כבר מגיעות לאזור אך עדיין יש צורך בתיאום רב כך שאלו הזקוקים להם יותר מכל יקבלו עזרה כבר בשעות הקרובות.

ובינתיים זורמים נתונים ראשונים על מספרי ההרוגים והנעדרים בקרב מדינות שונות בעולם שאזרחיהם נפשו באזורי האסון. בין היתר דיווחה שבדיה כי כבר ידוע לה על 10 הרוגים ועוד כ-1,500 מאזרחיה הנעדרים, רוסיה דיווחה על 2 הרוגים ועוד כ-120 נעדרים, צ'כיה דיווחה על 381 נעדרים ופינלנד דיווחה על 200 נעדרים. גם גרמניה ואיטליה דיווחו כי למעלה ממאה מאזרחיהן נעדרים לפי שעה. בסך הכל מהנתונים שהצטברו עד כה עולה כי כבר ידוע מעבר לכל ספק על מותם של 139 אזרחים זרים ועל היעדרם של לפחות 2,000 בני אדם נוספים, כולם כאמור זרים.

בישראל מכל מקום לא לוקחים סיכונים ומשלחת של חוליית מז"פ וחוליית זק"א תצא הערב (ג') לתיאלנד על-מנת לחפש גופות ונעדרים ישראלים, המשלחת תתחיל את עבודתה בפוקט, תאילנד, ותמשיך לערים נוספות. בשל החשש מהתפרצות מגיפות, החלו במדינות המוכות לקבור את ההרוגים בקברי המונים. נמסר, כי קיים חשש כי גופות ישראלים יקברו בקברי האחים ההמוניים אשר נחפרים במדינות השונות. ברשימת משרד החוץ קיימים שמותיהם של 188 ישראלים שעדיין לא נוצר עימם קשר.

משרד החוץ הודיע כי ממשלת תאילנד הורתה לצוותי הקבורה לקחת דגימות ד.נ.א, טביעות אצבע ותצלומי פנים מכל ההרוגים בטרם ייקברו בקברי המונים. דבר זה יסייע לצוותי הזיהוי בעבודתם. סמנכ"ל משרד החוץ אמר במסיבת עיתונאים: "מצב הגופות בכי רע. יש חשש כבד להתפרצות מחלות, ולכן יש למהר באיתור הגופות, ואנו נעשה את כל המאמצים הדרושים לכך".

עם הנעדרים הרבים נמנים עשרות ישראלים אשר קיים חשש לחייהם. אותם ישראלים שהו במקומות האסון הגדולים במיוחד בעת שהתרחשה רעידת האדמה ועתה הם בחזקת נעדרים.

צה"ל יטיס בשעות הלילה לסרי לנקה 80 טון תרופות, מים, מזון שמיכות וגנרטורים. משלחת של רופאים וצוותי חילוץ של פיקוד העורף לא תצא למדינה זאת לנוכח סיוע בינלאומי רב ובעקבות שיחות משרד החוץ הישראלי עם משרד החוץ של סרי לנקה. המטוס צפוי בדרכו חזרה לאסוף מטיילים ישראלים המבקשים להתפנות ולשוב ארצה מאזורי האסון.

עד כה בעקבות פעולות החפ"קים ונציגיו באזורי האסון ובסיוע הישראלים שבשטח אותרו והזדהו בכל המרחב מעל ל-1,250 מטיילים ישראלים. נמשכים המאמצים לאיתור ויצירת קשר עם אלו שטרם ידוע מה עלה בגורלם.

סוכנויות הידיעות דיווחו, כי קנצלר גרמניה לשעבר, הלמוט קוהל אותר בסרי לנקה והועבר לשגרירות גרמניה במדינה. הקנצלר לשעבר נפש באחד מכפרי הנופש במדינה שנפגעו מגלי הענק.

עד כה דווחו ואומתו 33 פצועים ישראלים באזורי האסון על-פי הפירוט הבא:

בסרילנקה: 4 פצועים במצב קל עד בינוני.
בתאילנד: באי פוקט – 16 פצועים מאושפזים בביה"ח המקומיים. באי פיפי – 4 פצועים.
בקרבי – 3 פצועים (מהם שניים במצב קשה שצפויים להיות מפונים לבנגקוק בשעות הבוקר).
בנגקוק - 4

במסגרת ההערכות המיוחדת פרס משרד החוץ 4 חפ"קים באיזור הפגיעה בבנגקוק, באי פוקט, בעיר קרבי, בעיר פורט בלייר ובאיי-אנדמן.

משרד החוץ הדגיש כי חשוב כי המשפחות המקבלות מידע חדש או יוצרות קשר עם יקיריהן יעדכנו את חדר מצב בהקדם האפשרי על-מנת שניתן יהיה לטפל באופן ממוקד רק בנעדרים. ניתן לעשות זאת באמצעות חדר המצב או בטופס מיוחד שמופיע באתר.

עד שעה זאת אין כל מידע וודאי על הרוגים ישראלים. השלטונות בתאילנד עורכים זיהוי ראשוני של הרוגי האסון, וניתן לראות את תמונות ופרטי ההרוגים באתר מיוחד שמוקם לצורך כך על-ידי שלטונות הבריאות התאיים שכתובתו: [קישור]/ .

פעולת חילוץ של שישה ישראלים הושלמה אף היא בהצלחה, באמצעות ספינה, ממנזר בודהיסטי מבודד בסרי לנקה, סמוך לאיזור אסון הצונאמי. השישה נסחפו למקום לאחר ששהו על שפת הים, חלקם בתוך המים, כשרק בגדי ים לגופם. ככל הנראה כל חפציהם ומסמכיהם אבדו.

השישה ישוכנו במלון אינטרקונטיננטל בקולומבו בשעות אחר הצהרים המאוחרות. בשעות אלה מקבלות המשפחות הודעה על השלמת החילוץ.

הקשר עם הקבוצה נוצר באמצעות שלושה ממבוטחי כלל ביטוח באמצעות כללית חו"ל, שהצליחו ליצור קשר עם בני משפחותיהם ועם החברה באמצעות הודעות SMS. השלושה הם מוטי שלומוביץ, אליהו אברהם אלדד וחייקה עידן. שם המנזר: פור רמה. כאמור במקום ישראלים נוספים שכמובן צורפו לחילוץ.

רוני הירש, מפצועי האסון, יחזור ארצה בטיסה מבנגקוק לאחר שרופא אל על מצא אותו כשיר לטיסה. פצועה נוספת, עם שברים בצלעות, עדיין מאושפזת בבנגקוק.

שר החוץ, סילבן שלום, אמר אתמול, כי למשרד החוץ הגיעו ידיעות לא מאומתות על ישראלים שנהרגו. הוא ציין, כי משרד החוץ עושה כל שניתן כדי לסייע ולהביא את הישראלים הביתה בשלום.

בנוסף, 188 ישראלים מוגדרים על-ידי משרד החוץ -"מנותקי קשר" - אנשים שעוד לא יצרו קשר עם משרד החוץ או עם משפחותיהם. לגבי אחדים מהם קיים חשש לגורלם, בעקבות עדויות לכך שנסחפו לים ולא נראו עוד.

ברשימת משרד החוץ מופיעים עתה יותר מ-1,250 ישראלים עימם נוצר קשר ו/או שהתקבל מידע לגביהם. 90 מהם הוטסו אמש לבנגקוק.

רבני גוש קטיף הכריזו כי הערב לאחר תפילת ערבית תתקיים בכל בתי הכנסת בגוש קטיף תפילה מיוחדת ואמירת תהילים לשלומם של הנעדרים הישראלים בשטפונות במזרח אסיה.

נשיא המדינה, משה קצב, שיגר איגרות תנחומים לראשי המדינות שנפגעו ברעש האדמה שפקד את דרום מזרח אסיה. הנשיא הביע את תנחומיו ואת תנחומי העם בישראל.

מספרי טלפון לחירום:

חדר מצב משרד החוץ 5303155-02
חפ"ק מרכזי לתאילנד
בבנגקוק – 2049218-2-66-00
חפ"ק מרכזי להודו וסרילנקה
בניו-דלהי – 23013238-11-91-00

החשש שהיה קיים בשעות הבוקר (יום ג', 28.12.04) כי מספר ההרוגים הכללי עלול להגיע ליותר מ-50,000 אכן התאמת בשעות אחר הצהריים. אומדן הקורבנות, המשתנה כלפי מעלה עם חלוף השעות:

סרי לנקה: לפחות 18,706 הרוגים
אינדונזיה: לפחות 27,178 הרוגים
הודו: לפחות 4,371 הרוגים
תאילנד: לפחות 1,516 הרוגים
מלזיה: לפחות 65 הרוגים
איי מיאנמר: לפחות 90 הרוגים
האיים המלדיביים: לפחות 52 הרוגים
סומליה: לפחות 110 הרוגים
טנזניה: לפחות 10 הרוגים
איי סיישל: לפחות 3 הרוגים
בנגלדש: לפחות 2 הרוגים.

חוששים ממגיפות

הנזק העצום בחיי אדם אינו היחיד המטריד עתה את ראשי המדינות שניזוקו. מאות אלפי פגרים של בעלי חיים עלולים לזהם את מי השתייה. החשש הגובר עתה הוא מפני מגיפות: צחנת המתים באוויר ומספר הקורבנות שממשיך לטפס מעלים את החשש הנורא מפני מחלות שיתפשטו באזור, ויוסיפו לרשימת המתים הארוכה.

הנזק הגדול ברכוש הינו בעיקר לתשתיות. אין מים, אין חשמל, אין קווי ניקוז לביוב. גופות שנשטפות ומושלכות לחופים, ונערמות בחדרי המתים של בתי החולים היום (יום ג', 28.12.04), מעלות את החשש ממחלות בכל עשר המדינות בהן נשאר הרס רב כתוצאה מרעידת האדמה והצונאמי שגרמו למותם של לפחות 60,000 בני אדם. אלפים עדיין נעדרים ומיליונים נוספים נשארו ללא קורת גג.

היקף הטרגדיה הוא חסר תקדים. ארגונים הומניטריים מסרו כי החלו במה שהאו"ם כינה: כמאמצי הסיוע הגדולים ביותר שהעולם ראה עד כה.

למעלה מ-18,706 בני אדם נהרגו בסרי לנקה ו-4,371 בהודו. הצלב האדום הבינלאומי שדיווח על 23,700 הרוגים שכבר נמנו, הביע את חששו מפני התפשטות מחלות כמו מלריה וכולירה היכולות להעלות את מספר הקורבנות.

ההערכות: באינדונזיה לבדה נהרגו 27,000 בני אדם

אינדונזיה: הרשויות נאבקות לקבור את המתים כשתושבים נואשים בזזו את החנויות באי סומרטה שבאינדונזיה הבוקר, היכן שרעידת האדמה והצונאמי השאירו אחריהם לפחות 27,000 הרוגים. כשתרופות ואספקות חירום נוספות החלו להגיע לאי שנפגע בצורה הקשה ביותר באקה, עשרות גופות עדיין מוטלות ופזורות ברחובות, מה שמגביר החשש מהתפרצות מחלות.

"אין עזרה, כל אדם לעצמו פה", אמר גורם רשמי ממחוז טנגקו זולקרנין בתחנת הרדיו "אל-שנטה". שר הבריאות אמר כי מספר הקורבנות הרשמי של אינדונזיה היום עומד על 5,774, אך סוכנות החדשות הממשלתית 'אנטרה' ציטטה את סגן הנשיא, יוסוף קאלה שאמר כי הוא צופה כי 25,000 בני אדם לפחות נהרגו ועוד 100,000 נפצעו. פורנומו סידיק, מנהל מרכז האסונות הלאומי במשרד החוץ אמר כי הצפי תואם גם להערכות משרדו.

סרי לנקה: משפחות המתים השתמשו בכלי מטבח שמצאו ואף בידיהם כדי לחפור קברים בתוך ההרס שנשאר בסרי לנקה, כשצוותי הצלה חשפו בעיי החורבות עוד 2,480 גופות, מה שמביא את מספר הקורבנות באי ל-18,706.

בכפרים המוסלמיים במזרח, ניצולים החלו לקבור את הגופות המנופחות והמרקיבות. חלקם, ללא אתי חפירה, משתמשים בידיהם כדי להביא מנוחה אחרונה ליקיריהם, מחציתם ילדים.

הגלים המסיביים שהיכו בסרי לנקה השליכו רכבת מהפסים כשהם משאירים אחריהם את 1,000 הנוסעים שהיו עליה הרוגים או נעדרים, כך הודיעה המשטרה היום, בעוד צוותי הצלה חשפו אלפי גופות לאורך המדינה. כ-150 גופות נמצאו בשמונת קרונות הרכבת, שלא היו יותר ממתכת מעוותתת וגופות שרופות. הרכבת היתה בדרכה מהבירה קולומבו לעיר גלה ביום ראשון כשנפגעה מהגל הקטלני.

תאילנד: תאילנד הכריזה על שלושה ימי אבל; באזורי הנופש של תאילנד גררו מתנדבים הבוקר עשרות גופות - כולל של תיירים רבים - מהחופים, הבריכות באיים ועיי החורבות שנשארו מבתי המלון המפוארים. ראש הממשלה, טקסין שינוואטרה, הזהיר כי מספר הקורבנות בארצו (1,500) עלול להכפיל עצמו.

עדי ראייה מספרים כי צחנת המתים תלוייה באוויר לאורך 30 קילומטרים של חוף צפונית לפונקט, אי בו אזור נופש פופולרי בדרום. ליד חוף סימילאן ההרוס ואזור הספא תלויות גופותיהם של גברים עירומים על העצים.

לצד הזוועות גם סיפורי ניסים: במלזיה, תינוק בן 20 יום נמצא בחיים כשהוא צף על מזרן בעוד באחד מאזורי הנופש התאילנדים נמצא ילד קטן כבן שנתיים, כשהוא יושב על הכביש והוא מתאושש בבית החולים כעת. הוריו נעדרים וכפי הנראה נהרגו. הרשויות הודיעו כי מאות, רובם נופשים גרמנים, נהרגו באזור נופש יוקרתי צפונית לפוקט.

הטלוויזיה שידרה מראות של ההרס באזור קהו לאק בחוף המרכזי במחוז פנג גנה. קבוצות בניינים שוטחו לגמרי וגופות מוטלות נראו כשהן מפוזרות בין ההריסות. עד כה צוותי החירום טיפלו למעלה מ-150 קורבנות. ראש ממשלת תאילנד אמר כי מספר ההרוגים בממלכה יגע ל-2,000. רוב הקורבנות הם זרים שנפשו אותה עת באזור.

משרד החוץ של אוסטרליה הקים מרכז לטיפול במשבר באי פוקט כדי לסייע לכ-3,000 אוסטרלים השוהים באזור. טיסות נופסות מופעלות מפוקט לבנגקוק ומדינות אירופאיות רבות מפעילות מטוסים כדי להחזיר את אזרחיהם למולדתם.

האסון עלול להיות היקר ביותר בהסטוריה, כשהנזק "נאמר במיליארדי דולרים", כך אמר סגן מזכיר האו"ם, ג'אן איגלנד, האחראי על התיאום במאמצי הסיוע. מאות אלפי אנשים איבדו את כל רכושם ומיליונים יתמודדו עם עתיד מסוכן בשל מי שתייה מזוהמים, חוסר בהיגיינה וחוסר בשירותי בריאות.

ניצולים ממדינות מערביות מאזור האסון מוטסים לסינגפור לטיפולים בבתי החולים. מדינת קטנה ואמידה זו הנמצאת בין אינדונזיה למלזיה לא סבלה מנזק בעקבות רעידת האדמה. סינגפור מהווה בסיס לאלפי זרים, ובשטחה מתקני רפואה מהדרגה הראשונה.

תאריך:  28/12/2004   |   עודכן:  28/12/2004
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בקלטת אודיו חדשה של אוסאמה בן-לאדן, המבוקש מספר אחת בארה"ב העומד בראש ארגון הטרור אל-קאעידה, קורא בן-לאדן לעירקים להחרים את הבחירות הקריבות. הקלטת שודרה ברשת הערבית אל-ג'זירה.
28/12/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
הכנסת אישרה אמש (יום ב', 27.12.04) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההזנה - 'ארוחה יומית לתלמיד', שהגישה ח"כ רוחמה אברהם. 62 חברי כנסת תמכו בחוק, שישה התנגדו ואחד נמנע.
28/12/2004  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
חברת אלסינט, הנמצאת בשליטת מוטי זיסר, דיווחה (יום ב', 27.12.04) כי חתמה על הצהרת כוונות לרכישת כל הפעילות הישראלית וזכויות ההפצה בישראל של רשת האופנה הבינלאומית מנגו. כיום מפעילה רשת מנגו תשע חנויות בישראל.
28/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
שר התחבורה האוקראיני, אוריי קירפה, נמצא בערב (יום ב', 27.12.04) בבית הכפר שלו הנמצא בסמוך לקייב, בירת אוקראינה, כשהוא ירוי בראשו. סוכנות הידיעות של המדינה דיווחה כי אקדח נמצא בקרבת הגופה.
הנהלת חברת מקורות, ההסתדרות הכללית החדשה, הסתדרות המעו"ף והמזכירות הארצית של ארגון עובדי מקורות, חתמו היום (ב', 27.12.04) על הסכם פרישה של 260 עובדי החברה.
27/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il