|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

הנשיא בוש מגדיל הסיוע ל-350 מיליון דולר

זוהו ארבע גופות ישראלים; <br>כ-150 אלף נהרגו באסון

הישראלים ההרוגים: אסתר לוי (57), מרעננה; חמדה כהן, בת 53 מראשל"צ; שרון חליאל, בן 22, מגן יבנה; זוהר אלוני, בת 24 מרחובות; שמונה ישראלים עדיין מוגדרים נעדרים; מ"מ קונסול ישראל בתאילנד אמר כי מלאכת הזיהוי תימשך גם בשבוע הבא
31/12/2004  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות

הישראלים חוזרים הביתה

זוהר אלוני

שרון חליאל, חמדה כהן

קוברים את הגופות

בין יאוש לתקווה

נסיון לזהות את הגופות


עומר שיקלר
תאילנד החליטה שלא להזהיר מהצונאמי מחשש לפגיעה בתיירות

יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
חצי מיליארד דולר יועברו כסיוע לקורבנות האסון הצונאמי

   יפעת גדות
בוש נרתם למאמצי הסיוע: מקים קואליציה עם יפן, הודו ואוסטרליה

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
הודו להצעות העזרה: תודה, אבל לא תודה

   יפעת גדות
אינדונזיה כואבת את תוצאות הזוועה

   ענבל אביב
חברים מודאגים יוזמים: אתר לחיפוש נעדרים בעקבות האסון באסיה

יפעת גדות
האסון הבא - התפשטות מחלות במדינות מוכות האסון

   יפעת גדות
הצונאמי - כמו מיליון פצצות אטום

   יפעת גדות
חיפוש אחר אלפי נעדרים באסיה

   יפעת גדות
המדינות מתגייסות לעזרה

   יפעת גדות
חשש לחייהם של ישראלים

   יפעת גדות
משלחות סיוע רפואי וחילוץ יוצאות מישראל למזרח

   נועם שרביט
משרד החוץ: יצרנו קשר עם כ-700 ישראלים

   אלונה קורן
הערכות: אסון הצונאמי גרם לנזק של יותר מ-13 מיליארד דולר

   עומר שיקלר
33 פצועים ישראלים מאושפזים, 188 נעדרים; המריא מטוס הסיוע של צה"ל

   יפעת גדות
לפחות 60,000 הרוגים; ארגון הבריאות העולמי: מספר הקורבנות יכפיל עצמו

   יפעת גדות, ענבל אביב
מספר ההרוגים מתקרב ל-100,000; משרד החוץ: 32 ישראלים עדיין נעדרים


150,000 הרוגים

שישה ימים מאז היכה הצונאמי הקטלני בכל דרום מזרח אסיה ואפריקה, ומניין הניספים ממשיך להעלות. עתה נאמד מספר ההרוגים בכ-150,000 בני אדם. על-פי הערכות, באינדונזיה לבדה נהרגו 100,000 בני אדם; בסרי לנקה כ-30,000, כ-15,000 בהודו, כ-4,500 בתאילנד ועוד אלפים רבים במינמאר (בורמה), האיים המלדיביים, מלזיה, בנגלדש, סומליה, טנזניה, קניה ואיי סיישל.

זוהו גופות ישראלים

בערב (יום ו') זוהתה באופן ודאי גופתה של ישראלית רביעית בתאילנד: אסתר לוי (57) מרעננה, היא ההרוגה הרביעית. המשטרה דיווחה על כך רשמית, לאחר שצוות מז"פ הפועל עתה בתאילנד זיהה את גופתה. אסתר לוי היתה בתאילנד בשעת אסון הצונאמי בטיול יחד עם בעלה - שניצל ושב לארץ.
בנוסף אליה זוהו עד כה שלוש גופות ישראלים: זוהר אלוני, בת 24 מרחובות, חמדה כהן, בת 53 מראשון לציון ושרון חליאל, בן 22, מגן יבנה.
רשימת הישראלים הנעדרים צומצמה לשמונה: חמישה באיים פוקט ופיפי שבתאילנד ושלושה בסרי לנקה. חשש כבד מאוד קיים לחייהם של לפחות חמישה נעדרים. עם 109 ישראלים מוגדרים עתה "מנותקי קשר", אך משרד החוץ מסר כי לא קיים חשש לחייהם מאחר ובעת האסון לא שהו באזורים שנפגעו.

מאמץ רב מושקע עתה בניסיון לזהות גופות של ישראלים - אם הן מצויות במקום - מבין אלפי הגופות הפזורות במוקדי האסון. "אם נצליח לזהות לפחות חלק מהגופות נגיד תודה רבה למי שעזר לנו", אמר בתאילנד ראש המשלחת המשטרתית, לגלי צה"ל, כשהוא מתייחס בספקנות לסיכויים לאתר את כל הישראלים הנעדרים.

למכון לרפואה משפטית באבו-כביר הובאו דגימות דם של שישה מהרוגי האסון, ומשפחות הנעדרים התבקשו למסור דגימות, בניסיון לבנות פרופיל גנטי שיסייע בזיהויים.

ממלא-מקום קונסול ישראל בתאילנד, שלומי קאופמן, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי צוותי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה וצוותי זיהוי קורבנות אסון ממשיכים לעבוד ומלאכת הזיהוי תימשך גם בשבוע הבא. יושב-ראש זק"א, יהודה משי-זהב, ציין כי הממשלה המקומית סייעה במלאכת הזיהוי בכך שהפרידה בין תאילנדים לבין זרים.

הרב לאו: פיקוח נפש דוחה שבת

הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, אמר כי חייבים להמשיך בחיפושים באזורי האסון, ככל שיידרש, גם בשבת, כי יש מקום להצלת נפשות. זהו פיקוח נפש שדוחה שבת.

לדברי הרב לאו, זיהוי הגופות מתבצע על-ידי פרטי וזיהוי תביעות האצבעות, צילומי שיניים וזיהוי על-פי DNA. לגבי דיני אבלות אמר הרב לאו, כי ההלכה קובעת שיום הייאוש הוא כיום הקבורה. הייאוש, לדבריו, נקבע על-ידי השלטונות ולא על-ידי המשפחה. לכן, הודעה מוסמכת של משרד החוץ על מיצוי החיפוש ואפיסת תקווה למצוא את הנעדר הוא היום שנקבע כייאוש והוא כיום הקבורה וביום זה מתחילים דיני האבלות של המשפחה.

מבית חב"ד בנגקוק הוטסו בבוקר (יום ו') לפוקט וקרבי, עשרות ארגזי מזון וציוד לצוותי ההצלה הפועלים שם. הרב אליעזר אשכנזי, משולחי אנשי חב"ד לתאילנד, מסר כי הארגזים כוללים את כל הציוד הנדרש בעבור סעודות השבת והתפילות, והם מיועדים לצוותי זק"א המשטרה ומשרד החוץ, וכן בעבור הפצועים שעדיין מאושפזים במקום.

הנשיא בוש מגדיל הסיוע ל-350 מיליון דולר

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הכריז על סיוע חירום בסכום כולל של 350 מיליון דולר, שתתרום ארה"ב למדינות שנפגעו באסון הצונאמי. קודם לכן עמד היקף הסיוע שהבטיח הנשיא בוש על 35 מיליון דולר בלבד, מה שעורר ביקורת נוקבת כלפיו. הנשיא החליט במקביל להעמיד את שר החוץ, קולין פאוול, בראש משלחת הסיוע, וזאת נוסף לאחיו של הנשיא המוביל את גיוס הכספים והתרומות.

מירוץ נגד הזמן

צוותי ההצלה נמצאים (יום ו', 31.12.04) במירוץ נגד הזמן, כדי למצוא ניצולים ולזהות את הגופות המנופחות מהמים בחופי תאילנד. ממשלת תאילנד הודיעה, כי למעלה מ-4,500 בני אדם נהרגו בתחומה באסון הצונאמי, כמעט מחצית מהם זרים. עוד 6,475 עדיין נעדרים, כך על-פי הודעת שר הפנים. ראש הממשלה, טקסין שינווטרה, הזהיר כי מספר הקורבנות בתאילנד עלול להגיע ל-7,000.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי צוותי ההצלה, כמו גם הצוותים העוסקים בזיהוי הגופות, מעשרות מדינות, מתמקדים במאמציהם ברצועת חוף של 30 קילומטר במחוז פנג נגה, צפונית לאי הנופש הפופולרי פוקט, היכן ששר הפנים בוקין בלקולה אמר כי 3,500 גופות נתגלו. צ'נג-טסונג לו, ראש צוות המונה 35 בני אדם מטייוואן, אמר כי אינו אופטימי לגבי איתור ניצולים נוספים.

"אנו מנסים לעשות ככל יכולתנו, אך הסיכויים מועטים", אמר. לטענתו, יש לשרוף את הגופות כדי להרחיק את הסכנה של מחלות, כשדגימות של עור ודנ"א ילקחו, למטרת זיהוי הגופות בשלב מאוחר יותר. השר לאיכות הסביבה, סוויט קונקיטי, סירב לוותר על התקווה. "כל דבר יכול לקרות", אמר. "כשסוג כזה של אירועים מתרחש בכל מקום אחר בעולם, אנשים שורדים לפעמים גם 9 ימים, ללא מזון או מים, גם אם הם פצועים. כך שאנו ממשיכים לקוות ואנו נאבקים לכך".

ממשלת סרי לנקה הודיעה בשעות הבוקר (ו') כי עוד 1,240 גופות התגלו. מניין ההרוגים במדינה מטפס לכדי 28,508 בני אדם. יותר מ-12,500 בני אדם נפגעו וכ-5,000 בני אדם נעדרים. במדינה הוכרז יום אבל לאומי. התושבים נקראו להתפלל ולא לחגוג את כניסתה של שנת 2005.

ממשלת אינדונזיה הזהירה, כי מניין ההרוגים שהגיע בצהריים ל-80,246 עשוי לעבור את ה-100,000 בני אדם בשל מחלות המועברות במים.

ארגוני סיוע בינלאומי מבקשים אישור להיכנס לעומקם של איי ניקובר ואנדמאן ההודיים המרוחקים, הנקודה האחרונה בה היכה הצונאמי - זאת לאור החשש כי ישנם באזור אלפי קורבנות. רשויות הודו מסרו כי טרם אישרו את הבקשה.

הודו דיווחה באופן רשמי על 7,368 הרוגים באסון הצונאמי, אך נתון זה אינו כולל את הספירה בשטחי האיים, היכן שגורמים רשמיים מעריכים כי לפחות 10,000 בני אדם נהרגו ונקברו תחת הבוץ ועיי החורבות. עד כה, מבצעי ההצלה באיים המרוחקים - צפונית למרכז הרעש - הוגבלו לרשויות הודו ולמתנדבים מקומיים.

"אנו מעוניינים שיקראו לנו להצטרף למאמצי ההצלה, ואנו רוצים להיות חלק מכל מסוק או סירה שנוסעים לאזור", אמר במסיבת עיתונאים גורם רשמי מארגון "רופאים ללא גבולות", שבסיסו בפריז. הקבוצה ההומניטרית הבינלאומית 'Oxfam' פנתה גם היא בבקשה להיכנס, אך האחראי על השטח שתחת פיקוח ממשלתי, ראם קפסה, אמר כי טרם התקבלה החלטה בנושא. "לא החלטנו עדיין", אמר קפסה והוסיף, כי קבוצות מתנדבים הודיים הורשו לנסוע לאיים אלו.

הכניסה לזרים אסורה ברוב מאות האיים המפוזרים לאורך 7,000 קילומטרים במפרץ בנגל, ואף האזרחים ההודים זקוקים לאישור מיוחד כדי לנסוע אליהם.

הגישה למקומות המרוחקים אפשרית רק בעזרת מטוסים או ספינות העוברים מאי לאי כדי להציל אנשים ולהעביר אספקת חירום. כמעט כל הרציפים באיים נהרסו על-ידי הגלים וצוותי הצלה נעזרים בסירות עץ וגומי קטנות כדי להגיע ליבשה.

האם ניתן היה למנוע

השירות המטאורולוגי של ארה"ב לא הצליח להעביר התראה מוקדמת למדינות שנפגעו מהצונאמי, משום שלאנשיו אין מספרי טלפון של גורמים במדינות אלו. רבע שעה אחרי הרעש העביר השירות האמריקני התראה מהמשרד בהאוואי ל-26 מדינות באוקינוס השקט, אך רק מאוחר יותר התברר כי הצונאמי יכה באוקינוס ההודי. עותק מההתראה הועבר לאוסטרליה.

מבצע הסיוע הגדול בהיסטוריה

במקביל לחיפושים הנואשים, הודיע מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, כי 500 מיליון דולר הובטחו לקורבנות אסון הצונאמי בדרום מזרח אסיה, כולל 250 מיליון דולר להם התחייב הבנק העולמי. אנאן אמר כי הוא מרוצה מתגובת ממשלות העולם, אך הדגיש כי מקורות האו"ם מידלדלים וכי נחוצה עזרה לטווח ארוך. כמו כן העביר ביקורת על היענות מצומצמת מיד של מדינות עשירות.

הקרן של ביל גייטס הודיעה, כי היא תתרום 3 מיליון דולר לנפגעי הצונאמי. אמזון.קום אספה תרומות בסך 3.5 מיליון דולר. מיליוני דולרים נוספים מגיעים לסוכנויות סיוע ברחבי העולם, מארגונים שונים שמתגייסים, בדרכים מגוונות, לעזרת נפגעי הצונאמי.

תאגיד התרופות פייזר הודיע, כי יתרום לפחות 35 מיליון דולר. קוקה-קולה הודיעה כי היא מתאמת עם סוכנויות ממשלתיות ולא-ממשלתיות, כדי לספק לאזורים הנפגעים את הנדרש שם: בקבוקים עם מי-שתייה, מוצרי-מזון בסיסיים, ציוד רפואי, ערכות הישרדות, אמצעים להובלה ולשיווק, בגדים, אוהלים וכסף.

תאריך:  31/12/2004   |   עודכן:  31/12/2004
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבוקר (ו') הותר לפרסום, כי רב-טוראי אלירן אקוקה, בן 19 מבית שאן, נהרג אמש (ה', 30.12.04) בהתהפכות ג'יפ צבאי מסוג סופה בכביש הסמוך ליישוב תל קטיפא בגוש קטיף. חייל נוסף שהיה איתו ברכב נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. רב"ט אקוקה הובא למנוחות בשעה 12:30 בבית העלמין בבית שאן.
31/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
"ג'נינגראד" - זה המונח שטבע (ה', 30.12.04) יו"ר אש"ף, אבו מאזן, בהתייחסו להתנגדות הפלשתינית בקרב בג'נין במהלך 'חומת מגן' בשנת 2002. ביקור אבו מאזן במחנה הפליטים ג'נין נערך כחלק מקמפיין הבחירות שלו, במסגרתו הוא עובר מעיר לעיר בגדה ומנסה לגייס כמה שיותר תומכים לקראת יום ההכרעה בקלפי, ה-9 בינואר. הוא נפגש עם מפקד גדודי חללי אל-אקצא בעיר, זכריה זביידי, מבכירי המחבלים המבוקשים בשטחים.
31/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, רמז הערב (ה', 30.12.04) בראיון לערוץ הראשון, כי אילו רבו, הרב הראשי לישראל לשעבר, אברהם שפירא, היה מורה לו לפשוט את מדיו בעקבות ההינתקות, הוא היה עושה זאת.
30/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
שר האוצר בנימין נתניהו נאם הערב (ה', 30.12.04) בכנס פעילי ליכוד ברמת אביב. בארוע נכחו כ-300 פעילים אשר קיבלו את נתניהו בתגובות מעורבות. לצד מחיאות כפיים לא מעטות זכה שר האוצר גם לקיתונות של ביקורת על התנהגותו בסוגיית ההינתקות, ודבריו הופרעו שוב ושוב כאשר התחיל לדבר על ההינתקות.
30/12/2004  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
נוכח הידיעות כי 'יהדות התורה' נמצאת בשלב מואץ לכניסה לקואליציה, כינסו ראשי המטה העולמי להצלת העם והארץ ישיבת חירום, בה הוחלט על קמפיין אוטובסים נגד יהדות התורה.
30/12/2004  |  שי גפן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il