|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת

150,000 נהרגו באסון

היום: הלוויותיהם של הישראלים שניספו

משטרת תאילנד: מצב הגופות אינו מאפשר זיהויין ויש חשש להתפרצות מגיפות; האומדן: 150 אלף בני אדם נהרגו במכת הצונאמי; מיליונים נותרו ללא קורת גג; אסתר לוי (57) - ההרוגה הישראלית הרביעית; עוד שישה נעדרים ישראלים
31/12/2004  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות




יפעת גדות
זוהו ארבע גופות ישראלים; כ-150 אלף נהרגו באסון

עומר שיקלר
תאילנד החליטה שלא להזהיר מהצונאמי מחשש לפגיעה בתיירות

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
חצי מיליארד דולר יועברו כסיוע לקורבנות האסון הצונאמי

   יפעת גדות
בוש נרתם למאמצי הסיוע: מקים קואליציה עם יפן, הודו ואוסטרליה

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
הודו להצעות העזרה: תודה, אבל לא תודה

   יפעת גדות
אינדונזיה כואבת את תוצאות הזוועה

   ענבל אביב
חברים מודאגים יוזמים: אתר לחיפוש נעדרים בעקבות האסון באסיה

   יפעת גדות
האסון הבא - התפשטות מחלות במדינות מוכות האסון

יפעת גדות
הצונאמי - כמו מיליון פצצות אטום

   יפעת גדות
חיפוש אחר אלפי נעדרים באסיה

   יפעת גדות
המדינות מתגייסות לעזרה

   יפעת גדות
חשש לחייהם של ישראלים

   יפעת גדות
משלחות סיוע רפואי וחילוץ יוצאות מישראל למזרח

   נועם שרביט
משרד החוץ: יצרנו קשר עם כ-700 ישראלים

   אלונה קורן
הערכות: אסון הצונאמי גרם לנזק של יותר מ-13 מיליארד דולר

   עומר שיקלר
33 פצועים ישראלים מאושפזים, 188 נעדרים; המריא מטוס הסיוע של צה"ל

   יפעת גדות
לפחות 60,000 הרוגים; ארגון הבריאות העולמי: מספר הקורבנות יכפיל עצמו

   יפעת גדות, ענבל אביב
מספר ההרוגים מתקרב ל-100,000; משרד החוץ: 32 ישראלים עדיין נעדרים

   מיכאל דבורין
מדען רוסי בכיר חושש מצונאמי בדרום אמריקה

המטוס ועליו גופותיהם של הישראלים נחת לפני זמן קצר בשדה התעופה בן גוריון. שלושה מהישראלים שנספו יובאו היום למנוחות.

שמות ההרוגים ומועדי ההלוויות:

זהר אלוני, בת 24 מרחובות. זהר היתה עם חברהּ לחיים בקופיפי. השניים שהו על חוף האי כשגל הצונאמי הכה בו. חברהּ ניצל. טרם פורסם מועד הלוויתה.

שרון חליאל, בן 22 מגן יבנה, יובא למנוחות ב-14:00 בבית העלמין בישובו. שרון השתחרר זה לא מכבר משירותו בצה"ל, וטס לתאילנד עם חברתו. בשעה שגל הצונאמי הכה בו נסחף ונעלם במים. חברתו ניצלה.

חמדה כהן, בת 53 מראשון לציון. נפשה עם חברה בקופיפי שבתאילנד. בעלה, משה כהן, הגיע לתאילנד בנסיון למצוא אותה. הותירה אחריה בעל ו-4 ילדים. תובא למנוחות היום ב-14:00 בעירה.

אסתר לוי, בת 57 מרעננה, תובא למנוחות ב-15:30 בבית העלמין בהרצליה. בזמן האסון שהתה אסתר עם בעלה אהרון בקרבי שבתאילנד. אסתר נסחפה בזרם המים. בעלה ניצל.


רשימת הישראלים הנעדרים צומצמה לשמונה: חמישה באיים פוקט ופיפי שבתאילנד, ושלושה בסרי לנקה. חשש כבד מאוד קיים לחייהם של לפחות חמישה נעדרים. עם 90 ישראלים טרם נוצר קשר אך משרד החוץ מסר כי לא קיים חשש לחייהם מאחר ובעת האסון לא שהו באזורים שנפגעו.

משטרת תאילנד יצאה היום בקריאה למשפחות וחברי התיירים הזרים הנעדרים לעזוב את המדינה. הסיבה: מצב הגופות והריקבון המתקדם אינו מאפשר עוד זיהוי רגיל. בנוסף, קיים חשש גובר להתפרצות מחלות ומגיפות עקב המצב התברואתי באזור ומספרן הגבוה של הגופות שטרם הובאו לקבורה.

במחוז אצ'ה שבאינדונזיה נמצא היום ניצול בין ההריסות הצונאמי, שהצליח לשרוד כשבוע לאחר האסון המחריד.

הסיוע הבינלאומי: ארה"ב הודיעה כי תשלח עזרה מיוחדת של כ-1,500 נחתים וכ-20 הליקופטרים לסרי לנקה, כדי לסייע במאמצי השיקום של האזורים שנפגעו באסון. זאת, בנוסף לסיוע בסכום כולל של כ-350 מיליון דולר עליו הודיע הנשיא ג'ורג בוש. ממשלת יפן הודיעה כי תתרום 500 מיליון דולר לנפגעי האסון.

שישה זעזועים בדרום הודו

שישה זעזועי משנה שמקורם ברעידת אדמה - 5.9-5.2 בסולם ריכטר, פקדו הלילה את דרום הודו. הזעזועים היכו שוב באזורים שנפגעו במכת הצונאמי, בהם איי אנדרמן. בעקבות זאת הודיעה ממשלת הודו על סגירת אזורים אלה לכניסת זרים. עתה היא אינה מתירה להגיש סיוע לתושבי המקום ולזרים שנפגעו. על-פי הערכות, באיי אנדרמן מצויות עדיין גופות של אלפי בני אדם שנהרגו, וטרם התגלו.

מדען רוסי מזהיר: צונאמי יכול להתרחש בקרוב גם בדרום אמריקה

ובינתיים הזהיר אתמול (ו', 31.12.04) מדען רוסי בכיר כי גלי צונאמי קטלניים כגון אלה שהחריבו את דרום מזרח אסיה, עלולים לפגוע בקרוב בעוצמה דומה באזורים מסויימים בדרום אמריקה, כגון קולומביה, אקוואדור ופרו ראו ידיעה נפרדת.

לדברי הפרופסור יבגני דולגינוב, מרצה בכיר ללימודי גיאולוגיה באוניברסיטה במוסקבה, הוא "חש צורך להזהיר את המדינות הממוקמות באזורי קו המשווה בדרום אמריקה שגל צונאמי עלול בהחלט לפגוע בהן בעתיד הקרוב". הפרופסור הזהיר כי בהתאם לתיאוריית תזוזת הלוחות הטקטוניים אותה הוא חוקר שנים רבות, גם מדינות כגון קמרון, גינאה החדשה, ניגריה וגבון חשופות באופן יום יומי לסכנת הצונאמי, ואף הן צריכות לנקוט באמצעי זהירות לאלתר על-מנת לא להיות מופתעות וחסרות אונים, כפי שהופתעו הודו, סרי לנקה, אינדונזיה ותאילנד.

האו"ם פרסם הלילה את אומדניו לגבי אסון הצונאמי: 150 אלף איש נהרגו; כחמישה מיליון נותרו ללא קורות גג; היקף הסיוע שגויס מגיע עתה לכמיליארד דולר.

שנה חדשה, קודרת

Happy New Year? לא השנה, לא באסיה.

הרשויות בכל אסיה, שהוכתה קשות ברעידת האדמה והצונאמי בשבוע שעבר שגרמו ליותר מ-150,000 הרוגים, שינתה או ביטלה אמש (יום ו', 31.12.04) את החגיגות המציינות את תחילתה של השנה החדשה. במקומות רבים היו עסוקים מדי בספירת המתים, דאגה להזנת הניצולים ובמאבק כדי למנוע התפשטות המחלות.

באינדונזיה, שספגה את המכה הקשה ביותר מהצונאמי, ביטלו רוב הרשויות את מופעי זיקוקי הדינור וקראו לאנשים להתפלל במקום. מופע בבירה, ג'קרטה, שונה למה שגורמים רשמיים כינו: טקס תפילה המוני לקורבנות במחוז אקה, היכן שיותר מ-80,000 בני אדם נהרגו.

הנשיא סוסילו במבנג יודויונו, ציין בנאומו לרגל סוף השנה הנוכחית, כי אין זה הזמן לחגיגות. "אני קורא לכל האנשים לעזוב את שנת 2004 עם מחשבה בהירה וכנה", אמר. "בואו נקדם את השנה החדשה ללא חגיגות מאחר ואנו מלאים בחששות ובעצב. אנו עדיין מתאבלים... בואו נתפלל יחד ונקווה שאלוהים לא יפיל עלינו אסון נוסף".

בתאילנד, שדיווחה כי מספר הקורבנות הרשמי הגיע ליותר מ-4,500, בוטלו החגיגות בכל המדינה. ממשלת תאילנד קראה לשיתוף פעולה מצד הרשויות הממשלתיות והסקטור הפרטי בביטול חגיגות השנה החדשה.

בטייוואן, גורד השחקים הגבוה ביותר, טייפאי 101, שנפתח באופן רשמי אמש, שיחק תפקיד מפתח בחגיגות השנה החדשה שהתקיימו כמתוכנן. כ-200,000 חוגגים התאספו בשכונה בה ממוקם הבניין, בגובה 512 מטר, למופעי פופ, ספירה לאחור, מופעי לייזר וזיקוקי דינור.

מאות אלפי מלזים התקבצו במסגדים ובכנסיות לתפילה מיוחדת כדי לציין את תחילת השנה החדשה והקודרת. גורמים ממשלתיים רשמיים במדינה המוסלמית ביותר אסרו על מופעים של זיקוקי דינור וביטלו מופעים ציבוריים וחגיגות - כאות לאבל על לפחות 66 הרוגים מהמדינה. רבים מבתי המלון במלזיה, מרכזי הקניות ומועדוני הלילה, תיכננו לקיים דקת דומיה לפני חצות במקום הספירה לאחור המסורתית.

ברוניי, סולטנות הנמצאת בחוף הצפון מזרחי של האי בורניאו שבאוקינוס השקט, גם היא ביטלה את החגיגות של השנה החדשה וקיימה תפילות במסגדים.

בתי מלון ומועדונים בערי הודו, מלבד אלו במדרס, בירת מדינת טאמיל נאדו, היכן שהצונאמי הרג יותר מ-6,000 בני אדם, קיימו את החגיגות, למרות שחלק מהם שינו את התוכניות ואחרים החליטו לתרום חלק מהכסף שגוייס למאמצי הסיוע. "רוב האמנים הגיעו כבר, ונותני החסות רוצים גם הם לקיים את החגיגות, אך הן יהיו בגוון שונה", אמר מנהל רשת בתי מלון.

בסידני שבאוסטלריה, מופעי זיקוקי דינור התקיימו כמתוכנן כשהשעון הורה חצות. גורמים רשמיים אמרו כי מאוחר מדי לבטל את החגיגות. ג'ף לואיס, דובר מועצת העיר, אמר כי החוגגים נתבקשו לתרום ביד נדיבה לקרן עבור מאמצי הסיוע.

בטורקיה, בעיר איסטנבול, הודיעו גורמים רשמיים כי הם ביטלו את חגיגות השנה החדשה מתוך כבוד לקורבנות האסון. בכל שנה, אלפי חוגגגים מתכנסים בככר טקסים שבאיסטנבול למופעים בחינם. "העובדה כי האסון התרחש אלפי קילומטרים מכאן אינה מפחיתה את ההרגשה בליבנו", אמר ראש העיר, קדיר טופבס.

בסין, הטלוויזיה הממשלתית הודיעה כי ביטלה את התוכנית החגיגית של פתיחת השנה החדשה מתוך כבוד לקורבנות האסון.

באזור פוקט שבתאילנד, שנפגע מהצונאמי, תיירים ובעלי בארים נמנעו מבילויים. "יותר מדי אנשים מתו כאן. אני לא יכול לחגוג את השנה החדשה, אמר אחד התיירים מגרמניה.

הניצולים מנסים לשרוד

מאמצי הסיוע הנרחבים למיליוני האנשים שנעקרו מבתיהם בעקבות אסון הצונאמי נבלמו (יום ו', 31.12.04), כשאיום המחלות במחנות הפליטים התגלה וגרם לפחד גדול בקרב עובדי הסיוע.

מבצע הסיוע בעלות של 500 מיליון דולר הואץ כשמטוסי התובלה, הראשונים מרבים שיבואו בעקבותיהם, ואניות מלחמה, הגיעו ליעדם במדינות ההרוסות, עם עשרות אלפי טונות של שמיכות, בקבוקי מים, ציפויי פלסטיק ותרופות. שיירות חילקו סוכר, אורז ועדשים בסרי לנקה. הודו שלחה ספינה שהפכה לבית חולים נייד בו 50 מיטות.

אך עם בעיות תשתית רבות - עיכובים ביורוקרטיים, מערכות תעבורה שהוכחדו בעקבות הצונאמי, וגורמים אחרים שמונעים מרוב אספקת החירום מלהגיע לנזקקים, האיום מפני המחלות התלוי תמיד כעננה מעל אזורי אסון הופך להיות הדאגה העיקרית. כ-5 מיליון ניצולים נשארו ללא בית כשחלקם פצועים.

באיי אנדמן, קבוצת איים מבודדת בהודו, הוגבלו מבצעי הסיוע לגורמים הודיים רשמיים. מתנדבים מקומיים נאבקים להעביר טונות של בגדים, מצעים, שמן ופריטים אחרים, כשהם מתעכבים בשל מחסור באמצעי תחבורה. כפריים רבים סיפרו, כי הסיוע מגיע לאיים אך נאגר על-ידי גורמים מקומיים. "יש פה רעב. אנשים היו ללא מזון או מים לפחות חמישה ימים. ישנן גופות, ותהיה מגיפה", כך לדברי מנורנג'ן בקטה, חבר הפרלמנט הפדרלי מאנדמן.

גורמי בריאות מערביים, כולל צוות של 30 אנשים מצבא ארצות הברית הכולל חיילי מרינס, חיל האוויר והצי, עושים דרכם לאזורי האסון בסרי לנקה.

גורמים רשמיים מזהירים מהתפרצות אפשרית של מחלות בקרב מיליון בני האדם המחפשים מחסה במרכזי הפליטים הצפופים. "הקרב הגדול ביותר שלנו והחשש הגדול ביותר הוא למנוע את המגיפה מלהתפרץ", אמר שר הבריאות, נימל סיריפלה דה-סילבה. "מים נקיים והיגיינה הם הדאגה העיקרית שלנו".

מספר הקורבנות בכל האזור שנפגעו מהצונאמי שנגרם מרעידת האדמה, בעוצמה של 9 בסולם ריכטר ושפגעה באיי סומטרה שבאינדונזיה ממשיך להעלות. יותר מ-150,000 בני אדם נהרגו בכל אסיה ועד סומליה שבחוף המזרחי של אפריקה.

במדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר, אינדונזיה, החלו גורמים רשמיים להכיר בעובדה כי מספר הקורבנות אולי לעולם לא יהיה וודאי, מאחר והגלים העצומים שהיכו ביום ראשון את האזור סחפו איתם כפרים שלמים, ואת תושביהם, לים. מספר הקורבנות הרשמי במדינה עומד כעת על 80,000 אך שר הבריאות, סיטי פדילה סופדי אמר כי הוא עלול להגיע ל-100,000.

סרי לנקה דיווחה על 28,500 הרוגים והודו על יותר מ-7,700. למעלה מ-300 נהרגו במלזיה, איי מיאנמר, בנגלדש, האיים המלדיביים, סומליה, טנזניה וקניה.

צוותים של מומחים משפטיים בתאילנד איחסנו גופות בקרח יבש. הממשלה הודיעה כי מספר הקורבנות מאסון הצונאמי הכפיל עצמו והגיע ליותר מ-4,500 בני אדם, כמעט מחציתם זרים. התקווה למצוא ניצולים נוספים אפסה.

עיקר הפצת האספקה שהגיעה - מבצע הסיוע הגדול ביותר שנעשה בעולם, הוא בעיר מדאן - נקודת המפתח בהפצת הסיוע למחוז אקה, האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר באסון.

אלפי קופסאות מלאות במי שתייה, קרקרים, שמיכות וצרכים בסיסיים אחרים אוחסנו בתוך הנגר במדאן, 450 קילומרטים מבירת המחוז, בנדה אקה. האו"ם וגורמי סיוע רשמיים אחרים צופים כי יעברו ימים או יותר לפני שהארגונים יתחילו במבצעים בקנה מידה מלא. "יעברו לפחות יומיים עד שנוכל להביא את האנשים והציוד שאנו לו זקוקים לו לכאן", אמר אחד העובדים בארגון שהגיע למקום הבוקר. הניצולים, בינתיים, נאבקים בתנאים ההולכים ומתדרדרים במקום.

"כיצד נחיה? אין לנו יותר דבר" אמר דרמידי, בן 43, פליט, כשאשתו רחצה את בנם בן השנתיים בדלי בבנדה אקה, היכן שהרחובות מצחינים מגופות מרקיבות.

האו"ם מארגן סיוע כלכלי והומניטארי

מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אמר כי מדינות תרמו 500 מיליון דולר למאמצי הסיוע, אך יש צורך בעזרה נוספת. בעוד הכסף מתחיל להגיע, צבאות העולם גם הם מתגייסים לעזרה. יחידת מטוסי תובלה של צבא ארצות הברית נשלחה אף היא לסומטרה. המטוסים נחתו באינדונזיה עם שמיכות, תרופות ו-80,000 שקיות קבורה. ניו-זילנד, אוסטרליה, סינגפור, פקיסטן ועשרות מדינות נוספות שלחו גם הם מטוסים, ממהרים להביא עזרה לקורבנות. בסומטרה, הצניחו מטוסים מזון לכפריים שנתקעו בין הגופות הפזורות במקום.

ארצות הברית, הודו, אוסטרליה, יפן, והאו"ם, הקימו קואליציה בינלאומית שתתאם את מאמצי הסיוע בכל העולם ומאמצי השיקום שלאחריהם. צבא הודו, שכבר שלח 32 אניות ו-29 מטוסים לעבודת הסיוע וההצלה שלח שתי ספינות נוספות לאינדונזיה היום.

תאריך:  31/12/2004   |   עודכן:  02/01/2005
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרכז "חווה" לתרבות ולאומנויות בשכם ערך סימפוזיון בנושא תפיסת ארה"ב ואירופה את הסכסוך הישראלי-פלשתיני. במהלך הסימפוזיון קראו המשתתפים לתנועת החמאס לחזור בה מהחלטתה להחרים את הבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית ב-9 בינואר, או לפחות להסיר את החרם במזרח-ירושלים, על-מנת לאפשר לתושבי העיר להצביע בבחירות ולהדגיש בכך את ערביותה של העיר.
31/12/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
גם סוף השנה לא עזר לדולר לרומם מעט את שערו. השער היציג של הדולר נקבע היום (ו', 31.12.04) ברמה של 4.308 ש"ח, שער הנמוך ב-0.71% לעומת השער היציג של הדולר אתמול. בכך השלים הדולר ירידה של כ-1.5% ביומיים האחרונים.
31/12/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
ראש התנזים ומזכיר הפת"ח בגדה, מרוואן ברגותי, היושב בכלא הישראלי, אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי מעולם לא היה רציני בכוונתו להתמודד בבחירות, שיתקיימו ברשות הפלשתינית ב-9 לינואר 2005.
31/12/2004  |  עומר שיקלר ואיי פי  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה (28.12.04) את אחמד אל-סנע משורה של עבירות שיוחסו לו, לאחר שקבע כי לא ניתן לומר בוודאות שהשוטר המעיד נגד אל-סנע, אכן זיהה אותו בוודאות, משום שראה אותו רק למשך כשנייה לערך.
31/12/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
"בשנתיים האחרונות הושגה תמימות דעים נדירה ושיתוף פעולה יוצא דופן בין משרד האוצר לבנק ישראל, בגיבויו של ראש הממשלה" - כך אמר (ו', 31.12.04) נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, בנאום בפני המועדון המסחרי והתעשייתי שהתקיים בתל-אביב.
31/12/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בעוצמתה המוסרית משתיתה רות בת העם המואבי דפוס חיים, המורה לחברה הישראלית את החובה לפתוח את הלב כלפי בני עמים אחרים, שהגורל התאכזר אליהם
שמחה סיאני
שמחה סיאני
גל חום פרץ ממנו והיכה בפניי הלוהטים מהתרגשות    הבטתי בעוגה, מלאת תקווה שהנה, הנה הפעם היא תמשיך להיות על הגובה... אך אויה, איך שחזתה בהתלהבות שאחזה בי למראה פניה הזהובים, החלקים וה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il