|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חקירה פלילית נגד גורמים בימין שקראו לסרב פקודה

דניאלה וייס: מזוז שפוט של <br>שרון ומחפה על חקירות בניו

היועמ"ש ופרקליט המדינה הורו למשטרה לפתוח בחקירה נגד ראש מועצת קדומים, דניאלה וייס ("היא מנהיגת ציבור"), 'מטה חומת מגן' ואחד ממקימיו נעם לבנת ("ניהלו מסע ציבורי"), בחשד להסתה להשתמטות; 'נשים בירוק': נמשיך להחתים על העצומה
05/01/2005  |     |   חדשות   |   פרשת שרון   |   תגובות

פנה למשטרה. עו"ד שי ניצן [צילום מערוץ 1]

שפוט של שרון? מזוז [צילום ארכיון: נועם שרביט]

רנית נחום-הלוי
שרון נגד ולרשטיין: יש לשמור על החוק; ההינתקות תבוצע

הסבלנות של מזוז ושנדר פקעה: המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, פנה אמש (ד', 5.1.05) לראש אגף החקירות במשטרה, בבקשה לפתוח "בהקדם האפשרי" בחקירה פלילית נגד ראש מועצת קדומים, דניאלה וייס, פעיל הימין נעם לבנת ו'מטה חומת מגן', בחשד להסתה לאי ציות לחוק.

פנייתו של ניצן נעשתה על דעתם של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר. וייס, לבנת והמטה חשודים בהסתה להשתמטות ולאי ציות, עבירות שהעונש המירבי הקבוע בצידן בחוק העונשין הוא 5 שנות מאסר.

ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב דודי כהן, הנחה הבוקר (ה') את שוטרי מחוז ש"י לפתוח בחקירה, על-פי בקשת היועץ.

וייס: מזוז שפוט של שרון

דניאלה וייס אמרה הבוקר, כי מזוז הוא "שפוט של ראש הממשלה" והאשימה אותו בכך שהוא מסייע לשרון בחקירות המתנהלות נגד בניו וביישום תוכנית ההינתקות. "הוא שפוט חד-משמעית", אמרה וייס בגלי צה"ל.

לדבריה, "הוא דואג לכך שלא ימצאו את הקלטות של גלעד שרון ושראש הממשלה ובניו לא יועמדו למשפט. הקשר ביניהם הוא ישיר והם מבצעים תנועת מלקחיים. אין הסבר הגיוני אחר לכך, שנותנים לאלפי פצצות מרגמה ליפול על ראשי אנשים". במשרד המשפטים סירבו להגיב על הדברים.

דיונים משפטיים וביטחוניים על ההינתקות והסרבנות

בתוך כך, ראשי הצבא והמשטרה יבחנו היום את הכלים המשפטיים שיאפשרו לצה"ל להיאבק בסרבנות ובאלימות לקראת מימוש ההינתקות. שר הביטחון, שאול מופז, יכנס בלשכתו דיון בו ישתתפו גם הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אבי מנדלבליט ויועצים משפטיים במערכת הביטחון.

גם ראשי המערכת המשפטית ה"אזרחית" ידונו היום בהיערכות משרד המשפטים לקראת פינוי היישובים. בדיון בראשותה של שרת המשפטים, ציפי לבני, ינתחו את פינוי המאחז גבעת להבה שליד יצהר השבוע ואת השלכותיו המשפטיות.

דיון שלישי יכונס בימים הקרובים על-ידי ראש הממשלה, בו ידון עם גורמים משפטיים על הסרבנות והטיפול בגילויי הסתה. בדיון צפויים להשתתף, בין היתר, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, וכן אנשי הפרקליטות הצבאית, השב"כ וגורמי אכיפה.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הצפוי אף הוא להשתתף בדיון, ממליץ לנקוט בגישה זהירה בכל הנוגע להפעלת מעצרים מינהליים. לדבריו, מדובר ב'נשק' שאפשר להשתמש בו רק במקרים קיצוניים, "ואינני בטוח שאנו קרובים לכך". הוא הוסיף, כי "יש מי שמעוניינים ליצור תחושה של תופעה גורפת, כדי להרתיע את הממשלה מביצוע ההינתקות, אך אין להפריז בהצגת הדברים ולא זה המצב".

וייס קראה לסרב ולא להישמע ל"שלטון הרע"

ראש המועצה המקומית קדומים וחברת הפורום המורחב של מועצת יש"ע, דניאלה וייס, אמרה השבוע כי היא תומכת באיגרת שפרסם ראש המועצה האזורית מטה בנימין, פנחס ולרשטיין, וקוראת לסרב פקודה ו"לא להישמע להוראות השלטון הרע". וייס אמרה את הדברים בתגובה לפינוי והריסת שני קרוואנים במאחז גבעת להבה, הסמוך ליצהר, המצוי בשטח השיפוט של מועצת קדומים.

עו"ד שי ניצן כתב בפנייתו, כי "באתר האינטרנט Ynet צוטטה הגב' וייס כמי שאמרה 'אסור להישמע להוראות השלטון הרע' ו-'אם חייל יבוא לפנות ישוב או מאחז ביהודה, שומרון או בגוש קטיף – הוא צריך לסרב פקודה".

בימין מגחכים: דניאלה וייס היא "מנהיגת ציבור"?

"ההחלטה לפתוח בחקירה במקרה זה", הוסיף ניצן, "ההחלטה לפתוח בחקירה במקרה זה נובעת מחומרת הנסיבות שבהן נקראה קריאה זו. נסיבות אלה כוללות, בין היתר, את מעמדה הבכיר של החשודה, שהינה מנהיגת ציבור, ראש מועצת קדומים וחברת מועצת יש"ע; את העובדה כי הקריאה הושמעה תוך כדי (או מייד לאחר) התרחשות מבצע צבאי, שבמהלכו נדרשו חיילי צה"ל לפנות מאחז בלתי חוקי בשומרון; ואת העובדה שהמאחז שפונה נמצא בתחום המועצה שוייס עומדת בראשה".

כאמור, ההחלטה מנומקת, בין היתר, בהיותה של וייס מנהיגת ציבור. גורמים בימין גיחכו לשמע הגדרתה של וייס ב"מנהיגת ציבור", וציינו שהיא אפילו אינה חברה בפורום המצומצמם של מועצת יש"ע.

נעם לבנת הקים את "מטה חומת מגן"

"מטה חומת מגן" מאגד קבוצת פעילי ימין, שפתחו בסוף חודש אוקטובר במבצע שכנוע בקרב חיילים בסדיר ובמילואים בתחנות ההסעה ברחבי הארץ, בו קראו להם שלא לציית לפקודת פינוי מתיישבים מבתיהם. הפעילים אף חילקו לחיילים טופס בו מוסברים מניעי הסירוב וביקשו מהם למסור אותו למפקדיהם. המטה אף פתח אתר אינטרנט (www.hmagen.com), בו הוא מחתים חיילי מילואים על הצהרה שיסרבו פקודה, כאמור.

אחד ממקימי המטה הוא נעם לבנת, תושב אלון מורה ואחיה הצעיר של שרת החינוך, לימור לבנת. הוא אמר בעבר, כי אנשי המטה פועלים בשם הרב הראשי לשעבר, אברהם שפירא, שפרסם קריאה לסרב פקודה, ועל-פי המלצות חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, אשר קבעו כי פקודת הפינוי היא בלתי חוקית בעליל.

החומרה היתירה - משום שמדובר ב"מסע ציבורי"

בראיון לערוץ 7, אותו מצטט עו"ד ניצן בפנייתו לראש אגף החקירות, אמר לבנת, מאנשי ישיבת "עוד יוסף חי" בשכם, כי "הוצאנו סדרת טפסים שנועדו לפלח את הציבור הפוטנציאלי: חיילים בסדיר, מילואימניקים, טרום-גיוס (מכתבי שמיניסטים, למשל) דתיים וחילונים. אנחנו מתאימים לכל קבוצה עצומה משלה, רוצים שכל אחד יאמר: 'אני לא רוצה להשתתף' בסגנונו הוא. לא רוצים להפסיד אף אחד שיכול להתנגד".

באתר האינטרנט של המטה נאמר: "אנו מזדהים עם דברי הרבנים ואישי הציבור הרואים ב'תוכנית ההינתקות' והפינויים, ההחרבה והגירוש, אסון לאומי ואיסור הלכתי שאסור להשתתף בו, ומצהירים בזאת כי לא ניתן את ידינו לביצוע התוכנית".

הגם שלבנת אינו דמות ציבורית אינה מונעת מפתיחה בחקירה נגדו. "החומרה היתירה במקרה זה, נעוצה בעובדה שמדובר בניהול 'מסע ציבורי' במסגרתו עוברים אנשים מחייל לחייל ומשדלים אותם לכאורה לחתום על עצומה הקוראת לסירוב פקודה", כתב ניצן בפנייתו.

יוזמה גם לפנות לאנשי הדת הדרוזים

'מטה חומת מגן' הפיץ, כאמור, כמה נוסחים של עצומות, המיועד לציבורים שונים. גורמים במטה אמרו, כי המספר הגבוה ביותר של חותמים בא מקרב חיילי המילואים. לבנת אף מנסה ליזום פנייה של רבנים לאנשי הדת בקרב העדה הדרוזית, כדי שגם אלה יורו לבני העדה המשרתים בצה"ל ומג"ב להימנע מלקחת חלק בפינוי. לבנת מבטיח, שכאשר יגיע מספר החותמים ל-10,000 הוא יפרסם את העצומות וישגר אותן לרמטכ"ל ולשר הביטחון.

הרעיון מאחורי ההתארגנות הוסבר, כבא לבנות חומת מגן (סימלית ואמיתית) סביב המיועדים לפינוי, כך שכוחות המפנים לא יוכלו להתקרב אליהם. מטרה נוספת היא, שיהיו די חיילים ושוטרים שיסרבו לציית לפקודה, ושיהיו עשרות אלפי תומכים שיגנו בגופם על היישובים המיועדים לפינוי והריסה, עד שהתוכנית תסוכל מבחינה פרקטית.

'נשים בירוק': נמשיך להחתים חיילים על העצומה

בתנועת הימין החוץ-פרלמנטרית 'נשים בירוק' הצהירו הערב, כי ימשיכו לעודד חיילים לסרב לפקודת הפינוי, למרות ההחלטה לפתוח בחקירה נגד גורמים שיעשו כן. "ראש הממשלה שרון בפאניקה, כי הוא מבין שמבצע 'חומת מגן' מצליח מעל המצופה", נאמר בהודעת התנועה.

בתנועה אומרים, כי "הצלחת המבצע היא הסיבה ששרון המפא"יניק החל בציד 'סזון' נגד פעילי המחנה הלאומי. שרון מפיץ אודות יהודי יש"ע שקרים, הפחדות ועלילות דם, על-מנת להצדיק ציד מכשפות", אולם "לא יצליחו להפחיד אותנו. אנחנו נמשיך להחתים את החיילים על העצומה הקוראת להם שלא לציית לפקודה הבלתי חוקית של גירוש יהודים, עקירת ישובים ומסירת המולדת לאויב הערבי".

יו"ר התנועה, נדיה מטר, אמרה כי הפעילות יעמדו גם בבוקרו של יום ראשון הקרוב, כמידי יום ראשון, בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים ויחתימו את החיילים.

בחוג הפרופסורים אמרו היום, כי החוג אמנם אינו מצדיק סירוב פקודה, בראותו בכך פגיעה חמורה הן בצה"ל והן במדינת ישראל, אבל הוא רואה בפקודת הטרנספר פקודה בלתי חוקית בעליל, שאסור לתיתה ואסור לבצעה.

מג"דים בצה"ל: אין אצלנו סרבנות

מפקדי גדודים בפיקוד המרכז של צה"ל אמרון היום, כי אינם מזהים תופעה רחבה של סרבנות בקרב חייליהם. אלוף הפיקוד, משה קפלינסקי, כינס אמש את מפקדי האוגדות, החטיבות והגדודים לדיון בסוגיות ערכיות ומוסריות בעניין תוכנית ההינתקות.

המג"דים הדגישו את הצורך לדון עם החיילים בבעיות ובשאלות, ואמרו כי אינם יודעים כיצד יתמודדו חיילי מילואים עם משימות הפינוי, וכי יש לשוחח גם עימם.

שר הביטחון מופז דרש היום מהיועץ המשפטי לממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי ומפכ"ל המשטרה, להעניש במלוא החומרה את כל מי שירים יד על אנשי כוחות הביטחון. בדיון שקיים עם קציני צבא הדגיש מופז, כי החיילים והשוטרים מסכנים עצמם להגנה על מדינת ישראל מידי יום ביומו, וכי המדינה חייבת לממש את חובתה המוסרית ולהגן עליהם. "פורעי חוק כמו שראינו ביצהר", אמר מופז, "לא יהיו חלק מאיתנו".

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  06/01/2005
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
11 מיליארד ש"ח יתווספו לתקציב משרד החינוך, מהם 6 מיליארד לתקציב ו-5 מיליארד למימון הוצאות המעבר ליישום הרפורמה. כך הודיעו (יום ד', 5.1.04) שרת החינוך, לימור לבנת, ויו"ר הוועדה, שלמה דוברת, בתדרוך לקראת הגשת הדוח לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.
05/01/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להתייצב ולהביע עמדתו בסוגיה: האם זכאית קרן הפנסיה מבטחים לבדוק ולשנות זכויות פנסיונרים המקבלים פנסיית נכות, והאם היא זכאית לשנות את מצבם ולהוריד את אחוזי הפנסיה בכל עת.
05/01/2005  |  נועם שרביט  |   חדשות
3.5 שנות מאסר נגזרו (ג, 4.1.05) על עופר שדות בערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בת"א כנגד הרשעתו בבית משפט השלום בגין העלמת הכנסות וזיוף.
05/01/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אומר היום (ד', 5.1.04) כי העם הפלשתיני לא יוכל לשבת בחיבוק ידיים בשעה שישראל "משחררת את רסן התוקפנות נגד עמנו, אדמתו ומקומותיו הקדושים". אבו עלא אמר את הדברים במהלך פגישתו עם שר החוץ של טורקיה, עבדאללה גול, בלשכתו ברמאללה.
05/01/2005  |  גל ברגר  |   חדשות
בג"צ דחה הבוקר (ד', 5.1.05) עתירות שהגישו עמותת "תנו לחיות לחיות" והעמותה למען מדע מוסרי, בהן דרשו לסגור את חוות מזור לגידול קופים. כן דרשו העותרות לבטל את היתרי הייבוא שניתנו לחווה על-ידי הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים, המנוגדים, לדעתן, לתקנה האוסרת לייבא קופים למטרות מסחריות.
05/01/2005  |  נועם שרביט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il