ברוב של 10 תומכים מול מתנגד אחד (ח"כ ניסים זאב מש"ס) ונמנע 1 (ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה) אישרה הכנסת אתמול בלילה (יום ב', 31.1.05) את הצעת החוק הממשלתית למיסוד הספורט המוטורי בישראל. הצעת החוק עברה לדיון לוועדת כלכלה לקראת הקריאה השנייה והשלישית.
לפני כ-4 שנים הגיש דני לוי, יו"ר עמותת נהגי המרוצים עתירה לבג"צ בשם איגוד הנהגים במטרה לחייב את הממשלה לפעול למען קיום אירועי ספורט מוטורי בארץ, כנהוג בכל העולם.
בעקבות העתירה, הורה בג"צ לממשלה לפתוח בהליכי חקיקה במטרה להסדיר אחת ולתמיד את נושא הספורט המוטורי בישראל. אולם, למגינת ליבם של הנהגים, עוכבו הליכי החקיקה משך שנים ארוכות במשרדי הממשלה השונים. אמש, כאמור, הגיעה המסלול הארוך והקשה של נהגי המרוצים אל תחנתו המשמעותית הראשונה, עת עברה ההצעה הממשלתית קריאה ראשונה במליאה.
פעילות הספורט המוטורי מתקיימת בכל העולם באתרים מוסדרים, למעט סוג מסוים הנקרא בעגה המקצועית "ראלי" שבו מתחרות מכוניות ואופנועי מרוץ שצורתן זהה לחלוטין למכוניות ואופנועים בהם אנו נוהגים ורוכבים מדי יום. אירועים אלה מתקיימים בשטחים פתוחים ומקוימים לפי חוקי הבטיחות של הקונפדרציות הבינלאומיות לספורט מוטורי.
בישראל ישנם כ-3,000 חובבי ספורט מוטורי. הנהגים, אנשי מקצוע בתחומם משתתפים באופן קבוע במרוצי מכוניות ואופנועים ברחבי העולם.
דני לוי, אמר בתגובה לאישור החוק בקריאה ראשונה: "כמי שעבר בחייו לא מעט מסלולים מפרכים אני יכול לומר שהמסלול הארוך בנפתולי הביורוקרטיה היה מפרך במיוחד. זו גם הסיבה שטעם הניצחון שלנו היום, גם הוא, מתוק במיוחד". לוי הוסיף עוד, כי ללא עמדתו העיקשת של ח"כ רצאבי ופעולותיו בנושא מיום כניסתו לכנסת למסד את הספורט המוטורי בישראל, "היינו עשויים להיאבק על הנושא עוד זמן רב".
עוד ביקש לוי להדגיש, כי עדיין ארוכה הדרך עד לקיום אירועי ספורט מוטורי בארץ, וכי הוא וחבריו כבר נערכים למאבק נוסף לקראת הקריאה השנייה והשלישית בהצעת החוק.