חברות הביטוח בוחנות הכנסת מערכת מיגון חדשה לסל מוצרי המיגון לרכב המוצעים למבוטחיהן. זאת, לאור העלייה בגניבות רכבים ובהמשך לדיווחי משרד התחבורה כי בשנת 2004 נגנבו ב-30,439 מכוניות - עלייה של כ-16.5% לעומת 2003.
מנחם קלצ'קין, סמנכ"ל השיווק של חברת ספטרוטק, המתמחה בפיתוח של מוצרי מיגון לרכב, מציין: "לאור שכלול שיטות גניבתם של רכבים ואופנועים, והתגברות מקרי חטיפת הרכבים ברמזורים או בתחנות דלק, פנו אלינו מספר חברות ביטוח על-מנת לבחון אמצעי מיגון חדשים שיענו על צרכים חדשים אלה. לאחרונה אירעו מספר תקריות בהן נהג, שעצר בתחנת דלק או ברמזור, הושלך מרכבו באיומים על-ידי גנב. באחד המקרים הללו, אף נסע הגנב עם שני הילדים הקטנים שישנו במושב האחורי. כשגילה זאת, נטש את הרכב ולמרבה המזל, הילדים נמצאו בריאים ושלמים.
"חברות הביטוח מבינות, כי יש להכניס אמצעי מיגון מסוג חדש לאור שיכלול שיטות הגניבה של הרכבים ועליה בכמות החטיפות, ולשם כך פיתחנו את המערכת שלנו, שעונה בדיוק על צורך זה".
ה"ג'יני קארד" הוא מוצר הנבחן כרגע על-ידי חברות הביטוח והוא מיועד למניעת חטיפה או גניבה של רכבים ואופנועים. המוצר הוא כרטיס אלחוטי, בגודל של כחצי כרטיס אשראי, אותו יש להחזיק בנפרד מהמפתחות, למשל בארנק. גנב המנסה לחטוף את הרכב, יוכל להתרחק 15 מטרים בלבד - ואז הרכב ייעצר.
הכרטיס משדר בתשדורת רדיו-אלחוטית, גלים ברדיוס של 15 מטר ליחידת קשר קטנה המותקנת ברכב, במקום נסתר ברכב. הגנב יכול להניע את הרכב ולהתקדם אתו, אך ברגע שיעבור את טווח 15 המטרים, הקשר עם הכרטיס הקטן שנמצא אצל הבעלים (בכיס או בארנק) - מתנתק ובעקבות הניתוק - הרכב נעצר ולא יכול להמשיך בנסיעה.
ספטרוטק מתמחה זה 19 שנה בפיתוח וייצור מוצרי הגנה ייחודיים לרכבים וכן, בפיתוח פתרונות ייחודים לפי דרישות לקוחותיה. החברה מחזיקה ב-67% משוק מוצרי המיגון לרכבים. בין לקוחות החברה: איתוראן, רב בריח, ניו-קופל, שלמה השכרת רכב, קבוצת קרסו ועוד.