שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם בימים אלה על צו המבטל את מס הקניה בשיעור של 5% על משאיות במשקל כולל של מעל 4.5 טון. בזאת אישר שר האוצר את ההבנה שהושגה בעניין בוועדת הכספים של הכנסת בין מנהל רשות המסים, איתן רוב, לחברי הוועדה במסגרת הדיונים על הרפורמה במיסוי הסולר.
לדברי רוב, התחייבו נציגי רשות המיסים במהלך דיוני ועדת הכספים לפעול לביטול מס הקניה בשיעור של 5% על משאיות וזאת כדי להקל על נהגי המשאיות, מגמה שמתואמת עם המדיניות לפיה על תשומות ישירות המשמשות אך ורק בתעשיה לא מוטלים מיסי קניה. מגמה זו הינה המשך של מדיניות האוצר להפחית מיסי קניה על חומרי גלם ותשומות כפי שאירע בשנה האחרונה עת הופחת מס הקניה על ברזל, אריחים, מוצרי קרמיקה, ומוצרים סניטריים.
במסגרת הסדר הסולר, שעיקרו העלאה מדורגת של המס על הסולר והשוואתו למס המוטל על בנזין עד שנת 2009, הוחלט ליצור קבוצות משתמשים העשויים ליהנות מתשלום מס נמוך יותר, כדוגמת מפעלי תעשיה, צמ"ה ומשאיות.
יצויין, כי מיסוי נמוך יותר על סולר בהשוואה לבנזין נהוג ברוב מדינות אירופה, אולם בישראל נבחרה שיטה לפיה יינתנו החזרי מס במידה ואלה יעמדו בתנאים אותם יקבע מנהל רשות המיסים, ובכלל זה שיטת הדיווח, האסמכתאות הנדרשות וכדומה.
עוד יצויין, כי לאור הערך הגבוה של משאיות שווי ההטבה עשוי להסתכם בעשרות אלפי שקלים למשאית.