בישיבה משותפת שקיימו (ב', 14.2.05) ועדות החינוך והכלכלה בנושא הסעות תלמידים, שיזם ח"כ אילן ליבוביץ' משינוי, מתחו חברי הכנסת ביקורת קשה על משרדי התחבורה והחינוך, המתירים הסעת 3 תלמידים במושב אחד, ללא חגורת בטיחות וללא מלווה.
בישיבה נדונה יוזמתו של ח"כ ליבוביץ' לבטל את תקנה 84ז' לתקנות התעבורה, המתירה זאת. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, דרש ממשרד התחבורה לחייב התקנת חגורת בטיחות לכל תלמיד. לדבריו, "לא יתכן שהמדינה מחייבת נוסעים ברכב פרטי 'לחגור גם מאחור', בעוד היא מתירה להסיע תלמידים לא חגורים".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ פולישוק-בלוך, האשימה את משרד החינוך בפאסיביות. לדבריה, "המשרד היה צריך לצאת בחריפות נגד התקנה במקום להמתין 4 שנים למסקנות הוועדות שמינה משרד התחבורה לעניין".
אריק רוזנפלד, ששכל את 2 בנותיו בתאונת אוטובוס תלמידים, אמר כי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך מחייב חגורת בטיחות לילדי גן וחינוך מיוחד, אך מפקיר את חיי התלמידים האחרים. "ישראל מפגרת אחרי מדינות המערב בהן התקנים מחייבים רכבים להסעת תלמידים במיגון מיוחד ואמצעי בטיחות מוגברים", טען רוזנפלד.
הפתיעה את חברי הוועדה עמדת נציג משרד התחבורה, המשנה למנכ"ל, אלכס לנגר, שאמר כי הורדת מספר התלמידים ברכב יעלה את הסיכון לתאונת דרכים, מאחר ויותר רכבים ינועו על הכביש. לטענתו, הסכנה הגדולה לתלמידים היא דווקא בעת העלייה והירידה מהאוטובוס ולא בזמן הנסיעה.
ח"כ יולי תמיר (עבודה) אמרה בתגובה, שמפליא, אם כך, שהמדינה לא בחרה להפחית את מספר תאונות הדרכים על-ידי היתר לנסיעת שמונה אנשים או יותר ברכב פרטי, ובכך לצמצם את מספר כלי הרכב הפרטיים הנעים על הכביש. ח"כ ליבוביץ' העיד, כי עלה בשבוע שעבר להסעת תלמידים ונחרד ממראה עיניו: "תלמידים דחוסים כמו סרדינים והגדולים מעיפים את הקטנים מהמושבים".
ראש המועצה האזורית גן רווה, שלמה אלימלך, אמר כי העלות של החלפת המושבים והתקנת חגורות בכל 450 האוטובוסים של המועצות האזוריות תגיע לכ-45 מיליוני שקלים, מאה אלף שקלים לאוטובוס. יו"ר הוועדה, ח"כ כהן, ביקש מהממשלה להקצות את התקציב הנדרש שיאפשר את ההצטיידות לאוטובוסים, והודיע כי הוועדה תהיה עם היד על הדופק בעניין יישום מסקנות ועדת הבדיקה שמינה משרד התחבורה בנושא.