תקלות טכניות רבות עליהן התלוננו בעלי סיטרואן מדגם 5C, הביאו את החברה הצרפתית לערוך "מקצה שיפורים" נירחב ויקר למכונית החדשה יחסית.
הסיטרואן 5C הוצגה לראשונה בתערוכת פריז בקיץ 2000, וייבואה לישראל החל בסמוך לשיווקה באירופה. מחירי המכוניות משנת הייצור 2002, נעים בישראל בין כ-120 אלף ש"ח לגירסת 1.8 ליטר, דרך כ-143 אלף ש"ח לגירסת 2 ליטר, ומגיעים עד לכ-195 אלף ש"ח לדגם EXC המהודר בעל מנוע 3 ליטר.
מאז הוצגה המכונית נימכרו כ-150 אלף יחידות מקשת הדגמים הרחבה של C5. עם תום כשנה וחצי של הצלחה שהושגה בתנאי שוק קשים, נאלצת סיטרואן להחזיר למוסכיה את המכוניות הרבות שמכרה, לעריכת תיקונים טכניים דחופים. היצרן מכנה את המתרחש כ"שיפור ושידרוג מתחייב", אף שהז'רגון המקצועי מכנה זאת RECALL "קריאה חזרה לתיקון במוסכי החברה", מושג המהלך איימים על כל יצרן רכב.
כתריסר פגמים ניתגלו במכוניות מדגם 5C, כולל בעיות במנועים, במערכות החשמל ובאטימות כנגד נזילות מים. היצרן מדגיש, כי לא מדובר בבעיות בטיחות, עובדה אשר היתה עלולה לחייב את התערבות שילטונות התעבורה במדינות הייצור והייצוא הרלוונטיות. סיטרואן הודיעה כי ה"שינויים" הנדרשים כבר שולבו בפסי הייצור הסידרתי.
כ-100 אלף מכוניות יוזמנו לביצוע התיקונים ברחבי העולם - בעיקר באירופה המערבית. בישראל מדובר במאות מכוניות מתוך מעלה מאלף מכוניות שנמכרו עד כה, וזאת משום שמרבית התקלות התגלעו בגרסאות ספציפיות שאינן מיובאות ארצה.
לסוכנות לובינסקי הישראלית מעמד מיוחד בקרב הנהלת קונצרן PSA – חברת האם של פז'ו – סיטרואן, וכך זכתה בקבלת אחד ממשלוחי הייצוא הראשונים, עובדה אשר מכה בה כבומרנג. המכונית הושקה בארץ תחת הגי'נגל "שיא הטכנולוגיה", ועתה היא מתגלה כ"שיא התקלות".
מספר תקלות כה רב לא התגלה בדיגמי סיטרואן מזה זמן רב, וזאת לאחר שבדגמים הקודמים התגלעו תקלות רבות. הדבר גרם לפגיעה קשה בתדמית החברה, המצטיינת בתיחכום רב. התיחכום גורר מטבע הדברים "מחלות ילדות" בדגמים חדשים, אך עם המיזוג המושלם עם חברת פיז'ו, הושג שיפור משמעותי באכותה של סיטרואן. מאמץ מיוחד הושם על שיפור התדמית, שכן היא זכתה לכינוי "מכונית לכל החיים", דהיינו מכונית ממנה קשה להיפטר במכירה כיד שנייה.
התקלות הנוכחיות התגלעו בין היתר במנועי ההזרקה הישירה החדישים של סיטרואן, אשר פותחו בשיתוף פעולה עם פיז'ו. מדובר במנועי ה-HPI המתוחכמים, בנפח שני ליטר והספק מרבי של 140 כ"ס. מנועים אלה הניבו ביצועים הנמוכים מהציפיות שהתבססו על פירסומי החברה בטרם המכירה. בעיות שונות לחלוטין התגלעו באטימת החלון האחורי הגדול, דרכו התגלתה חדירת מים אשר הצטברו באזורים המיועדים לניקוז. דיגמי הסטיישן נדירים בישראל הן משום מחירם הגבוה, והן משום שרוכשי הרכב בישראל טרם הורגלו לרכוש מכוניות מסוג זה – הנפוצים מאוד באירופה.
סוכנות לובינסקי המקומית מסרה, כי מדובר בתיקונים נדרשים עליהם דווח לחברה עוד לפני כחודשיים, וכי כבר נוצר קשר עם חלק מרוכשי C5 בהם נדרשים תיקונים. לטענת סיטרואן ישראל, מדובר אכן בשינויים קלים אשר יתבצעו במהירות וללא כל תשלום. כל המכוניות מדגם 5C מכוסות עדיין בתחום תקופת האחריות המיוחדת בת ארבע השנים שמציעה חברת לובינסקי. אחריות זו נתונה בכל מקרה באחריותו הכספית והמשפטית של יצרן הרכב.