צמיחה חזקה ברבעון הרביעי גרמה לכך שמכירות הטלפונים הניידים בעולם יעלו על 674 מיליון יחידות ב-2004, גידול של 30% משנת 2003. כך מוסרת גרטנר, חברת המחקר והייעוץ העולמית. מכירות הטלפונים הניידים בעולם צמחו ב-24% ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
"השוק עבר אפילו את התחזיות האופטימיות ביותר לשנת 2004. מכירות חזקות הנובעות מהחלפות, דינאמיקה עונתית וצמיחה מתמשכת בשווקים מתפתחים, בעיקר באמריקה הלטינית, הובילו לנפח המכירות הגבוה ביותר שנרשם אי פעם", אמר בן ווד, אנליסט בכיר בגרטנר בתחום טלפונים ניידים.
לאחר פתיחה קשה של השנה, חזרה נוקיה לנתח שוק של 33% ברבעון הרביעי של 2004. "נוקיה ייצבה את נתח השוק שלה בסוף 2004 לאחר האתגרים שהציבו שני הרבעונים הראשונים, כשנתח השוק שלה צנח ל-28.8%", אמר ווד.
"היצע המכשירים הרחב של החברה בשילוב הרווחיות הגבוהה ממכירות רבות של מכשירים פשוטים יותר, יסייעו לחברה לשמור על עמדתה גם בשנת 2005, אולם היא חייבת להשיג מחדש את ראשוניותה במונחים של מובילות במותג ובטכנולוגיה מול התחרות החזקה מצד חמשת הספקים האחרים".
ברבעון הרביעי, מוטורולה השיגה מחדש את המקום השני ועקפה את סמסונג עם צמיחה גבוהה מהצפוי. "החייאת" המותג מוטורולה, תואמת במידה רבה לביקורות החיוביות שקיבל מכשיר ה-RAZR V3, אשר תרם בהובלת מכירות חזקות באירופה ובצפון אמריקה. זאת, בשילוב עם תמחור אגרסיבי בשווקים מתפתחים, בעיקר באסיה פסיפיק ובאמריקה הלטינית.
סמסונג הגבירה את המודעות למותג שלה ב-2004, בעיקר בסין, וגם הובילה את השוק במספר תחומים, כגון טלפונים עם מצלמת מולטי מגה פיקסל. כדי להתמודד עם מוטורולה ונוקיה, אנליסטים בגרטנר אומרים, כי סמסונג תצטרך לשנות את האסטרטגיה שלה ולהרחיב את מגוון מוצריה לפלח בעל נפח המכירות הגדול יותר ושולי הרווח הנמוכים יותר.
המומנטום שנבנה ב-2004 ימשיך לתוך 2005 כאשר בגרטנר צופים כי יותר מ-730 מליון יחידות טלפונים ניידים יימכרו בעולם. שוק הטלפונים הניידים יוסיף לצמוח, ולדברי האנליסטים בגרטנר הספקים יעמדו בפני אתגרים ב-2005.
"בשווקים בוגרים, נותר להיווכח האם ניתן יהיה לשבור את רמות השיא שנקבעו במכירות החלפה", אומר הוגואס דה לה ורג'נה, אנליסט בכיר בגרטנר לתחום טלפונים ניידים באמריקה. "בשווקים מתפתחים, זירת המאבק העיקרית ב-2005 תהיה סביב טלפונים שעולים פחות מ-50 דולר למכשיר".