"משימת הפינוי במסגרת ההינתקות שהוטלה על משטרת ישראל הינה מבצע לוגיסטי בסדר גודל שהמשטרה לא ידעה מעולם. המשטרה נערכת ברצינות מלאה על-מנת להביא את מכלול היכולות לידי מיצוי מרבי ולהגיע לשיתוף פעולה יעיל עם הגורמים הנוספים המשתתפים במשימה". כך אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי בתחילת החודש בהרצאה בפני סטודנטים לתואר שני בלימודי לוגיסטיקה בחוג המשולב של אוניברסיטת בר אילן.
רב ניצב קראדי, שסקר את פעילות המשטרה ואת המגמות לשנים הבאות, העריך כי חלקה ומעורבותה של משטרת ישראל בחיי הציבור ילך ויגבר, עקב הבעיות החברתיות והכלכליות המעמיקות.
ראש האגף לתמיכה לוגיסטית, ניצב יעקב רז, תיאר בפני סגל התוכנית והסטודנטים את מאפייני המערכת הלוגיסטית במשטרת ישראל ואילוצי המשאבים החריפים בהם היא פועלת.
רז הציג את המהלכים שאגף תמיכה לוגיסטית מוביל כמתן מענה לפערים ההולכים וגוברים. "מהלכי ההתייעלות מתבססים על החזון להפוך את את"ל לחברה לוגיסטית המתנהלת תוך תיעדוף מהלכיה לפי פרמטרים כלכליים עסקיים הכוללים בין היתר בדיקות היתכנות וכדאיות לרכש השירותים הלוגיסטיים עבור יחידות המשטרה מגורמים אזרחיים, ביצוע סקרי שוק, מכרוז חכם וניהול מו"מ מושכל עם ספקים".
עוד ציין בדבריו, כי "דווקא בארגון כמו משטרת ישראל, אשר אינו יכול להיות מבוקר בדוחות כספיים כמו חברה מסחרית, חייבים לשמור על האתיקה הפיננסית ולוודא כי כספי הציבור מנוצלים ביעילות".
מנהל תוכנית התואר השני בניהול לוגיסטיקה, פרופ' חיים שנידרמן, הביע סיפוק מנכונותם של ראשי המשק והתעשיה בישראל לשתף פעולה עם התוכנית האקדמית, מתוך הכרה שיש בה פוטנציאל לייצר חוקרים ומנהלים לוגיסטיים שיהוו את עמוד השדרה של הלוגיסטיקה המודרנית במדינת ישראל.
אתמול ביקר מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג את המשטרה בצורה חריפה ביותר. "היום לא רואים את השוטרים בדרכים, אין הרתעה, ובכבישים שוררת הפקרות, משום שהנהגים יודעים שלא יתפסו. גם תלונות מצד אזרחים על פריצות לבתים אינן זוכות ליחס הראוי. ההרתעה אינה ניכרת היום", אמר המבקר.