מאות פועלים זרים מרחבי העולם, עומלים עתה על הכנת תערוכת המכוניות אוטומוטור 2002. התערוכה, העומדת להפתח בשבת הקרובה, תהיה הארוע המוטורי הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל.
ההכנות הקדחתניות בעיצומן. ובעוד המוני בית ישראל חוגגים את שיחרורם מעבדות לחירות, לא עבודה עברית היא השולטת בשטחה העצום של התערוכה. על העבודות מנצחים עשרות קבלני משנה זרים, ומקרב דרג המנהלים הישראליים, רק גיל אגמון, מנכ"ל חברת דלק מוטורס, נראה בשטח התערוכה.
אגמון מוכיח ששכר העידוד שקיבל באחרונה, השתלם למעסיקיו. עלות שכרו החודשי רשמה בשנת 2001 עליה מרשימה לסך 870 אלף ש"ח בחודש, לעומת 205 אלף ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ריווחי דלק מוטורס ירדו באותה תקופה בכ-30%. לשם השוואה, גם ריווחי בנק הפועלים ירדו באותה תקופה בשעור דומה, אלא ששכרו של מנכ"ל הבנק עמירם סיוון ירד באותה תקופה בהתאם, מ-851 אלף ש"ח לחודש, ל-745 אלף ש"ח בלבד.
דלק מוטורס מייבאת את מכוניות מאזדה ופורד, המוצגות בביתן 31 בפריסה משותפת. בחזית הביתן מוצגות הפיאסטה החדשה של פורד, ליד הטרנזיט קונקט – הטנדרון החדש שיתחרה בברלנגו ובקנגו. הקונקט לא הוצגה בג'נבה, ומישראל תעבור לתערוכת המכוניות הבריטית הלאומית, הנערכת בברמינגהם. מדובר במכונית חשובה מאוד לשוק המקומי. הטרנזיט קונקט תשווק בשתי גירסאות מרכב, קצרה וארוכה, שזו האחרונה תתחרה בדגמים כסיטרואן ג'מפי.
מאזדה היפאנית מציבה בפתח את ה-MX ספורט טורר, מכונית קונספט שאינה מיוצרת, והמבטיחה לפיכך יותר משתקיים. בביתן עצמו מככבת המזדה החדשה מסידרת 6, אשר ישראל היא כאחד מיעדי התצוגה הראשונים שלה בעולם.
המזדה מסידרת 6 החדשה הגיעה בשני צבעים בוהקים ובשתי תצורות - ארבע דלתות סאדן וחמש דלתות האצ' באק. המנכ"ל אגמון ומנהל השווק, יואב חפץ, עסקו ערב החג בתיכנון מיקומן המדוייק של המכוניות בתצוגה. בשלב זה ניסו כעשרה פועלים לדחוף את ה-8 RX הספורטיבית שניפרקה ממכולה גדולה. מנוע הוונקל של המכונית האדומה המרהיבה, מושבת משום מה, ולפיכך גם מערכות תיגבור הכוח בלמו את יכולת ההיגוי. הפועלים הדוחפים עודדו זה את זה בקריאות כיוון, והמכונית היקרה עמדה להחבט בדפנות המכולה. בשלב זה הפשיל אגמון את שרוולי חליפתו ההדורה, והתברג את תוך שורת הפועלים.
בביתן 30 של גני התערוכה מכינה קבוצת עובדים מגרמניה את תערוכת ב.מ.וו שהגיעה בשלמות היישר מג'נבה. עוד בביתן תערוכת טויוטה, בה מככבת הטיוטה החדשה מדגם קורולה. גם MG הבריטית באולם, עם שלל מכוניות חדשות המעוצבות באופן מרהיב.
בביתן 27 מקימה קבוצת פועלים מרומני ותורכיה, את ביתני וולוו ופיאט. ביתן 26 מאכלס את המתחרות הגדולות מארה"ב, קרייזלר וג'נראל מוטורס. לידם סקודה הצ'כית עם מכונית הדגל מדגם סופרב.
פולקסווגן משלבת עבודה עברית בניהול גרמני, ומכינה בימה ענקית מסתובבת לדגם הפייטון. מכונית זו היתה אחת המעניינות שנחשפו בתערוכת ג'נבה, והיא מגיעה ארצה היישר משווייץ. סביר להניח כי מדובר באותה מכונית ממש, שהרי הייצור הסידרתי טרם החל. מעניין מה תהיה תגובת הקהל הישראלי כלפי הפייטון, שהרי תגובה זו תילקח בלי ספק בחשבון על-ידי חטיבת הייצור הטרייה של פולקסווגן.
בביתן 32 הוקמה וכמעט הושלמה תצוגת פז'ו וסיטרואן. תצוגה זו הינה מהגדולות והמרשימות בתערוכה, וכוללת את צמד ה-SW – הסטיישנים של דיגמי ה-206 ו-307 (ראה כתבת מחלקה ראשונה מ-25 במרס). במרכז התצוגה ניצבת הפלין 607, על בימת ענק.
מעניין כי כלמוביל השכנה לביתן, טרם החלה בהקמת תצוגתה. מדובר בדיגמי מרצדס החדשים, מסידרת E החדשה וגירסת הקופה לסידרת C. החברה בוטחת ככל הנראה בכוחה, שהרי היא מנוסה מאוד בהקמת תערוכות בינלאומיות.
כאשר פונים לצאת ממגרשי התערוכה, מתגלה יגואר מפוארת מדגם 8XJ. שיטוט חוזר קצר מגלה את בעליה, מארגן התערוכה, דורון גילר, מגהץ לספקיו ספחים אחרונים של כרטיסי אשראי.