"עיר השינה" של גוש דן, גבעתיים, זכתה גם היא לקניון גדול וחדש. בשעות הצהריים (ג', 22.3.05) נחנך הקניון ונפתח לקהל הרחב. לדעת מנהליו, אמור הקניון לתת מענה של חווית בילוי וקניות לכלל האוכלוסיה של גבעתיים, רמת גן, רמת חן, גבעת שמואל, רמת אפעל, קרית אונו, קרית קריניצי, כפר אז"ר ות"א.
הקניון הוקם על-ידי חברת שיכון עובדים בהיקף השקעה כולל המוערך בכ-360 מיליוני שקלים. מדמי השכירות יקבלו בעלי הקניון, על-פי הדיווח, כמיליון דולר בחודש. הצפי (באופן אופטימי למדיי, ע.א.) הוא כי הקניון יכניס פדיון של 15 מיליון דולר לחודש, כ-180 מיליון דולר בשנה.
הנהלת הקניון הודיעה, כי המסעדות, בתי הקפה והקולנוע יהיו פתוחים לקהל הרחב גם בשבת, אולם לא חנויות המסחר.
מה נשים רוצות
הקניון החדש מושק תחת קונספט ייחודי וראשון מסוגו - קניון הפונה בעיקר לקהל הנשי, תחת הסיסמה "מה נשים רוצות". הקונספט ליווה את תהליך הקמת הקניון כמעט מתחילתו ולכן כבר בשלבים המוקדמים של הבנייה ושיווק הקניון, נוצרה התאמה בין הקונספט, למבנה הקניון, לתמהיל החנויות הנותן דגש לאופנה, ולסגנון חיים.
אורי שני, מנכ"ל חברת שיכון עובדים, אמר, כי "מדובר בקונספט ראשון מסוגו בתחום מרכזי הקניות המהווה נקודת יתרון אמיתית לקניון גבעתיים. העובדות מצביעות על יחס מכירות של יותר מ 1 : 2 לטובת נשים. קניון גבעתיים החליט לשים את הדגש על קהל עיקרי זה ולספק לו חוויה וסביבת קניות המותאמת לצרכיו ולרצונותיו".
כך למשל מהצצה בחדרי השירותים שבקומה השנייה של הקניון, ניתן לראות כי בעוד שירותי הגברים מעוצבים בצבע לבן פשוט ונקי, שירותי הנשים הינם צבעוניים, בהם ממוקמים מסכי פלאזמה, מראות מעוצבות וציור על התקרה.
בקניון שטחי מסחר ופנאי ומשרדים של כ-22,100 מ"ר ושטחים ציבוריים פנימיים על שטח של כ-19,000 מ"ר. שטחו הכולל של הקניון כ-90,000 מ"ר כולל מפלסי החניה אשר יכולים להכיל עד 1,200 כלי רכב. לפחות בשנה הראשונה החנייה במקום תהיה בחינם.
הקניון כולל:
- 3 מפלסי חנייה תת קרקעיים
- 3 קומות מסחר
- 2 קומות הכוללות משרדים פנאי ובידור (כוללות 7 אולמות קולנוע מרשת רב חן ומכון כושר מרשת "הולמס פלייס" ( חדר כושר וספא).
- כ-131 חנויות, חלקן חנויות עוגן כמו סופרמרקט, סופר פארם, בתי קולנוע, חנויות אופנה מרשתות ישראליות ומותגים בינלאומיים מובילים מובילות חנויות מעצבים ייחודיות (קום איל פו, דניאלה להבי, אירית, סיגל דקל, דורית שדה, רונן חן).
- לאחרונה אושרה לקניון תוספת של 2 קומות משרדים בשטח של כ-4,000 מ"ר. בכוונת החברה לבנותם במהלך שנת 2005 באופן שלא יפגע בחוויית הקניה וברווחת הלקוחות.
תקרת הקניון הנה תקרת זכוכית "סקיי לייט"- בשטח של 1,400 מ"ר, שהוזמנה במיוחד מהולנד.
בקניון, ככל המקומות הציבוריים בארץ, אסור לעשן. נמסר כי קציני הביטחון של המקום הונחו למנוע עישון בקניון תוך תשומת דגש על עישון עובדים בקניון. עובד שיתפס מעשן בתחומי הקניון - בעל החנות בה הוא עובד - ייקנס.
יוזמה נוסטלגית
רבים מתושבי גבעתיים נזכרים בנוסטלגיה בשטח 9 - שטח אדמה גדול בו היו לפני עשרות שנים בונקרים של הצבא ולאחר מכן עמד שנים כשהוא ריק ושימש את תנועות הנוער למדורות ל"ג בעומר, משחקים, השבעות וכו. על שטח זה הוקמו בשנים האחרונות כמה מגדלי מגורים וכעת על שארית שטחו הוקם הקניון, אשר בסמוך אליו צפוי לקום גן גדול שישמש את תושבי האזור.
ראש עיריית גבעתיים, אפי שטנצלר, יזם, כחלק מהנוסטלגיה של גבעתיים, כי אולמות הקולנוע בקניון החדש ייקראו על שם בתי הקולנוע הישנים של גבעתיים כגון: הדר, נגה וכו'.
הקניון ממוקם בפינת הרחובות דרך רבין - ויצמן, בגבעתיים בשטח שנודע בכינויו כ"שטח 9". באזור הסמוך לקניון הוקמו בשנים האחרונות כ-1,500 יחידות דיור חדשות. מצפון וממזרח למגרש מוקמים כיום ויוקמו בעתיד מגדלי מגורים שיכללו עוד כ-500 יח"ד. אזור המטרה הפוטנציאלי של הקניון (בטווח של עד 2 ק"מ) כולל אוכלוסיה של כ-120,000 נפש (כ-37,000 בתי אב).