האופרה הישראלית מעלה החודש, לראשונה בתולדותיה, את האופרה היחידה של לודוויג ואן בטהובן - "פידליו", בהפקה משותפת עם פסטיבל זלצבורג.
על התזמורת הסימפונית ראשון לציון ינצח ניר קברטי, שעבד במשך שנים רבות כיד ימינו של המנצח זובין מהטה באופרה של פירנצה וניצח על הפקות אופרה רבות בבתי האופרה החשובים של איטליה וברחבי העולם.
פידליו
בטהובן עבד על האופרה היחידה שחיבר במשך מספר שנים כשהוא משנה אותה פעמים רבות. האופרה הוזמנה על-ידי בעליו של "תיאטר אן דר וין" בווינה - עמנואל שיקאנדר, שהיה אמרגן, במאי, שחקן ומחבר ליבריות (והוא ידוע בעיקר בזכות הליברית שחיבר ל"חליל הקסם" מאת מוצרט).
סיפור העלילה
עלילת "פידליו" מתמקדת באציל ספרדי, שהושלך לכלא על-ידי המושל ונעלם מבלי שאף אחד ידע מה קרה לו. אשתו, מחליטה להתחפש לגבר בשם פידליו ולחפש אחריו בבתי הכלא.
הבמאי הגרמני הנודע, ניקולאס לנהוף, מדגיש את הפן האופראי של היצירה. למרות שבטהובן כתב את "פידליו" במסורת הכוללת לא מעט דיאלוגים מדוברים העוזרים לקדם את העלילה הדרמטית.
לנהוף החליט להשמיט את כל הדיאלוגים מן העלילה ולתת למוסיקה לדבר בזכות עצמה ולהוביל את הדרמה.