ביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, דחה (א', 17.4.05), תביעה שהגיש אדם נגד רשת מלונות דן בישראל, בה נטען, כי שהותם של מפגרים ובעלי תסמונת דאון עימו במלון, הרסה את חופשתו.
ביהמ"ש קיבל את טענת המלון באשר ליחס השוויוני שהוא מעניק לכל אורחיו, באשר הם, ואף ביקר את התובע על עצם הגשת התביעה.
יעקב לוי הזמין נופש במלון "דן" היוקרתי, המדורג חמישה כוכבים והתכוון לדבריו לנפוש בקרב אנשים יפים, שזופים ובריאים. עם הגעתו למלון, גילה לתדהמתו, כי את המלון מאכלסים 80 מפגרים ובעלי תסמונת דאון. מייד נפל מצב רוחו המרומם ונהרסה חופשתו.
בכעס ותחושת "מגיע לי" פנה לוי לביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, בטענה שעם כל האמפטיה לחלכאים ולנדכאים, למוכי הגורל ולמפגרים, הימצאותם עימו במלון הרסה את חופשתו והפכה את האירוח ללקוי.
רשת מלונות דן טענה, כי היא מתייחסת לכל אורחי המלון בשוויון, ללא הבדל דת, גז ומין, ואיננה מוצאת מקום להפריד חלקים מאורחיה בגלל מוגבלויות, ולפגוע בזכויותיהם, לאחר ששילמו במיטב כספם.
ביהמ"ש קיבל במלואה את טענת רשת מלונות דן ואף ציין כי מוטב היתה לה לתביעה זו כי לא היתה מוגשת. "אומנם, יתכן כי האירוח של אותם אנשים העיב על חופשתו של התובע ומשפחתו, אולם אין מקום להורות לנתבעת שלא לקבל אורחים מהסוג שהתובע טוען נגדם, או להורות לנתבעת לארח אותם בנפרד, הואיל וזכויותיהם לאירוח במלון אינן נופלות מזכויותיו של התובע".
תק 11646/04
פסה"ד ניתן ביום 17.4.05