עלייה בשביעות הרצון מרכישת מוצרים באינטרנט: 71% מהצרכנים הביעו שביעות רצון מהמוצרים והטיפול. כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת דרבי בקרב צרכנים מעל גיל 18 שרכשו באמצעות האינטרנט לפחות שני מוצרים מאמצע 2004 ועד סוף 2004, בעלות של לפחות 1,200 ש"ח.
מהסקר עולה עוד, כי למרות הגידול בשביעות הרצון עדין מקוננים מספר חששות מוכרים ובהם: השימוש בכרטיס האשראי כאמצעי תשלום לרכישות וזאת בשל חשד כי נתוני כרטיסי האשראי "יפוצחו" על-ידי נוכלים.
כמו כן, קיים חשש מאיכות המוצר שנתוניו הכלליים הוצגו בפניהם באינטרנט, שכן מדובר במוצר שלא "נבחן ונבדק בעין", והוא עלול להתגלות כשונה מהמוצר שהקונים תכננו לרכוש. 7% אכן ציינו שהמוצר באינטרנט היה שונה מהמוצר שתיכננו לרכוש.
31% מהמשתתפים במדגם הביעו כעס על דמי המשלוח הכרוכים ברכישה באינטרנט הנעים סביב 40-50 שקלים ויותר למוצר קטן ועד מאות שקלים למוצר גדול יחסית.
לדעת הקונים, מדובר בסוג של הכנסה למוכרים המוטלת כגזירה על הקונים מבלי יכולת לשנות את העניין. יצוין כי חלק מהמשתתפים ציינו שבמספר אתרי מכירות ניתנת האפשרות לאסוף את המוצר באופן עצמאי ללא תשלום "דמי משלוח" ואולם הם נתקלו בחוסר שיתוף פעולה כשרצו לבוא בעצמם לקחת את המוצר.
60% מהקונים ציינו לטובה את מועד מסירת המוצר. לדבריהם תקנון המכירה מחייב את מסירת המוצר בתוך 14 או 21 ימי עסקים מעת הרכישה בפועל ואולם המוצר הגיע אליהם לפני מועד המסירה אליו התחייבו האתר והמוכר.
67% מהקונים הביעו אמון במכירות שהתבצעו במסגרת "מכרז קבוצתי" דהיינו מוצר במחיר קבוע וידוע שאינו משתנה עם תנאי תשלום ברורים מראש. נראה שתחום זה מתחיל בשנתיים האחרונות להתפתח בתמהיל המכירות באופן מואץ יחסית, גם בגלל האמון מצד חלק גדול מהקונים.
מתי אלפר, מומחה לשיווק בדרבי, ציין כי מסקרים ובדיקות שנערכו בחלק מאתרי האינטרנט עלה בבירור "שהמכירות הקבוצתיות" מקנות לקונים תחושת אמינות ברכישה, שכן העדר התחרות והצגת המוצר מאפשרת לקונה לבדוק את המוצר ומחירו בחנויות לפני הקניה באינטרנט. כיוון שהמכירה באינטרנט מאפשרת תזרים מזומנים ברור וקבוע למוכר וחיסכון באחסון ושינוע מיותרים, אכן המחיר הופך לתחרותי ומעורר אמון בקרב הצרכנים.