שנת 2004 הייתה שנה מצויינת לחברות הישראליות הגדולות ומי שנדרש להוכחה נוספת שכך אכן הדבר מוזמן לבחון את הנתונים שמפרסמת (יום א', 1.5.05) חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל שמהם עולה, כי בדירוג דנס 100 של חברות המסחר והשירותים לשנת 2004 עלה סך ההכנסות המצרפיות של 150 חברות המסחר והשירותים הגדולות ביותר במשק הישראלי בשיעור משמעותי של 16.8%, לרמה של 39.8 מיליארד דולר.
עוד עולה מהנתונים, כי קבוצת הדלק אלון הנה חברת המסחר והשירותים הגדולה בישראל גם בשנת 2004. הקבוצה אשר פועלת בתחום האנרגיה בישראל ובארה"ב, וכן מהווה חלק מגרעין השליטה ברשת הקו-אופ, סיימה את שנת 2004 עם עלייה מדהימה של 39.8% בהכנסותיה לרמה של 3.32 מיליארד דולר. בכך לא רק ששמרה אלון על מקומה בראש הרשימה אלא אף הגדילה את הפער שלה בצמרת הדירוג מהחברות הדולקות אחריה.
צים הממוקמת מייד לאחר קבוצת אלון חוותה שנה מוצלחת אף היא, עם עלייה של 24.3% בהכנסותיה לרמה של 2.5 מיליארד דולר. גם בזק בצמרת, עם עלייה של 16.1% לרמה של 2.15 מיליארד דולר.
דלק פטרוליום שדורגה אשתקד במקום החמישי עלתה למקום הרביעי לאחר שרשמה עלייה של 24.8% במכירות לרמה של 1.79 מיליארד דולר. סוגרת את החמישיה הראשונה חברת שופרסל שרשמה ירידה של 1.4% בהכנסותיה לרמה של 1.44 מיליארד דולר שמספיקים לה על מנת להתמקם במקום החמישי לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום הרביעי.
לדברי, ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל: "השיפור בביצועי החברות במסחר ובשירותים כפי שבא לידי ביטוי בדירוג, נובע מהעלייה ברמת הצריכה הפרטית, ההתעוררות במשק הישראלי, השיפור במצב התיירות והרגיעה במצב הביטחוני. החברות המשתייכות אל סקטורים כמו תיירות, מלונאות, תקשורת ומזון נהנו ממגמה זו באופן המהותי ביותר, וסביר להניח שאם המגמה החיובית במשק תימשך גם במהלך השנה הקרובה, נראה את הסקטורים הללו אף מגבירים את קצב הצמיחה שלהם".
יצויין, כי בדירוג של שנת 2004 בולטת עוצמתו של סקטור הדלק והתשתיות, שהכנסותיו המצרפיות גבוהות מההכנסות של כל סקטור אחר. הכנסות אלה צמחו בשנת 2004 בשיעור של 29.8% לרמה של 8.6 מיליארד דולר וזאת בין היתר, בשל העלייה החדה שנרשמה במחירי הנפט ברחבי העולם במהלך שנת 2004.
סקטור ההובלה, עם 8 נציגות בתוך רשימת ה-150, תופס את המקום ה-2 בניתוח על-פי סקטורים, עם הכנסות כוללות של 5.25 מיליארד דולר בשנת 2004 (עלייה של כ-21% לעומת שנת 2003). לסקטור זה שתי נציגות בעשירייה המובילה: צים שבמקום ה-2 ואל-על שבמקום ה-6.
הסקטור השלישי בהיקפו הוא סלולר וטלפוניה עם הכנסות מצרפיות בסך 4.8 מיליארד דולר שייצרו בסך הכל 4 חברות מדורגות. לסקטור זה 3 נציגות בעשירייה המובילה: בזק שבמקום ה-3 עם הכנסות של 2.15 מיליארד דולר וצמיחה של 16.1% ביחס לאשתקד, סלקום שבמקום ה-8 (הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, צמיחה של 6.5%) ופרטנר שתופסת את המקום ה-9 (הכנסות של 1.19 מיליארד דולר, צמיחה של 15.1%). גם פלאפון נכללת בעשירייה הראשונה, אם כי יש לזכור כי בעלת השליטה בחברה, חברת בזק, כבר מדורגת במקום ה-3 בדירוג, והכנסותיה כוללות גם את אלה של פלאפון. הצמיחה התאפשרה בין היתר, הודות להכנסות הגדלות בתחום של שירותי ערך מוסף (SMS, מולטימדיה וכו').
סקטור המלונאות בדרוג מראה אף הוא צמיחה מרשימה של 28.2% במכירות. הסקטור הכניס לדרוג 3 רשתות. רשת מלונות דן שעלתה מהמקום ה-88 אשתקד למקום ה-74 השנה עם עלייה של 30.2% במכירות, רשת ישרוטל במקום ה-82 עם עלייה של 14.7% במכירות, ורשת מלונות פתאל שעלתה מהמקום ה-112 אשתקד למקום ה-87 עם עלייה של 44% במכירות. שלושת הרשתות מעסיקות יחד כ-7,700 עובדים.
סקטור סוכנויות יבוא הרכב בולט באופן עקבי בדירוגים של דן אנד ברדסטריט. סקטור זה מגלגל הכנסות שנתיות של מיליארדי דולרים ויש לו נציגות דומיננטית מאד בדירוגים השנתיים. על-פי נתוני איגוד יבואני הרכב, גדל מספר מסירות כלי הרכב בישראל בכ-19% בשנת 2004.
לסקטור יבוא הרכב 7 נציגות ברשימת 30 החברות בגדולות ביותר בענף המסחר והשירותים. קבוצת מאיר מובילה את סקטור זה ומדורגת במקום ה-16 עם הכנסות של 547 מיליון דולר. קבוצת כלמוביל עלתה למקום ה-18 מהמקום ה-20 אשתקד עם גידול של 47.4% בהכנסות לסך של 529 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה בגידול במכירות של יונדאי ומיצובישי. בלטה גם קבוצת קרסו, שהגדילה את הכנסותיה בשנת 2004 ב-27.1% לרמה של 255.6 מיליון דולר. קרסו תופסת את המקום ה-26 בדירוג, אליו טיפסה מהמקום ה-32 אשתקד הודות לעליה בהיקף מסירות הרכב על-ידי הקבוצה, המייבאת לישראל את הרכבים מתוצרת רנו וניסן.
לצידן נמנות ברשימת ה-30 גם דלק מוטורס (מקום 19), צ'מפיון מוטורס (מקום 23), יו.אם.איי (מקום 24) ויוניון מוטורס (מקום 30).
גם חברות השכרת הרכב בולטות בדרוג מבחינת הגידול במכירות. לדירוג נכנסו 4 חברות השכרת רכב והגידול במכירות בכל הסקטור עלה ב-25.1%. חב' ניו קופל המדורגת במקום ה-25 רשמה גידול של 33.9%, חברת אלבר במקום ה-34 רשמה גידול של 10% במכירות, אוויס עלתה מהמקום ה-49 בדרוג אשתקד למקום ה-39 עם גידול של 29.1% במכירות וחברת אלדן עלתה מהמקום ה-52 למקום ה-43 עם גידול של 29.5% בהכנסות. הגידול בהכנסותיה של הרץ הגיע ל-5.3%.
נתון מעניין נוסף שמתבלט בדירוג הדנס 100 השנה הינו הצמיחה של רכבת ישראל שתופסת את המקום ה-27. המדובר בנתון חיובי במיוחד בהתחשב בעובדה שרכבת ישראל החלה לפעול כחברה רק בתחילת יולי 2003, ומאז היא נהנית מביקושים הולכים וגדלים לכל מוצריה: כרטיסי נוסעים, הסעות מטען - בין היתר הודות להוספת קווים חדשים. רכבת ישראל סיימה את שנת 2004 עם הכנסות של 254.7 מיליון דולר.