הקיץ הזה, הישראלים ימשיכו בנסיעות לחו"ל, ועל-פי הצפי צפויים כ-1 מיליון ישראלים לצאת לחו"ל בחודשים הקרובים.
התחזקות מטבע היורו תשפיע על הרגלי הנסיעות של הנוסע הישראלי. מבדיקת שוק שנערכה על-ידי חברת "אופיר טורס" בקרב מדגם של כ-300 מזמיני חבילות תיירות לקיץ 2005 עולה, שכ-32% מתוכם הצהירו שיצאו בשנת 2005 לפחות ל-2 חופשות בחו"ל. מתוכם כ-10% הצהירו שיצאו ללמעלה מ-3 חופשות.
נתון נוסף העולה מהבדיקה הוא כי אורך הנסיעה הממוצעת בתקופת הקיץ התקצר והוא עומד כיום על 10 יום, לעומת קיץ 2004- 12 יום. הסיבה העיקרית הינה התייקרות השהות במדינות היורו.
נסיעה ממוצעת לאירופה עומדת כיום על בין 900-1,000 דולר בממוצע. מהבדיקה עולה עוד שהנוסע הישראלי אוהב לשלם עבור החופשה במזומן או עד 3 תשלומים (תוכניות פריסת תשלומים רחבה אינן משחקות תפקיד בהחלטה על הזמנת הנופש).
מנכ"ל חברת אופיר טורס, בועז וקסמן ציין כי היעדים המובילים בקיץ 2005 יהיו בעיקר היעדים הדולריים: ארה"ב, קנדה, רוסיה, טורקיה ובולגריה, המסתמנת כ"לאס וגאס" של אירופה. היעדים המובילים באירופה בקיץ יהיו איטליה, קרואטיה וספרד, בהן תהיה ירידה של כ-10% בביקוש לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הנופש שמסתמן כלהיט של הקיץ הינו ענף השייט (קרוזים), ולמעלה מ-100,000 ישראלים צפויים לצאת לשייט ב-5 ספינות היוצאות מישראל. מתוכם כ-30,000 יצאו לקרוזים יוקרתיים (גידול של כ-25% מקיץ אשתקד) מאוניות שאינן יוצאות מישראל ליעדים כגון ארה"ב, האיים הקריביים, אלסקה, סקנדינביה, דרום אמריקה, המזרח ועוד.
ענף תיירותי נוסף הגדל בקיץ הוא ענף טיולי המשפחות. לעומת הקיץ מוקדש למשפחה, והיעדים הבולטים השנה בטיולי המשפחות המאורגנים הם ארה"ב, הולנד, צרפת, קרואטיה, ספרד ואיטליה.
חברת "אופיר טורס" הודיעה כי פותחת חברה חדשה במיאמי, פלורידה בארה"ב-OPHIR TOURS USA שתיטפל בתיירות יהודית ונוצרית לישראל ותכלול צוות אמריקני בעל ניסיון רב.
כל הצעות המחיר והגיבוי נעשות על-ידי "אופיר INCOMING" ו"פלתורס ישראל"., החברה הוציאה מהדורה ראשונה של חוברת שיווק שהופצה בכ-6,000 עותקים לסוכני נסיעות בארה"ב.