|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

החיזבאללה ירה פצמ"רים

פרס לאבו עלא: אי אפשר <br>לעצור את רוחות השלום

שוב ירי של החיזבאללה לעבר מוצבי צה"ל בהר דב אין נפגעים המשנה לראש הממשלה בפורום הכלכלי בירדן: ישראל תגיב באיפוק לירי המרגמות אולמרט: ישראל מעוניינת בצמיחה כלכלית של הרש"פ
21/05/2005  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

פרס ואבו עלא לפני הפגישה [AP]

פרס ואבו עלא לפני הפגישה [AP]

שמעון פרס ומרילין קרלסון [AP]

שמעון פרס מגיע לפורום [AP]

שמעון פרס ופטר מנדלסון [AP]

אולמרט ומלך ירדן [AP]

אולמרט בדיוני הוועידה [AP]

עמרו מוסא ואבו עלא [AP]

סייף אל-איסלם [AP]

רוברט זוליק [AP]

לורה בוש מגיעה לירדן להשתתף בדיוני הוועידה [AP]

מלכת ירדן בדיוני הוועידה [AP]

ריצ'רד גיר מגיע לדיוני הוועידה [AP]

קלינטון ומלך ירדן ורעייתו בדיונים המקדימים לוועידה [AP]

אבו מאזן ונשיא הודו [AP]

אבו מאזן עם סוניה גנדי [AP]

עומר כרמון
שמעון פרס: אבו מאזן מנהל את המצב בצורה מרשימה

עומר כרמון
הפלשתינים: אל-קאעידה החל לפעול ברצועת עזה

עומר כרמון
ארה"ב לישראל: להימנע מחימום הגבול עד תום הבחירות בלבנון


החיזבאללה ירה פגזי מרגמה

החיזבאללה ירה (שבת, 21.5.05) מספר פצצות מרגמה לעבר בסיסים ישראלים באזור הר דב בגבול ישראל-לבנון. לא היו נפגעים. החיזבאללה מסר כי הירי בוצע בתגובה לירי של חיילי צה"ל לעבר רועי צאן שחצו את הגבול.

בצה"ל טוענים כי רועי הצאן משתפים פעולה עם החיזבאללה בניסיון לחמם את הגיזרה.

"רוחות שלום מנשבות במזה"ת"

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, הגיע (שבת, 21.5.05) לירדן כדי להשתתף בדיוני הפורום הכלכלי בים המלח. מיד עם הגיעו נפגש עם ראש הממשלה הפלשתיני, מחמוד קריע (אבו עלא), ועם השר לעניינים אזרחיים, מוחמד דחלאן.

לפני תחילת הפגישה אמר פרס לכתבים: "רוחות שלום מנשבות במזה"ת, אף אחד אינו יכול לעצור זאת. הירי האחרון של החמאס היה תגובה של החמאס לתוצאות בית המשפט הפלשתיני. אני מקווה שנתגבר על כך. איננו רוצים הסלמה. אם יימשך הירי ישראל תגיב באיפוק רב", הצהיר.

אבו עלא אמר: "ישנו ניסיון להחזיר את תהליך השלום למסלול. אם תתרחש הנסיגה מעזה יהיה זה צעד אמיתי ומעשי".

כ-1,300 אנשי עסקים, דמויות ציבור ופוליטיקאים מכל רחבי העולם משתתפים בפורום בים המלח. עם המשתתפים נמנים: רעיית נשיא ארה"ב, ראש הממשלה הפלשתיני, מזכ"ל הליגה הערבית, בנו של שליט לוב, שר החוץ העירקי, מלך ירדן ורעייתו ועוד.

החמאס התחייב להפסיק הירי

שר הפנים הפלשתיני נאצר יוסוף, מסר בתום פגישה שקיים הלילה (שבת, 21.5.05) עם נציגי החמאס ברצועת עזה, כי החמאס הסכים להפסיק את ירי המרגמות לעבר הישובים הישראלים.

עשרות פצצות מרגמה וטילי קסאם נורו בימים האחרונים לעבר הנגב המערבי וישובים יהודיים ברצועה. אזרח ישראלי נפצע קל. התקריות החלו כשמחבל חמאס שנשא מטען על גופו התפוצץ סמוך לעמדת צה"ל. לאחר מכן החלו המחבלים בירי מרגמות. מזל"ט צה"לי חיסל שלושה מיורי המרגמות.

ביום ה' האשים משרד הפנים הפלשתיני את ישראל באחריות להידרדרות המצב הביטחוני, אולם מפקד הביטחון הלאומי הפלשתיני בדרום הרצועה, הגנרל ג'מאל אל-קאיד, האשים דווקא את החמאס.

"הם (החמאס, ע.כ) אומרים שיש רגיעה אבל עושים אחר-כך משהו אחר. כל הפלגים, כל האנשים האלה, הסכימו להפסיק את ההתקפות. הם נתנו את המילה שלהם והם צריכים לעמוד בה. אך אין בכוונתי להילחם בהם. אני צריך לעצור אותם, לא להרוג אותם. אם ישראל רוצה שאני אעצור אותם, היא צריכה לתת לי משהו, קודם כל להסיר את המחסומים".

"החמאס חושב שההתקפות יהיו טובות להם בשביל הבחירות. הם יוצרים את המצב. הם שלחו את הבחור ההוא לגבול עם פצצה והוא התפוצץ", האשים אל-קאיד.

אבו מאזן: פגישה עם שרון ב-7 ביוני

נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הגיע (שבת)לשארם-א שייח' לפגישה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. אבו מאזן גילה לכתבים כי סוכמה כמעט סופית פגישה בינו לבין ראש הממשלה, אריאל שרון. לדבריו, תיערך הפגישה ב-7 ביוני. בירושלים מכחישים את הדברים.

ביום ה' נפגש דב וייסגלס, יועצו המיוחד של ראש הממשלה אריאל שרון, עם הממונה על המו"מ ברשות הפלשתינית, סאיב עריקאת. מירושלים נמסר כי וייסגלס הזהיר את עריקאת כי במידה והרשות לא תפעל נגד משגרי המרגמות מהרצועה, ישראל תעשה זאת.

גורם פלשתיני מסר, כי השניים החלו בשיחות ראשוניות לפגישת פיסגה בין שרון לבין הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

שרון ישתתף בשבוע הבא בוועידה השנתית של הלובי היהודי החזק, איפא"ק. במקביל יגיע לוושינגטון אבו מאזן כדי להיפגש עם הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש.

"הם יהיו מרירים פחות"

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט, אמר ביומם הראשון של דיוני הפורום הכלכלי בים המלח, ירדן (ו', 20.5.05), כי "ישראל רואה חשיבות גדולה מאוד בצמיחה הכלכלית של הרשות הפלשתינית. ככל שמצבם יהיה טוב יותר הם יהיו מרירים פחות והדבר יהיה טוב לשני הצדדים".

השר הישראלי הודיע כי בקרוב ייחתם הסכם עם ירדן להקמת מערכת משותפת לייצוא לאירופה של סחורות פטורות ממכס. "הדבר חיוני לא רק מבחינה מסחרית, אלא גם מבחינה פוליטית", אמר.

"שום דבר לא קורה באמת"

מלך ירדן עבדאללה השני פתח את דיוני הוועידה במסר אופטימי. לטענתו ישנה כעת הזדמנות טובה יותר מאי-פעם להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון. בשיחה עם כתבים לעג מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, לדיבורים האופטימיים.

"מה אתם מצפים שתוכל להשיג פיסגה זו?", שאל מוסא. "אנו נפגשים כבר עשרות שנים בשולי פסגות. אנו זקוקים למשהו בשטח. אם הוועידה תוכל להפסיק את ההתנחלויות, זה יהיה טוב. אני לא רואה ששום דבר מתקדם כעת בין הישראלים לפלשתינים. אם לומר את האמת מבלי לרמות אחד את השני: שוב דבר לא קורה באמת".

בבירת ירדן הפגינו אמש (ו') נתיגי 13 מפלגות האופוזיציה בממלכה. חברי הפרלמנט והמפגינים מחו על קיום הוועידה: "מדובר בפרויקט שנועד לייהד ולהביא להתמערבות של העולם הערבי", טענו.

קדאפי: מוכנים לקשרים עם ישראל

סייף אל-איסלם אל-קדאפי, בנו של שליט לוב המשתתף בדיוני הוועידה, אמר לכתבים כי לארצו אין כל התנגדות לכונן קשרים על מדינת ישראל.

"כשלוב הצטרפה לארגון מדינות אפריקה נטשנו את הסכסוך הישראלי-פלשתיני", אמר קדאפי. "ברגע שהפלשתינים החליטו לנהל מו"מ עם ישראל, אין מניעה שנעשה זאת. איננו יכולים להיות פלשתינים יותר מהפלשתינים. אין לי בעיה לשוחח עם ישראלים, דרפור יותר חשובה לי מפלשתין".

קדאפי טען כי אין לו כוונה לרשת את אביו כשליט המדינה. "איני חושב שהלובים יקבלו אותי כמנהיגם, זאת בשל אישיותי. אני מהיר מאוד, קיצוני, אני לא חושב שאני פופולארי בלוב".

קדאפי סיפר כי בסוף השנה תכונן ארצו יחסים דיפלומטים מלאים עם ארה"ב, כולל שגרירויות. "יש לנו שיתוף פעולה ביטחוני ומודיעיני מלא עימם. האמריקנים מוכנים לשיתוף פעולה צבאי, אך איננו מתלהבים מכך", אמר.

ארה"ב משנה את מדיניותה במזה"ת

בראש המשלחת האמריקנית לדיוני הוועידה עומד סגן מזכירת המדינה, רוברט זוליק, אשר הודיע כי ממשל בוש עומד לשנות את מדיניותו ולעודד רפורמות פוליטיות וכלכליות במזרח התיכון ובצפון-אפריקה. "נעודד רפורמות ממרוקו לאפגניסטן. הדבר יקדם את תהליך השלום, יסייע למלחמה בטרור ויחזק את הביטחון".

"ארה"ב תילחץ פוליטית וכלכלית כדי שייערכו בחירות, תתאפשר פעולת מפלגות, יוסרו חסמי סחר, תתאפשרנה השקעות זרות, תתקיים עיתונות חופשית ויקודמו זכויות הנשים", אמר זוליק.

"לא יהיה זה קל. השינוי יעורר התנגדות, קרוב לוודאי. יהיו כאלה שיירצו לשמור על הסטטוס-קוו, או אפילו לגרור את האזור חזרה לחשיכה".

זוליק אמר כי ארה"ב מנהלת כעת מו"מ על הסכמי סחר עם מספר מדינות במזה"ת. וושינגטון תלחץ על סעודיה, אלג'יר ותימן להצטרף לארגון הסחר העולמי.

כידוע, ארה"ב חתמה לפני 20 שנה על הסכם סחר חופשי עם ישראל. ירדן חתמה על הסכם דומה בשנת 2001. מרוקו ובחריין נמצאות על סף חתימה, עומאן עדיין מנהלת מו"מ.

ארה"ב עומדת להכיר בחמאס ובחיזבאללה?

סקוט קרפנטר, עוזרה של מזכירת המדינה האמריקנית אמר בדיוני הוועידה: "ארה"ב תלחץ על אירן וסוריה להפסיק לתמוך בחיזבאללה. הארגון ישאר ברשימת ארגוני הטרור שלנו". לדברים הצטרף סגן המזכירה, רוברט זוליק, שניבא כי בלבנון יווצר לחץ פוליטי פנימי שייאלץ את החיזבאללה לוותר על נשקו.

עורך העיתון הלבנוני, הדיילי סטאר, המזוהה עם האופוזיציה בארץ הארזים, לעג לדברי הנציגים האמריקנים: "הלבנונים מעריכים את החיזבאללה משום שסיים את הכיבוש הישראלי בלבנון".

"מרבית הלבנונים תומכים במיזוג הארגון למליציה בתוך כוחות הביטחון, בדיוק כפי שעשתה ארה"ב עם הכוחות הכורדים בעירק. לחיזבאללה יש קו ישיר עם אלוהים ועם תומכיהם, בדיוק כמו לג'ורג' בוש", גיחך העורך.

בניגוד לדברי הנציגים האמריקנים, עיתונים באיחוד הנסיכויות הערביות דיווחו (שבת) כי ארה"ב עומדת לשנות את מדיניותה כלפי החמאס והחיזבאללה. לדברי העיתונים, יצר הממשל קשר עם בכירי הארגונים והציע להם לקיים פגישה רשמית באחת ממדינות אירופה.

כזכור, לפני כחודשיים אירגן אליסטייר קרוק, לשעבר נציגה ברצועת עזה של סוכנות הביון הבריטית M-16, מפגש ראשון מזה עשר שנים בין נציגים אמריקנים לבין כמה מראשי החמאס והחיזבאללה.

הפגישה נערכה בביירות והוגדרה כפרטית. השתתפו בה בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית CIA, ואנשים בעלי קשר לממשל האמריקני. ביניהם: פרדריק הוף וחתן פרס נובל לשלום, בובי מולר.

את החמאס יצג מוסא אבו-מרזוק, סגן המחלקה המדינית בחמאס; את החיזבאללה יצג הממונה על המו"מ, נוואף מוסאווי; משתתפים נוספים: נציגי תנועת האחים המוסלמים במצרים ונציגי תנועת אל-ג'מעה אל-איסלמיה של פקיסטן.

קרוק מסר כי מדובר ב"משלחת פרטית המייצגת את עצמה בלבד. חברי המשלחת הקשיבו לנאמר ויעבירו לממשל האמריקני את פרטי השיחה".

תאריך:  21/05/2005   |   עודכן:  22/05/2005
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מועצת חכמי הדת באינדונזיה הודיעה כי תוציא פסק הלכה (פתווה) נגד השתתפותן של נשים מוסלמיות בתחרות מיס עולם. אמש (ו', 21.5.05) פרצה סערה באינדונזיה לאחר שהתפרסמו צילומי בגדי ים של המתמודדות, שנלקחו בחוף פוקט שבתאילנד. "מדובר בצילומים פורנוגרפיים", מסרה מועצת האימאמים.
21/05/2005  |  עומר כרמון  |   חדשות
שני צעירים ישראלים הציבו מיטה זוגית רחבה בגלריה בברוקלין, ניו-יורק, ומזמינים צעירים ערבים לקיים עמם יחסי מין.
21/05/2005  |  עומר כרמון  |   חדשות
משטרת מרחב איילון בודקת חשד כי פירומן עומד מאחורי גל של הצתות עצי דקל בעיר חולון.
21/05/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
חשוד התפרצות לבית שניסה להמלט מהשוטרים שרדפו אחריו נפל לתוך פיר מעלית באתר בניה בו ניסה להסתתר. הוא נפגע קל ופונה לבית החולים.
21/05/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
המשטרה ושירותי הכבאות בודקים האם שלוש שריפות שפרצו ברחבי הארץ הן תוצאה של מזג האוויר השרבי או של הצתות מכוונות.
20/05/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה    אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il