היקף המכירות הכולל של העסקים הקטנים בקיבוצים הסתכם בשנת 2004 ב-260 מיליון שקל, כך מסר (ד', 1.6.05) מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין. מדובר בגידול של 23% לעומת היקף המכירות בשנת 2003 הנובע מפתיחת עסקים חדשים והרחבת הפעילות של העסקים הקיימים. הוא ציין שתהליך הצמיחה של העסקים הקטנים בקיבוצים הואץ כתוצאה מתהליכי ההפרטה והשינוי והפיכת ענפים בקיבוץ למרכזי רווח עצמאיים.
מנהלת המדור לעסקים קטנים באיגוד התעשייה הקיבוצית, בתיה רוקמן, מסרה שבקיבוצים כיום פועלים 1700 עסקים קטנים במגוון תחומים: שדרוג ענפי שירות בקיבוץ למתן שירות לגורמים חיצוניים, חנויות, צימרים, אמנים המוכרים את תוצרתם, אטרקציות תירותיות ועוד.
ב-15 ביוני יערוך איגוד התעשייה הקיבוצית במלון בקיבוץ שפיים כנס ארצי ראשון מסוגו שיעסוק בקידום יזמויות ועסקים קטנים בקיבוצים. הכנס יעסוק בניצול הכוח הכלכלי המשותף של העסקים הקטנים לצורך שיווק משותף. לדברי רוקמן, כיום ישנם עסקים רבים הפועלים בתחומים משיקים וכל אחד מהם משווק עצמו בנפרד, תוך הגדלת העלויות הכספיות והשקעת זמן רבה. ניתן לאחד פעילויות אלו ולהביא להגדלת המכירות ולהפחתת ההוצאות.