ענקית האינטרנט האמריקנית Google הודיעה על שירות נוסף וחדש המאפשר ל-Webmasters - (מנהלי אתרים) להוסיף את אתרי האינטרנט שלהם, באופן אוטומטי, למנוע החיפוש באופן שישפר את תוצאות החיפוש. השירות, Google Sitlmaps הוא עדיין גרסת בטא והוא למעשה שיתוף בין Google לבין אותם Webmasters אשר יספקו למנוע החיפוש נתונים נוספים אודות האתר.
ב-SearchEngineWatch דווח כי השירות המוצע כעת על-ידי מנוע החיפוש הוא מוגבל באופן מסוים. הגולשים אינם מודעים לכל הדפים הקיימים באתר אינטרנט (דפים דינמיים), כשאלה משתנים, מעודכנים ועוד. לכן נועד השירות לאפשר לבעלי האתרים לתת מידע נוסף וכך - מרוויחים שני הצדדים. התוכנה אינה מחליפה את זו הקיימת בעזרתה ניתן למצוא תוכן מקוון; היא נועדה להעשיר אותה.
התוכנה אינה מיועדת לשנות את האופן בו מדורגים האתרים במנוע החיפוש. עד כה, יכלו בעלי האתרים לפרסם את דפי הרשת שלהם באינטרנט ולהמתין ש-Google תוסיף אותם לאינדקס שלה, או שהם יכלו לרשום את עמוד הבית ב-"Add WRL" (הוסף אתר) ולקוות שמנוע החיפוש מצא את כל העמודים הקשורים לכך. כעת, יוכלו להודיע ל-Google על כל הדפים הקיימים שלהם, לדרג אותם על-פי סדר עדיפויות ולומר מתי הדפים מתעדכנים. כל זאת - גם לאתרים בעלי דף אחד.
איך זה עובד
ב-Google אומרים, כי ישנן דרכים להתמודד עם החשש מפני ספאם (spam) של בעלי אתרים במנוע החיפוש. ההרשמה לתוכנה היא בכתובת
www.google.com/webmaster/sitemaps. ההרשמה אינה הכרחית אך מסייעת לבעלי האתרים לעקוף אחר השינויים, ולקבל מידע נוסף. לעת עתה יהיה המוצר זמין בשפה האנגלית והגרמנית, אך ב-Google מקווים להרחיב את השירות בעתיד.