כמה זמן לוקח לסגור מסוף אוטובוסים הפועל ללא היתר? מסתבר שיותר מידי זמן.
מזה עשרים שנה שתושבים רחוב הבנים וסביבותיו סובלים מפגעי רעש וזיהום אויר כתוצאה ממסוף האוטובוסים של חברת "קווים" הממוקם ברחובם. במשך השנים לא קיבלה החברה היתר להפעלת המסוף הממוקם בלב שכונת מגורים, אך הדבר לא הרתיע את החברה או את עיריית אור עקיבא להמשיך ולהפעילו, זאת בניגוד למחאת התושבים.
לפני למעלה משנתיים התחייבה עיריית אור עקיבא להעתיק את המסוף ממקומו, אלא שדבר לא נעשה. ביום 12.5.04 עתרה עמותת "אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה" (עתמ 001851/04) לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב נגד עיריית אור עקיבא וראש העירייה, יצחק בוקובזה, בדרישה להעתיק את המסוף ממיקומו הנוכחי למסוף חדש. חברת "קווים" טענה, בין היתר, כי המסוף החדש הניבנה על-ידי העיריה, ניבנה מבלי להתייעץ עימם, אינו דומה לתכנון המקורי אך בראש ובראשונה לוקה בבעיות בטיחותיות חמורות. "המסוף החדש מהווה מפגע בטיחותי שעלול לגבות קורבות וגם מפגע תעבורתי ממדרגה ראשונה, וזהו הטעם היחידי לסירובה של המשיבה 2 להעתיק את פעילותה אליו. למשיבה 2 אין אינטרס כלשהו שלא לעמוד בהתחייבות שנטלה על עצמה, מלבד החשש הכבד מהסיכון הבטיחותי והתעבורתי שבהפעלת התחנה" נכתב בתגובתה של חברת "קווים".
בפסק הדין שניתן (9.6.2005) על-ידי השופטת ד"ר דרורה פלפל, התקבלה עתירתה של עמותת "אדם טבע ודין" ולפיה חברת "קווים" מחוייבת להעביר את מסוף האוטובוסים למסוף החדש לאלתר, תוך תשומת לב ופתרון לבעיות הבטיחותיות הקיימות במקום. "בבחירה" בין קיום מסוף אידיאלי, לבין הפעלת מסוף בצורה לא חוקית הפוגעת ברווחת התושבים, - התשובה ברורה. עדיף "להתפשר" על מסוף קטן, חוקי, שמפגעיו הבטיחותיים ניתנים לפתרון, מאשר על קיום מסוף גדול יותר, הפוגע בתושבי האזור" כתבה השופטת פלפל.