שלוש שנות בדיקה של קריסת מגדלי התאומים במנהטן, בעקבות פיגוע ה-11 בספטמבר ב-2001, התסיימו והיום צפויות להתפרסם מסקנות הצוות הפדרלי, אשר ידרוש להחיל שינויים משמעותיים בתוכניות הבנייה של גורדי שחקים (יום ה', 23.6.05).
כ-10,000 עמודי "ניתוח לאחר המוות" של האירוע נפרסים לאחר שצוות של מומחים טכניים וקבלנים עמלו על בחינות והמלצות אשר יספקו ביטחון לדיירי גורדי השחקים באסונות עתידיים וכלקח מהאירועים אשר זעזעו את ארה"ב ואת העולם. בהמלצות דרישה לשינוי מהותי באסטרטגיות הפינוי ולתכנון מעליות וגרמי מדרגות מחוזקים, ועדכון של התקנים הקיימים לבדיקת עמידות הפלדה באש, אשר לוקים בחסר.
נזכיר, כי הדוח שפורסם בחודש אפריל הצביע על כך שהסיבה העיקרית שבנייני "התאומים" התמוטטו היתה חיזוק המדרגות, תקשורת לקויה של צוותי החילוץ ותגובה איטית של הקורבנות שניסו להימלט מהמקום. התנגשות המטוסים אשר פגעו בבניינים היתה כה חזקה, שפגעה בכל מבנה המדרגות בעל עמודי הפלדה, מה שהאיץ את התחממות הבניין ולבסוף את ההתמוטטות.
הצעות הצוות החדש אינן מחייבות אך ככל הנראה ישפיעו על המדיניות, טכנית - וכלכלית. שלוש שנות בחינה של הצוות את האירועים עלו כ-16 מיליון דולר.
מספר ההרוגים בהתקפות ה-11 בספטמבר היה 2,749. אם היו המגדלים מאוכלסים לגמרי באותה השעה בה פגעו בהם המטוסים - היו מתים 12,000 בני אדם נוספים, כך על-פי הערכות של הצוות. זאת ועוד - הפינוי היה אורך ארבע שעות נוספות - כפליים מהזמן שנדרש באותו הזמן לפנות את הנפגעים והגופות.
ב-11 בספטמבר 2001 התנגשו שני מטוסי בואינג בהפרש של כ-18 דקות זה מזה, במגדלי התאומים בארה"ב - מרכז הסחר העולמי.
אחד המטוסים הוא מטוס בואינג 767 של חברת אמריקן איירליינס, שהטיס כ-150 נוסעים ואנשי צוות. המטוס השני היה בדרכו מבוסטון ללוס אנג'לס. גם בו היו ככל הנראה כ-150 נוסעים.
כתוצאה מהפגיעה התמוטטו בנפרד שני מגדלי התאומים. המטוסים לא נשאו חומרי נפץ. ואולם, מיכלי הדלק היו מלאים והוכנו לטיסה ארוכה. מטוס שלישי התרסק בצלע בניין הפנטגון. מדובר על בניין הצמוד הסמוך לבית הלבן. בעקבות הפיצוצים פונה הבית הלבן. אגף שלם מהפנטגון נהרס כתוצאה מהפיצוץ. מטוס נוסף התרסק במערב פנסילבניה. המטוס היה ככל הנראה בדרכו לוושינגטון די. סי. במטוס היו, וככל הנראה ניספו, 93 נוסעים ואנשי צוות.