קונצרן פולקסווגן חושף בימים אלה תמונות רשמיות ראשונות של הטוארג, רכב שטח יוקרתי חדש. לפני כחודש הציגה פורשה לראשונה תמונות של הקאיין (ראה ארכיון מחלקה ראשונה), גם הוא רכב ראשון מסוגו במיגוון דיגמי היוקרה הגרמניים.
הקאיין והטוארג פותחו במשותף. הרכב הבא בסידרתם הינו המגלאן של אאודי (ראה ארכיון NFC). כולם מיועדים לפלח העליון של נהגי השטח, אלה שבאותם מקרים נדירים בהם ירדו לשטח, בכוונתם לצאת ממנו מהר ואלגנטי.
לטוארג מנוע בנזין בתצורת V6 שניפחו 3.2, והוא מספק 220 כוחות סוס. מנוע נוסף בתצורת V10 העושה שימוש בסולר המתייקר בארץ, מספק 313 כוחות סוס. מנוע דיזל זה נחשב לחזק בעולם מסוגו.
אורכו של הטוארג 475 ס"מ, גובהו 172 ס"מ ורוחבו עומד על 193 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 286 ס"מ, משמע מידה ממוצעת המעניקה יכולות שטח טובות. מרווח הגחון הגבוה - 30 ס"מ (!), מבטיח בשילוב 3 נעילות דיפרנציאל והנעה כפולה קבועה, את כושר העבירות.
המכונית החדשה קרויה על שמו של שבט הטוארג השוכן בצפון מערב אפריקה. שבט נוודים זה ידוע בכושר התמודדותו עם תנאי שטח קשים. בני השבט בוודאי היו שמחים לו זכו בחלק מתנאי הנוחות שמציע הטוארג לנוסעיו.
בטוארג שולבה מערכת בקרת האקלים החדשה, שהוצגה לראשונה בפייטון – מכונית הדגל של פולקסווגן (NFC). במקביל מצויד הרכב בבקרות משיכה, יציבות וסיוע בבלימה, וכן במערכת מתלים מתכוננת המאפשרת שינוי מרווח גחון. ניתן להנמיך את המכונית בעת נסיעה במהירות גבוהה, ולחזור להגביהו בעת נסיעה בשטח.
פולקסווגן הודיעה, כי תתחיל בשיווק הטוארג באירופה, לקראת סתיו 2002. בסוכנות היבוא המקומית, צ'מפיון מוטורס, מתכוונים להתחיל בשיווק מקומי כבר בשנת הדגם 2003. הגרסה הראשונה שתגיע ארצה תהיה מצוידת במנוע הדיזל V10 השרירי. המחיר טרם נקבע עדיין, ופתוח לשינויים של הרגע האחרון.