דורון ודאי המנכ"ל הפורש של קבוצת הרכב כלמוביל, עובר לנהל את חברת תדיראן – אמפא. ודאי מסר למחלקה ראשונה כי לנוכח מעורבותו העמוקה בכל סודותיה המסחריים של קבוצת כלמוביל, אינו רואה עצמו עובר בשלב זה לקבוצת רכב אחרת. את הכחשותיו הקודמות בנושא פרישתו הסביר בכך שהתכוון רק להזמת השמועות בדבר מעבר לקבוצת רכב מתחרה.
לודאי לא מונה מחליף בקבוצת כלמוביל, וכעת אף לא מחפשים לו מחליף. בעל הסוכנות, ד"ר שמואל ("מולי") חרל"פ נטל לידיו חזרה את הניהול השוטף, כפי שנעשה בטרם מינה לפני כ-4 שנים את ודאי למנכ"ל. מקורבים לבעלים מסרו, כי הוא רוכש אמון מלא בכפופים לו רק לאחר תקופת בחינה ממושכת, ולכן לא צפוי כי יצניח לקבוצה אדם מבחוץ. בתוך הקבוצה עצמה קשה למצוא אדם בשיעור קומה מקצועי שכיר המשתווה למנכ"ל הפורש, מה עוד שמדובר בחברה משפחתית בה טרם קם דור שלישי פעיל למייסדים.
כלמוביל מצטיינת בקידום הרב שהביא הדור השני לחברה, לעומת חברות משפחתיות מתחרות בענף הרכב. לפחות קבוצה מתחרה אחת, נסוגה מאוד בתקופת הדור השני למייסדים. אלא שבחברות המתחרות כבר קם דור שלישי למייסדים: אבנר קז בוולוו והונדה ודורי מנור בפז'ו וסיטרואן, מהוים רק חלק מהדוגמאות המוצלחות.
ודאי עזב את משרתו לאחר כתריסר שנות עבודה, בהן מילא שורת תפקידים בכירים בקבוצה. הוא החל כמנכ"ל משאיות סקניה השוודיות, אחר כך היה מנכ"ל משאיות פרייטליינר האמריקניות, מאוחר יותר מונה כמנכ"ל יונדאי ומזה כ-4 שנים היה למנהל כללי הממונה על כל מותגי הקבוצה ובכללם מרצדס בנץ.
ממתחם כלמוביל בראש העין יעבור ודאי לאתר תדיראן – אמפא בנתניה. הוא ינהל את מיגוון הפעילות העסקית בשיווק המוצרים "הלבנים" של אמקור, וכן את סוכנויות הייבוא של חברות מוצרי הצריכה של החברה המשותפת. מעסיקיו החדשים הינם בעלי אמפא, נחושתן ותדיראן מוצרי צריכה. פעילותה התעשייתית היצרנית של החברה מתמקדת במיפעל ההרכבה הנמצא בעפולה, בו מיוצרים מקררים ומזגני אוויר.
"ודאי מסכם בסיפוק שנות עשייה ברוכה ומגוונת, הובלתה של הקבוצה לראש טבלת מסירות הרכב בישראל וקידום הקבוצה למעמד מוביל בכל תחומי הפעילות הענפים," נאמר בלשון הודעתה הרשמית של קבוצת כלמוביל, ביומו האחרון של ודאי בקבוצת כלמוביל.
ההודעה שפורסמה ביום חמישי החולף, שעות ספורות לאחר שדבר הפרישה פורסם לראשונה במחלקה ראשונה, אכן מאפיינת את שלבי ביניים בדרך המשותפת הארוכה. אך ההודעה הרשמית אינה מתארת את נקודת הזמן הנוכחית, בה מסתמנת נסיגה חדה בביצועי קבוצת כלמוביל-כלמוטור.
באחרונה הסתמנה נסיגה במעמדה הדומיננטי של הקבוצה בענף הרכב המקומי, הנתון מצידו במשבר עמוק. אכותם הטכנית הגבוהה של כל מותגי הקבוצה לא באה לידי ביטוי בטבלאות הביצועים המסחריים, בעוד שהוצאות התיפעול גוברות בהתמדה. למוצרים המוטוריים המשובחים אותם משווקת הקבוצה, נידרשת רמת שרות לקוחות גבוהה הכרוכה בהשקעות כבדות. עובדים וותיקים נאלצו באחרונה לעזוב את תפקידם על רקע הנסיגה במכירות.
בעלי כלמוביל האצילו לודאי סמכויות נירחבות, עד לכדי האפלה על סמכותם בלעדית. בשיחה ראשונה עם מחלקה ראשונה מאז פרש מתפקידו, ביקש ודאי להזים את השמועות בדבר ארועים דרמטיים שהביאו כביכול לפרישתו. על-פי אותן שמועות הכירו מנהלי יונדאי בדרום קוריאה רק במעורפל את יו"ר דירקטוריון כלמוביל, הבעלים ד"ר שמואל ("מולי") חרל"פ, בקיימם מגעים עסקיים שוטפים עם דורון ודאי בלבד. ביצועי יונדאי העממית אף נופלים כיום בארץ מביצועי מיצובישי היפאנית, שמחירי מוצריה יקרים יותר.
מעטים המנהלים הבכירים שעזבו את ענף הרכב לצמיתות. גם ודאי מסר כי יתכן שיחזור לענף בעתיד, אם גם לא בעתיד הנראה לעין. ענף הרכב גורם לעוסקים בו למעורבות אישית ומקצועית עמוקה, הנדירה בתחומים אחרים. החל באייקוקה וכלה באחרון מתקני התקרים בארץ, מעטים הם המשתחררים מאדיו המשכרים של הבנזין גבה האוקטן.
ודאי לא פרט באם מצפונו והאתיקה המקצועית הם שמנחים את פרישתו מהענף, או שתנאי חוזה העסקתו אינם מאפשרים מעבר לקבוצה מתחרה בענף הרכב.